Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2679039 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3660 Dátum: 2008.09.12 12:46:01 »

Sziasztok!
Nálam is gyengélkedik az autó ködlámpa kapcsolója. A hibajelenségek pontosan uazok, amiket ti is írtatok.
Lehet, hogy rosszul értettem b.c. sorait (Onnan gondolom, hogy kapcsoló baja van, mert ha kiveszem és lehúzom a csatiról akkor nem csinálja lámpakapcsolgatásra!),
de ha lehúzom a kapcsoló csatlakozóját, akkor nem hogy a ködlámpa, de a tompított sem kapcsolható.

Végig hívogattam a bontókat, de sehol nincsen ilyen kapcsoló.
Nincs valami ötletetek, hogy hol szerezhetnék?

köszönöm előre is!
Balázs
Nos, én magam is nyomozok az ügyben, mert tény, hogy nagyon zavaró.
Egyelőre ott tartok, hogy borzasztó nehéz olyan kapcsolási rajzot kutatni, ahol ez az elektronikus kapcsoló belvilága rendesen le van rajzolva.
Amennyiben ebben van a hiba, akkor nagy valószínűséggel valamelyik dióda, vagy tranzisztor a hibás. Sajnos roncsolásmentesen anniyra szétszedni, hogy a nyákig eljusson az ember még nem sikerült.
Örülök viszont , hogy mondod, hogy mit tapsztaltál, nevezetesen, hogy a helyzetjező sem  megy lehúzott kapcsolóval. Na most ez elméletileg nem kellene, hogy így legyen, no de éppen ehhez kellene a megfelelő kapcsolási rajz. Ugyan a rajz szerint nincs ilyen összefüggés! Nem gondolnám, hogy átvezetik a helyzetjező áramás egy hibaforráson, ami a ködlámpa kapcsoló, bár....
Egyébként a kapcsolókon kívül is vannak még diódák és fontos a szerepük, többek közt ilyen jelenségekez tudnak okozni.
Szal megy tovább a tapi a sötétben

sencor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3661 Dátum: 2008.09.25 09:57:24 »
Sziasztok!
Négy hónapja használom a Carinámat,mondhatni teljes megelégedésemre,nagyon megszerettem.Idáig semmi problémám nem volt vele,de a pár ezer km használat után rájöttem,hogy a motor igencsak "csipegeti" az olajat.Konkrétan 3500 km után most készülök beleönteni a második liter olaj utolsó negyedét,ami szerintem egy kicsit sok.10W-40-es olajat használok,olajcsere állítólag márciusban volt amit még az előző gazdája csináltatott meg.Visszaolvasgatva a fórumban többen írtátok,hogy a japán gyártású motorok egy bizonyos km után elkezdi fogyasztani az olajat / kb.200E km után/,mivel a gyűrű anyaga meglágyul és az olaj feljut az égéstérbe.Gondolom másik olaj használata nem oldja meg ezt a problémát/idáig ESSO,Valvoline ment bele/,szelepszárszimering csere vagy gyűrűzés a megoldás erre a problémára?Vagy együtt kell élni a problémával és szorgalmasan töltögetni utána az olajat?  Szívesen veszem tapasztaltaitokat ez ügyben ha volt hasonló problémátok,mivel érdemes próbálkozni előbb,a javíttatásnál mire figyeljek oda,cserealkatrészeknél milyen márkákat favorizáljak és bármilyen építő szándékú tanácsot szívesen veszek.
'93 Carina Xli 1.6

Mazso-m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3662 Dátum: 2008.09.30 19:55:28 »
Sziasztok!

Van -e valakinek ötlete vagy tapasztalata, hogy mit lehet csinálni a középkonzol azon részével ahol a fejegység van, ugyanis rázós úton recseg -ropog az egész.
Próbálkoztam már több mindennel de mindig ua a vége-recseg.
És rohadtul idegesit!!
Ha esetleg valaki tud rá megoldást pls irjon.

Köszi

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3663 Dátum: 2008.09.30 22:05:59 »
Sziasztok!

Van -e valakinek ötlete vagy tapasztalata, hogy mit lehet csinálni a középkonzol azon részével ahol a fejegység van, ugyanis rázós úton recseg -ropog az egész.
Próbálkoztam már több mindennel de mindig ua a vége-recseg.
És rohadtul idegesit!!
Ha esetleg valaki tud rá megoldást pls irjon.

