Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2679145 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6420 Dátum: 2011.12.31 11:39:26 »
Arra, hogy tömített-e a rendszer.
Legegyszerűbb ellenőrizhető a tanksapkán, ha leveszed a sapkát, van-e vákuum akár már rövidebb út után is?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6421 Dátum: 2011.12.31 12:08:07 »
Arra, hogy tömített-e a rendszer.
Legegyszerűbb ellenőrizhető a tanksapkán, ha leveszed a sapkát, van-e vákuum akár már rövidebb út után is?
Most, hogy mondod, nekem még nem nagyon volt olyan élményem, hogy vákuum lett volna ott...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6422 Dátum: 2011.12.31 12:24:43 »
Ne olyan vákuumot képzelj el, mint egy fekete lyukban, hanem kis szisszenést!  :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6423 Dátum: 2011.12.31 12:48:14 »
Ne olyan vákuumot képzelj el, mint egy fekete lyukban, hanem kis szisszenést!  :yes:
Értem. Az lehetett a gond, hogy az Ignishez viszonyítottam, ott csak úgy ömlik be a levegő :otlet:
Majd jobban figyelek :yes:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6424 Dátum: 2011.12.31 16:17:13 »
Én meg arra nem emlékszem, hogy az elmúlt 20 évben valamelyik tankolásnál is ne szisszent volna.
De ennek köze lenne a motortérben lévő tömítettséghez?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6425 Dátum: 2011.12.31 16:22:47 »
Lehet, hogy nem az alapjárati rendszerrel van gond, hanem mással. Csak ezt a hibát az alapjárati rendszer próbálja korrigálni. Ha nem emelné mg leállna a motor.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6426 Dátum: 2011.12.31 16:29:42 »
Nem lehet az üzemanyagellátó rendszerben nyomásprobléma? Konkrétan a nyomásszabályzóra gondolok. Akár egy rossz vákuumcső is okozhatja...

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6427 Dátum: 2012.01.02 22:27:56 »
A szisszenés megvan ha leveszem a tanksapkát!Az üzemanyagnyomás elméletileg jó,ha nyomom neki akkor szabályzásig szépen elforog,üzemanyag van.Vákumcsövek épek,és elméletileg a helyükön vannak,mert néha gondol egyet és jó.Más hiba lehet,az alapjárati rendszeren kívül,de 800-tól soha nem ment lejjebb,és nem akart leállni.Elsején volt egy kis időm szerelni,és láss csodát,előző nap délelőtt szaladgáltam ide oda,az alapjárat,jó volt,rángatás nincs!De ha már eldöntöttem akkor szétszedtem.Kicseréltem a gyanus injektor alatt a tömitést.levettem a szívósort,a fedelét,kitakaritottam(elég koszos volt)Minden tömitőanyaggal visszarakva,saru levéve,vákumcsövek levéve,ellenőrizve.Alapjárati motor,szépen elfordul,nem akad,tiszta.Indult rörtön,hidegen jó a fordulat1500.Melegen viszont  még mindig magas1200-1300.és egyszer ingadozott,bár csak 15km-t mentem.Ami nem tetszett,hogy a 4gyertyából.3egyformán,enyhén barnás,de a harmadik hengernél sötétebb,a középső elektróda kicsit kormosabb mint a többi.Itt cseréltem az inj. tömitéstA gyujtókábel ellenálása jó,de holnap lenyúlom az asszony corollájáról,az tuti,kipróbálom hátha....Megnéztem még a vezérműtengely előfeszitését.A holtponti,és a szerelési jelek a helyükön vannak,a hatos tehermentesitő csavar szépen becsavarható kézzel.Viszont a mellékmeghajtó kerék ,és a vezérfogaskerék,nincs teljesen egy sikban,kb fél milliméter a külömbség.A fogak közé tett csavarhúzóval kicsit megfeszitve,egy sikba kerül rugózik ,feszit,nem tudom hogy ez igy van e jól?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6428 Dátum: 2012.01.02 22:35:57 »
Mivel az alapjáratot ha jól emlékszem az EFI állítja be, ezért a discodan-on nézd meg szerintem a fi.pdf-et. Ha jól emlékszem, angolul az alapjárat "idle" vagy "idle speed".
Honnan lehet szerezni injektorokhoz tömítést? Jól néztem, hogy injektoronként 2db kell?

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6429 Dátum: 2012.01.02 22:49:28 »
Kösz megnézem,hátha okosabb leszek,meg keresek valamit hátha ir arról hogy az alapjárati motort lehet e tesztelni valahogy,mert az ingadozás,azt hiszem annak a hibájára utal.A felső tömitéssel nem szokott gond lenni,csak ha üzemanyagot enged.Nekem ennél az egy injektornál az alsó tömitésnél látszott körbe finom olajpára,atöbbi száraz volt.A bárdinál rendelték,gyári Toyota,1200 vagy 1300 forint volt 1db.Holnap tudom pontosan megmondani,meg a cikkszámot is.

tothandor80

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6430 Dátum: 2012.01.05 14:36:56 »
Szervusztok!

