Hiába szépíted, hogy jól megy, keveset fogyaszt, nagy a csomagtere, a tény, tény marad: egy ipari hulladék a Skodádnak motorja! Attól, hogy neked 0 Ft-ba került az autó és a fenntartása, a szar még szar marad, nézzük már objektíven. Fórumokon a kutyát nem érdekli, hogy fizettél-e az autóért vagy sem, a valós tényekre, tapasztalatokra kíváncsiak az emberek.
A Toyotákat erősen szidják itt és más fórumokon is, ha van számottevő olajfogyasztás, megjegyzem teljesen jogosan. Szerencsére az enyém már/még nem problémás ilyen szempontból, nem veszek észre olajfogyasztást a nívó pálcán 124 ezer km-nél.
A te autód viszont ÚJ, persze azt mondják előfordul ez a Skodáknál Toyotáknál valahogy nem jellemző, hogy új korukban is fogyasztanák annyira az olajat, hogy az első 10000 km alatt lemenne minimumra a szint... Tudtommal még az olajevős motorknál is csak később kezd el gondot okozni, de javítsatok ki, ha tévedek.
Állítólag nem is volt gyárilag maxra töltve (csak a nívó feléig), szóval, nem biztos, hogy megette az olajat. Továbbá, ezeknél nem 1-1,3 liter van a min-max szint között, hanem csak 0,5 liter, emiatt ha volt is olajfogyás, az max 2-3 deci lehetett. Én átvételekor nem ellenőriztem a szintet. Egy kollegám/barátom viszont használt az előző 4 évben az előző flotta beszerzésből származó 1,2 tsi-t és annál is ez a helyzet állt fenn (nem volt gyárilag maxra töltve az olaj.
Én nem szépítek semmit, szerintem éppen az általad használt “ipari hulladék” kifejezés nem valós tartalmú. Nem hulladék, használva (és nem csak olvasva/írogatva róla) egy kellemes motor, egyedül a késlekedése zavaró továbbra is.
A tartósságáról nem tudok érdemben nyilatkozni, de a 4 év használat alatt lesz várhatóan 120-160000km tapasztalatom vele... az én használati szokásaim miatt nem szabad, hogy ez idő alat bármi komoly baja legyen. Ezzel kapcsolatban lényegtelen kérdés, hogy az én pénzemen van-e üzemeltetve, vagy sem, kizárólag az számít, lesz-e meghibásodás ez idő alatt, vagy sem.
Egyébként szinte minden modern turbós benzines motornak lehet/van olajfogyasztása 0kmes korától fogva is. Ez függ a használati módtól is, de az építési jellegéből is adódik.
A Skodás csoportban azt írták, hogy 1-2 tízezer km alatt be fog állni/kopni a motor annyira, hogy kezdeti olajfogyasztás mérséklődik, vagy akár el is múlik.
Addig is, egy ma reggeli fotó (44-es út Bcsaba-M5 felhajtóig 110 tempomat utazóval):