No, találtam magamnak megfelelő programot a karácsonyi vásárlás befejezése és a családi vacsi megkezdése közötti időszakra: végeztem néhány mérést Starletkével
...
Először is teletankoltam. Jók ezek a mai árak, tényleg, 7700-valamennyi forint volt a 35.1 liter benzin
... Megállapítottam, hogy ennek az autónak is nagyon nagy a nulla-tartománya a benzinszintmérőn: kb. 7-8 liter. Már vagy 30 km óta nulla alatt lóg ugyanis, és így ment 35.1 liter a 40 literes tankba.
A fogyasztás: az elmúlt 1009 km-en 62.8 liter, tehát 6.22 liter átlagosan 100-on. Ebben benne van a hazaút Ausztriából, egy Pécs-Kiskőrös-Pécs út, és kb. 110 városi kilométer. Abszolút értelemben véve kedvező érték, relatíve nem annyira, dehát Istenem: 1000 éves konstrukciójú motor, karburátor, és nem éppen kedvező légellenállású kasztni. Mindegy, azért bő 6-os átlag nem rossz, akárhogy is nézzük. Most majd lemérem, hogy mennyit eszik tisztán városban, a jellemző "melóba be-melóból haza" módban (5 km-es utak hideg motorral indulva) - én olyan 8 literre tippelném. Hamarosan meglátjuk.
Mértem rugalmasságot is, a standard helyen, ahol minden autóét mérni szoktam. 60-ról 100-ra, négyesben, három mérésből átlagolva 21.8 mp jött ki. Nem is rossz, ha azt nézem, hogy pl. egy 1.0 55 LE Corsa B-nek ugyanehhez (ötödikben, dehát ugye a Starletnek a négyes a legnagyobb fokozata) 24.7 mp kell, a 45 lovas 1.2-es Corsa B-nek 25.1 mp, az 1.0 58 lovas Corsa C-nek 26.4 mp, az eggyel ezelőtti (kereklámpás) Polo 1.2-es 55 lovas változatának 27.6 mp... Tehát annyi biztos, hogy a mindössze 66 Nm-ecskéje ellenére Starletke (nyilván köszönhetően a pehelysúlyának) országúton, előzések során tud annyit (sőt!), mint a kategóriája sokkal modernebb képviselői