Köszi

Kábeleket szépen kötögesd össze hátul kábel rögzítővel.Illetve nézd meg hogy a csatlakozási pontoknál a fém rögzitő fülek meg vannak-e.Ettől nyiszeg nyoszog átlagban az egész.
Ha még így is nyeszereg,fixen rögzísd a fejegységet a gyári konzolhoz így nem akar a többlet terheléstől elcsavarodni ahogy a fej esetleg mozog a tartóban.
ill még tudol javítani rajta 2 oldalas ragaccsal.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3664 Dátum: 2008.10.01 13:52:21 »
Sziasztok!
Négy hónapja használom a Carinámat,mondhatni teljes megelégedésemre,nagyon megszerettem.Idáig semmi problémám nem volt vele,de a pár ezer km használat után rájöttem,hogy a motor igencsak "csipegeti" az olajat.Konkrétan 3500 km után most készülök beleönteni a második liter olaj utolsó negyedét,ami szerintem egy kicsit sok.10W-40-es olajat használok,olajcsere állítólag márciusban volt amit még az előző gazdája csináltatott meg.Visszaolvasgatva a fórumban többen írtátok,hogy a japán gyártású motorok egy bizonyos km után elkezdi fogyasztani az olajat / kb.200E km után/,mivel a gyűrű anyaga meglágyul és az olaj feljut az égéstérbe.Gondolom másik olaj használata nem oldja meg ezt a problémát/idáig ESSO,Valvoline ment bele/,szelepszárszimering csere vagy gyűrűzés a megoldás erre a problémára?Vagy együtt kell élni a problémával és szorgalmasan töltögetni utána az olajat?  Szívesen veszem tapasztaltaitokat ez ügyben ha volt hasonló problémátok,mivel érdemes próbálkozni előbb,a javíttatásnál mire figyeljek oda,cserealkatrészeknél milyen márkákat favorizáljak és bármilyen építő szándékú tanácsot szívesen veszek.

en azt gondolom hogy fontosabb az olaj jelolese (10W-40) mint a markaja. nem mintha nem szamitana a marka, mert pl. tesco-s szintu olajnal  mind1 mi a jeloles.  8]  egy valvoline meg esso szintu olajok viszont tokeletesek.
en a helyedben megnezetnem a szerelovel hiszen a megnovekedett olajfogyasztast nemigazan tudod otthon orvosolni, itt a forumon meg egy autoszerelo is csak talalgatni tudna.
Lehettem volna halasz ...

Mazso-m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3665 Dátum: 2008.10.01 21:05:09 »
Köszi Profy a gyors választ.

Csak azt lenne jó tudni hogy mi az a gyári konzol, mert nekem hátul csak két lyuk van a műanyagban és az egyik se passzol a fejegység hátulján lévő menetes szár helyzetéhez ( az egyik lentebb, a másik fentebb van).
Én is gondoltam már arra hogy a súlya miatt mozog, de ezek szerint kéne ott lenni valamilyen tartónak is amihez hozzá lehetne fogatni?
Nincs esetleg egy képed róla hogy hogy néz ki?

Köszi

Zsolti

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3666 Dátum: 2008.10.02 08:26:11 »
Köszi Profy a gyors választ.

Csak azt lenne jó tudni hogy mi az a gyári konzol, mert nekem hátul csak két lyuk van a műanyagban és az egyik se passzol a fejegység hátulján lévő menetes szár helyzetéhez ( az egyik lentebb, a másik fentebb van).
Én is gondoltam már arra hogy a súlya miatt mozog, de ezek szerint kéne ott lenni valamilyen tartónak is amihez hozzá lehetne fogatni?
Nincs esetleg egy képed róla hogy hogy néz ki?

Köszi

Zsolti

A  fém 3szög konzolhoz 2 oldalas ragacsot rakol akkor nem fog nyöszörögni.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3667 Dátum: 2008.10.02 10:20:46 »
Sziasztok!

SOS

Megdöglött az akksim. :( BOSCH. Jó sokáig húzta; most végleg megadta magát.
Meg tudná mondani valaki, hogy milyen méretű kell a Carinába és milyen Ah-s?

