Régen úgy volt, hogy nem jó dolog "szárazra" szívni a tankot, mert mindenféle trutyit felszed a tank aljáról. Hülyeség?
Nem hülyeség. Még a műanyag tankban is keletkezhet szárazanyagtartalom, ami gondot okozhat. A régebbi lemeztankoknál meg "normális" üzemmód. Öreg autónál negyed tank alatti régió orosz rulett.
Kicsit tényleg az, de azért nem véletlenül vannak úgy kialakítva a tankok, hogy mindig marad bennük valami benzin, amit a rendszer már nem tud felszívni. Nomeg ugye szűrő is van a csövön is. Számtalanszor (több tucatszor) fogytam már ki, Moszkvicsokkal is, Toyotákkal is, de sosem okozott ez semmilyen utólagos problémát.
AZ viszont gáz lehet, ha egy régi, fém tankos autó sokáig (hónapokig vagy még tovább) áll kevés benzinnel a tankban, így a tank falán rozsda keletkezik, ami aztán az újbóli használatba vétel, tankolás során lemosódik és összegyűlik az alján. Az ilyesmi aztán tényleg okozhat átmenetileg dugulást, csökkenő teljesítményt, ilyesmit.