Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2686264 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6015 Dátum: 2011.10.02 14:07:38 »
...Úgy tudod lemérni ,hogy jó e a rendszer ha lekötöd a negatív sarut és egy ellenállásmérőt árammérőt!, multimétert beraksz a lekötött saru és az aksi negatívja közé. Nyugalmi állapotban 0,1 ampert kell mutatnia ha ennél több tovább kell keresni a hibát....

Így helyes  ;)!

Sanyaboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6016 Dátum: 2011.10.03 16:26:46 »
Igaz-igaz :clap:

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6017 Dátum: 2011.10.03 16:41:56 »
Na némi elosztó fedél csiszolás meghozta az átmenti csodát a héten kap a jószág uj fedelet meg rotort
remélem nyerő lesz :)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6018 Dátum: 2011.10.03 23:12:58 »
 :?:  :?:  :?:
Az indítómotor, ami nem forgatta meg a motort, ettől javult meg vagy ez már csak levezetés volt? :)
Rotor + elosztó cserét én is tervezek, még gyári van benne (Bosch) ami lehet, hogy elszaladna még sokat, de nem akarom megvárni a végét, a fogyasztás / erő nehogy elromoljon  :tt2: !

Bosch jöhet szóba vagy Facet-et láttam még. Bosch 8700,-  Facet 2700,- :whistling:

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6019 Dátum: 2011.10.04 08:54:58 »
az önindító eddig is pörgött de nem forgatta meg a mocit

most indulni elsőre indul,
bár ujjabb jelenség, hogy néha berángat olyan mintha nem lenne benne erő (gondolom az elosztófedél és a rotor közti érinkezés akadozik és nem megy minden henger) bár ezt kb. 4 szer csinálta 130 km alatt
szoval valamelyik este mindenképp csere a rotor meg a tető:)

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6020 Dátum: 2011.10.05 17:48:00 »
Minket is utolért a Carina egyik, vagy talán egyetlen betegsége a sokak által flexicsőként emlegetett kis gömb hibája a kipufogón a leömlőtől nem messze. Azon kívül, hogy 3000-es fordulat környékén rezonáló hangot hallat, a napokban észrevettem, hogy itt ki is fúj a rendszer.
Ha jól emlékszem többen azt írták, hogy egyszerű fémfonatos csővel helyettesítették és megoldódott a gond.
A gömböt kivágtátok, vagy valahogyan szétszedhető?
Az új csövet bilinccsel, vagy hegesztéssel rögzítettétek?
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6021 Dátum: 2011.10.05 23:12:53 »
üdv!
A csövet az első leömlő első csatlakozásánál és a katalizátorról kell lekötni, így a legkönnyebb meghegeszteni, de jó CO-s embernek elég ha csak az első csatlakozó van szétbontva a többit a flexre bizzuk!  :whistling:
A csatlakozások megbontásánál nem árt, ha van kipufogó tömítő paszta, autósboltban kapható pici tubusos cucc ~ 1000 Ft.
A cső mérete 50x100-as, általában a Carinán (4A-FE).
Érdemes mihamarabb megcsináltatni, mert a kipufogó a közhiedelemmel ellentétben nem csak kipufogni tud, hanem be is szivja a levegőt, ez azért bajos itt, mert a lambda szonda előtt van, ezért a fals levegő átverheti a szondát, felborítva a motor keverékképzését!



[a csatolmányt egy admin törölte]

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6022 Dátum: 2011.10.05 23:14:09 »
az önindító eddig is pörgött de nem forgatta meg a mocit

most indulni elsőre indul,
bár ujjabb jelenség, hogy néha berángat olyan mintha nem lenne benne erő (gondolom az elosztófedél és a rotor közti érinkezés akadozik és nem megy minden henger) bár ezt kb. 4 szer csinálta 130 km alatt
szoval valamelyik este mindenképp csere a rotor meg a tető:)

Simó!
Végül is mi oldotta meg az indítási gondot?  :?:

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6023 Dátum: 2011.10.06 08:56:41 »
Jó reggelt,

tegnapig a bájos tudatlanságban voltam mert indult elsőre mindig mindenhol (az érintkezések felcsiszolása megoldotta)
de tegnap melobol hazafelé meg kellett tolni
este töltőn az aksi reggel elsőre indult:S
hétvégén megkapja az uj rotort meg fedelet
remélem ez jelenti majd a megoldást....

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6024 Dátum: 2011.10.06 09:44:22 »

A nem indulásnak az általad leirt módon nincs köze a gyújtáshoz! A munkából hazafelé megint nem forgatta a motort vagy mi volt?
Akku mikori? Töltés mennyi, terhelés alatt?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6025 Dátum: 2011.10.06 09:57:03 »
Hát ezekből én is töltésproblémára gondolok, nem gyújtásra van önindítóra elsősorban. Legegyszerűbb módszer megmérni az akku feszültségét feszültségmérővel :) álló motornál, majd járó motornál alapjáraton és nézni, hogy ha emelem a fordulatot, akkor nő-e a feszültség? Nem pontos módszer, de indulásnak jó. Ha alapjáraton kevesebb a fesz, mint álló motornál, már baj van, s ha a fordulat emelésével nem nő még inkább, akkor is. Ez lehet generátortól (pl. kopott szénkefe), de töltőáramkörtől is akár. Ha ráadod a terhelést (pl. világítás), akkor is tartania kell a feszültséget: ha rossz a töltés, akkor leesik az akku feszültsége ilyenkor és lassan csökken. Első dolgom ekkor a kontaktusok ellenőrzése volna (lazulás, oxidáció...) az akkumulátor-generátor-biztosítók környékén.
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.06 09:59:24 írta vd1234 »

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6026 Dátum: 2011.10.06 10:02:13 »
üdv!
...
Érdemes mihamarabb megcsináltatni, mert a kipufogó a közhiedelemmel ellentétben nem csak kipufogni tud, hanem be is szivja a levegőt, ez azért bajos itt, mert a lambda szonda előtt van, ezért a fals levegő átverheti a szondát, felborítva a motor keverékképzését!
Köszi az infókat és az illusztrációt. Nem szeretném sokáig halogatni a javítást. Már csak az a kérdés, hogy a gyári csavarokat hogyan fogom meglazítani.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6027 Dátum: 2011.10.06 10:32:12 »
Azt nekem sem lehetett (katalizátor felől) ezért ott hagytuk és flexxel lett kivágva a művelet idejére. A bakokat kikötve van annyi hely, hogy vissza lehessen hegeszteni.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6028 Dátum: 2011.10.06 13:10:31 »
Na nekem meg eleve nincs flexicső hanem a leömlőnél az első toldásnál rezonál. Talin ezt is meg akartam figyelni, vitatni jobban, csak mire eszembe jutott elhúzott majdnem mindenki.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6029 Dátum: 2011.10.07 10:23:27 »
A nem indulásnak az általad leirt módon nincs köze a gyújtáshoz! A munkából hazafelé megint nem forgatta a motort vagy mi volt?
Akku mikori? Töltés mennyi, terhelés alatt?

aksi kb. 1 hetes bosch
csak az öndidító pörgött továbbra is de tolásra 2 méter után járó motor
aksit megmértem otthon ahogy hazaértem és jó volt.
kabalából feltettem töltőre és reggel pöccre indult
:S