Esetleg milyen márkájút ajánlanátok nyugodt szívvel?

Köszönöm
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3668 Dátum: 2008.10.02 11:13:59 »
Sziasztok!

SOS

Megdöglött az akksim. :( BOSCH. Jó sokáig húzta; most végleg megadta magát.
Meg tudná mondani valaki, hogy milyen méretű kell a Carinába és milyen Ah-s?

Esetleg milyen márkájút ajánlanátok nyugodt szívvel?

Köszönöm

55 Ah-s Exdide tudok olyan 15e körül, teljesen gondozásmentes.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3669 Dátum: 2008.10.02 12:15:42 »
Nálam a ködlámpa kapcsolója úgy viselkedik, hogy sima nyomásra nem igazán kapcsolja a lmpákat, de ha hirtelen, gyors mozdulattal esek neki (mintha forró lenne), akkor vagy elsőre, vagy másodszorra világítani kezd a visszajelző. A lekapcsolás szintén így működik :) Viszont többször beesett már a kapcsoló ettől a baca mozdulattól  :devil:

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3670 Dátum: 2008.10.02 13:44:16 »
Nálam a ködlámpa kapcsolója úgy viselkedik, hogy sima nyomásra nem igazán kapcsolja a lmpákat, de ha hirtelen, gyors mozdulattal esek neki (mintha forró lenne), akkor vagy elsőre, vagy másodszorra világítani kezd a visszajelző. A lekapcsolás szintén így működik :) Viszont többször beesett már a kapcsoló ettől a baca mozdulattól  :devil:

van ilyen kontakt spray ami az eloxidalodott erintkezofeluletek tisztitasara valo. mielott vennel ilyet a boltban, erdeklodj ismeroseidnel hogy nincs e nekik, hiszen 2-3 fujas eleg. 8]]]  ha pedig a kapcsolo mechanikaja faradt el akkor ez nem segit, ki kell cserelni.
Lehettem volna halasz ...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3671 Dátum: 2008.10.04 11:38:07 »
Sziasztok!
Négy hónapja használom a Carinámat,mondhatni teljes megelégedésemre,nagyon megszerettem.Idáig semmi problémám nem volt vele,de a pár ezer km használat után rájöttem,hogy a motor igencsak "csipegeti" az olajat.Konkrétan 3500 km után most készülök beleönteni a második liter olaj utolsó negyedét,ami szerintem egy kicsit sok.10W-40-es olajat használok,olajcsere állítólag márciusban volt amit még az előző gazdája csináltatott meg.Visszaolvasgatva a fórumban többen írtátok,hogy a japán gyártású motorok egy bizonyos km után elkezdi fogyasztani az olajat / kb.200E km után/,mivel a gyűrű anyaga meglágyul és az olaj feljut az égéstérbe.Gondolom másik olaj használata nem oldja meg ezt a problémát/idáig ESSO,Valvoline ment bele/,szelepszárszimering csere vagy gyűrűzés a megoldás erre a problémára?Vagy együtt kell élni a problémával és szorgalmasan töltögetni utána az olajat?  Szívesen veszem tapasztaltaitokat ez ügyben ha volt hasonló problémátok,mivel érdemes próbálkozni előbb,a javíttatásnál mire figyeljek oda,cserealkatrészeknél milyen márkákat favorizáljak és bármilyen építő szándékú tanácsot szívesen veszek.

Ha jól értem, ez fél liter olajfogyi/1000 km, ami már tényleg nem kevés. Mivel 10 W 40-esnél vastagabb olajat már nem ajánlatos használni ebben a motorban, és amúgy sem oldaná meg a problémát, ezért gyűrűzni kell. Meg akkor már egy füst alatt szelepszár-szimeringezni is, biztos ami biztos; de ezt a gondot ezeknél a motoroknál valóban a gyűrűk szokták okozni.

Persze azért érdemes utánaszámolgatnod, mert a mutatvány nagyságrendileg egy százast elvisz, ebből meg elég sok olajat lehet venni 10 W 40-esből. Szóval a kérdés az, hogy meddig akarod megtartani a kocsit. Ha mondjuk kb. két évnél nem tovább, és ez alatt nem akarsz többet menni 30-40 ezer km-nél, akkor én a helyedben valszeg nem csináltatnám meg.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3672 Dátum: 2008.10.04 11:42:33 »
Sziasztok!