Problémám van a Carina E 1.6 jármüvem motorjával.
Sajnos sokszor gázadásra ledadog, de tegnap már miután mentem vele 8 km, majd megálltam 5-10 percre nem is indult el. Egy ismerössel megnéztük, szikra nem volt, de a kipuffogó végén lehett a benzingözt érezni. nehezen aztán valahogy beindult, de nagyon dadogva, erötlenül tudtam elindulni vele. Azt figyeltem meg, hogy egy adott gázpedállallásnál lassan felvette a fordulatott , de ha lepadlóztam, újból dadogott. Ezt úgy 3000/min fordulat felett már nem így produlálta, hanem csak ki-ki hagyott a motor. Lehet egy , de inkább mintha több henger is. Gyertyák lettek cserélve novemberben, azóta 2000 km lett belehajtva. Elötte is csinálta 2-3 alkalommal de indulni többségébe elindult.
tippként kaptam már hogy fötengelyhelyztet jeladó hiba okzhat hasonlót. Vélemény?
Tanácsokat várnák mi lehet a hiba, ileltve ha van valakinek szerelö ismeröse aki ismeri a tipust Bács-Kiskun megye területén, szívesen venném.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6431 Dátum: 2012.01.05 16:35:55 »
Szervusztok!

Problémám van a Carina E 1.6 jármüvem motorjával.
Sajnos sokszor gázadásra ledadog, de tegnap már miután mentem vele 8 km, majd megálltam 5-10 percre nem is indult el. Egy ismerössel megnéztük, szikra nem volt, de a kipuffogó végén lehett a benzingözt érezni. nehezen aztán valahogy beindult, de nagyon dadogva, erötlenül tudtam elindulni vele. Azt figyeltem meg, hogy egy adott gázpedállallásnál lassan felvette a fordulatott , de ha lepadlóztam, újból dadogott. Ezt úgy 3000/min fordulat felett már nem így produlálta, hanem csak ki-ki hagyott a motor. Lehet egy , de inkább mintha több henger is. Gyertyák lettek cserélve novemberben, azóta 2000 km lett belehajtva. Elötte is csinálta 2-3 alkalommal de indulni többségébe elindult.
tippként kaptam már hogy fötengelyhelyztet jeladó hiba okzhat hasonlót. Vélemény?
Tanácsokat várnák mi lehet a hiba, ileltve ha van valakinek szerelö ismeröse aki ismeri a tipust Bács-Kiskun megye területén, szívesen venném.
Nemrég volt hasonló eset, ott a gyújtótrafó volt rossz: a primer ellenállását nem lehetett mérni, mivel szakadt volt. Érdemes megnézni, megmérni a gyújtást, multiméter bőven elég hozzá, de ne áramkörben mérj. Trafó, gyújtókábelek, elosztófedél, rotor vonalon érdemes végigmenni először. Bosch, vagy Denso gyújtásod van, esetleg szegénykeverékes? Mert akkor bonyolódik a helyzet.

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6432 Dátum: 2012.01.05 16:40:31 »
Nekem volt gondom a szöghelyzetjeladóval,de nem ezek voltak a tünetek.Vagy beindult,vagy nem,de nem dadadadadogott. :D

tothandor80

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6433 Dátum: 2012.01.05 17:06:45 »
Nemrég volt hasonló eset, ott a gyújtótrafó volt rossz: a primer ellenállását nem lehetett mérni, mivel szakadt volt. Érdemes megnézni, megmérni a gyújtást, multiméter bőven elég hozzá, de ne áramkörben mérj. Trafó, gyújtókábelek, elosztófedél, rotor vonalon érdemes végigmenni először. Bosch, vagy Denso gyújtásod van, esetleg szegénykeverékes? Mert akkor bonyolódik a helyzet.

Azt nem tudom melyik gyújtásom van, majd jobban szemügyre veszem, de a jármű 1996.01 gyártású 73 kw-os motor vagyis ha jól tudom ez a szegény keverékes.

MartensDr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6434 Dátum: 2012.01.05 18:05:57 »
Szervusztok!

Problémám van a Carina E 1.6 jármüvem motorjával.
Sajnos sokszor gázadásra ledadog, de tegnap már miután mentem vele 8 km, majd megálltam 5-10 percre nem is indult el. Egy ismerössel megnéztük, szikra nem volt, de a kipuffogó végén lehett a benzingözt érezni. nehezen aztán valahogy beindult, de nagyon dadogva, erötlenül tudtam elindulni vele. Azt figyeltem meg, hogy egy adott gázpedállallásnál lassan felvette a fordulatott , de ha lepadlóztam, újból dadogott. Ezt úgy 3000/min fordulat felett már nem így produlálta, hanem csak ki-ki hagyott a motor. Lehet egy , de inkább mintha több henger is. Gyertyák lettek cserélve novemberben, azóta 2000 km lett belehajtva. Elötte is csinálta 2-3 alkalommal de indulni többségébe elindult.
tippként kaptam már hogy fötengelyhelyztet jeladó hiba okzhat hasonlót. Vélemény?
Tanácsokat várnák mi lehet a hiba, ileltve ha van valakinek szerelö ismeröse aki ismeri a tipust Bács-Kiskun megye területén, szívesen venném.

Nos kedves kolléga nem akarlak elkeseríteni, de ez sokkal komolyabb gond is lehet. Nekem a régi swiftem csinálta ugyanezt, én kicseréltem rajta a komplett gyujtást, nem javult meg. Sőt, többen azt mondták rá hogy hengerfej probléma, egy kompressziómérés talán közelebb visz a megoldáshoz.