SOS

Megdöglött az akksim. :( BOSCH. Jó sokáig húzta; most végleg megadta magát.
Meg tudná mondani valaki, hogy milyen méretű kell a Carinába és milyen Ah-s?

Esetleg milyen márkájút ajánlanátok nyugodt szívvel?

Köszönöm

Standard méretű 55 Ah-s teljesen jó bele. A Trotter által ajánlott márka pl. jó, az ár pedig nagyon jó  :yes: ! Bannert tudnám még említeni, az sem rossz. De érdemes márkaszervízben is megkérdezni, én tavaly decemberben igencsak meglepődtem azon, hogy ott olcsóbban tudtam venni akksit (Toyota feliratút!), mint amennyibe akkor a független autóvillamossági boltokban a normálisabb akksik kerültek. Konkrétan 15 ezer volt a szintén 55 Ah-s Toyota akksi, miközben akkoriban 16-17 ezernél indult egy ugyanakkora Banner vagy Exxide.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sencor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3673 Dátum: 2008.10.04 13:30:32 »
Hát,igen,bennem is felvetődött a kérdés,meddig is akarom megtartani az autót,de mivel nemrég vettem és tényleg megszerettem,valószínűleg hosszútávú lesz a szerelem.A túlzott olajfogyasztással kapcsolatban érdekességként mondom,hogy közeli ismerős négy éves Fiat Punto Sporting-ja 40E km-rel közel ennyi olajat eszik,és a márkaszervízben a miértre csak széttárt karokkal "Ja,uram,kérem ez ilyen" volt a válasz! Ha ezt vesszük alapul,nekem nincs is okom panaszra.Másrészről haver Alfa 164-es verdája is átesett a nagy "műtéten"mindenféle tömítés,szimmering cserélve lett rajta,bőven 100 rugó feletti összeget hagyott ott,mégse javult szemernyit sem az olajfogyasztása.Utána emlegették neki,hogy talán hengert is fúratni kellett volna.
Ezért is vacillálok,mert ha tényleg úgymond a kilágyult gyűrűk okozzák a problémát ami egy gyűrűgarnitúra csere megoldana,rászánnám az összeget,de ha már a hengerfuratás és még ki tudja mi is bejön a képbe már szerintem is gazdaságtalanan a bütykölése.Azért is érdekes a kérdés mert sem menetdinamikailag nem érzem gyengének az autót,sem a fogyasztásra
/ 6,3-6,9 / nem lehet panaszom, egyedül a novemberi zöldkártya aggaszt egy kicsit.
'93 Carina Xli 1.6

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3674 Dátum: 2008.10.04 13:40:32 »
Ezért is vacillálok,mert ha tényleg úgymond a kilágyult gyűrűk okozzák a problémát ami egy gyűrűgarnitúra csere megoldana,rászánnám az összeget,de ha már a hengerfuratás és még ki tudja mi is bejön a képbe már szerintem is gazdaságtalanan a bütykölése.Azért is érdekes a kérdés mert sem menetdinamikailag nem érzem gyengének az autót,sem a fogyasztásra
/ 6,3-6,9 / nem lehet panaszom, egyedül a novemberi zöldkártya aggaszt egy kicsit.

Carinánál gyűrűzés tipikusan meg szokta oldani ezt a problémát. Hengert nem kell fúrni, lévén nincs megkopva. És attól nyilván nem fog rosszabbul menni vagy fogyasztani a motor, hogy a gyűrűknél átmegy némi olaj. Azért ahhoz meglehetősen durva kopás (és emiatti kompresszióvesztés) kell, hogy az autó elkezdjen xarabbul menni, többet fogyasztani stb.

Nekem volt anno egy 412-es Moszkvicsom, halálba volt kopva a motorja, kerregett mint egy Kamaz, 200 (kettőszáz) kilométeren bevágott egy liter olajat, füstölt mint egy rossz Trabant... de ment, mint az állat. Volt még vagy nyolc másik Moszkvicsom - egyik sem ment úgy, mint ez a haldokló motorjával.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )