Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678830 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9570 Dátum: 2015.01.13 21:28:13 »
Jól nézd meg őket.
Az enyém is gyári, de meg kellett gyűrűzni.
Eléggé tiszta minden?
Gyűrűhornyok, furatok, minden?
Én kétszer meggondolnám. Mi van, ha olajevősből bontották?
Én sem akarom a máséval verni a csalánt, de mondom: jól nézd meg.
Esetleg újra szétszedni, én felrobbannék.
Én a hajtókar csapágyaknál kockáztattam, hogy nem cseréltem.
De ahhoz elég leszedni az olajteknőt, ha mégis kell majd.
Jó, nekem bejött a mutatvány, azért mondom ezt.
Leírások megvannak hozzá? Vezérműtengely áttétel biztosítva?
Remélem a tiéd is jó lesz, jó munkát!

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9571 Dátum: 2015.01.14 20:20:39 »
Hétfőn derült ki, hogy a központi zár nem működik a jobb hátsó ajtónál, mindig zárva marad.
Kinyitni úgy lehetett, hogy a belső reteszt nyitásra kellett tartani (mert nem maradt nyitott állásban, visszaugrott), és akkor a külső kilinccsel lehetett nyitni.
Kellemetlen, mert pont ott ül az egyik gyerek.
Szét kellett szedni a központi zár követő motorját.
Még gyári, Aisin felirattal.
Csavaros, könnyen szétszedhető. A mostaniakra kíváncsi lennék, milyenek.
Egy csigakerekes áttétellel dolgozik, beállt a motor tengelye.
A motor kissé beázott és rozsda is van rajta.
Nagy nehezen elindult, kapott WD40-et.
Most jó, kíváncsi vagyok, meddig.

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9572 Dátum: 2015.01.14 22:14:32 »
Jól nézd meg őket.
Az enyém is gyári, de meg kellett gyűrűzni.
Eléggé tiszta minden?
Gyűrűhornyok, furatok, minden?
Én kétszer meggondolnám. Mi van, ha olajevősből bontották?
Én sem akarom a máséval verni a csalánt, de mondom: jól nézd meg.
Esetleg újra szétszedni, én felrobbannék.
Én a hajtókar csapágyaknál kockáztattam, hogy nem cseréltem.
De ahhoz elég leszedni az olajteknőt, ha mégis kell majd.
Jó, nekem bejött a mutatvány, azért mondom ezt.
Leírások megvannak hozzá? Vezérműtengely áttétel biztosítva?
Remélem a tiéd is jó lesz, jó munkát!
Nem tettem bele,vettem ujjakat 22e-volt! A dúgókat megpucoltam ,hornyok furatok stb ,és ment is bele! Be kellet fejeznem mert rossz a nyomaték kulcs,holnap kell kérnem! A nyomaték az a "Haynes" szerint jó? 29Nm utána 90-fok vagy az "EM" szerint?
Úgy néz ki hogy a hengerfej tömítés nem ok, 83mm a belső átmérők, pedig gyárit kértem!vihetem vissza,így már csak pénteken
 tudom fojtatni.Lassan most már csak összeáll a gép.Vezérműtengely biztosítás alatt ara gondoltál hogy a rúgó előfeszítés meglegyen a vékony fogaskeréken?
Köszi!

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9573 Dátum: 2015.01.14 22:39:36 »
Sajnos nem értem, mit tettél bele.
Új dugókat vettél? Gyűrűk milyenek? Pucoláskor levetted a gyűrűket, aztán visszaraktad?
A gyűrűk végeinek a helyzete sem mindegy, benne van az em.pdf-ben, én aszerint állítottam őket.
A csapszegeknél is van furat a dugóban, azt is nézd meg.

A hengerfejcsavarok meghúzása 3 lépéses, de minden lépésben a meghúzási sorrend alapján kell meghúzni a 10 csavart.
1. lépés: 29 Nm-re húzni őket
2. lépés: 90 fokot húzni rajtuk
3. lépés: 90 fokot húzni rajtuk.
Én így csináltam. Ne ijedj meg, ha egyszer hirtelen meglódulna a csavar. Ilyenkor beáll a tömítés.
Ha nem adtak a csavarokhoz zsírt, akkor kis motorolajjal kend meg a meneteket és a csavarok fejeinek az alját.
LÉNYEGES, hogy a blokkban hengerfejcsavarok zsákfuratait nagyon jól ki kell pucolni. Ha ebben egy kis folyadék marad, felmelegedve elrepedhet a blokk.

A hajtókarok csavarjait is először 29 Nm-re kell húzni, aztán második körben 90 fokot tekerni rajtuk, itt csak ez a két lépés van.
Már ha jól értem a Haynes-t. A hajtókarcsavarokat az em.pdf alapján nyomatékra húztam, szívtam is a fogamat. Majdnem leszedtem a kartert, de mivel többre húztam annál, hagytam, még jó. De a fenti Haynes szerint csináld inkább.

Igen, ezt értem előfeszítés alatt, amit írtál.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.14 22:41:10 írta szfp »

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9574 Dátum: 2015.01.15 04:58:57 »
Dugòk használtak, gyűrűk ujjak goetze.Mindent kitakarítottam.Igen én is az em-szerint
állítottam be a gyűrűk helyzetét. A Hengerfej tömítés mérete szerinted jó 82.5 mm a belső átmérő?

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9575 Dátum: 2015.01.15 11:50:02 »
Ezt nem tudom, mert nem mértem, erre nem is gondoltam.
Ha megvan még a régi, megnézem, de már elég deformált lehet.
A furat 81-es, ha minden igaz. Akkor elmehet, de ezt csak tippelem.
Amikor összenyomod a csavarokkal, kisebb lesz az átmérője úgyis.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9576 Dátum: 2015.01.15 19:40:56 »
Megmértem a régit, amit kidobtam belőle gyűrűzéskor.
82,3-82,4-82,5 mm körül mozognak az átmérők.

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9577 Dátum: 2015.01.15 21:00:24 »
Köszi hogy megnézted.
Kicseréltettem a tömítést 81.5-re.közben megkérdeztem,
0.5mm-ént változik az àtmérő.Amit vettem az màr túlméret.
Na mindeggy ezt most már felrakom.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9578 Dátum: 2015.01.15 22:10:45 »
Szívesen.
Értem, de nem tudtam, hogy hengerfejtömítés is van túlméretes, szóval passzolom.

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9579 Dátum: 2015.01.16 20:01:49 »
Sziasztok!
Olvasgatom az eszmecseréteket. A Haynes-féle könyvet ismerem,de mi az az "EM"?

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9580 Dátum: 2015.01.16 20:34:51 »
Az em.pdf - engine mechanical.
Keress rá. Fent van pl. a discodan.org oldalon. Celica cucc, azok is voltak Carina motorokkal.

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9581 Dátum: 2015.01.18 06:41:40 »
Köszi,megsasoltam,"magamévá is tettem"! :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.18 06:53:45 írta DS65 »

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9582 Dátum: 2015.01.18 18:10:42 »
Majdnem kész a kocsim! Vezérműtengely szimeringre várok!
Késik a futár, pénteken kellet volna érkeznie! Már alig várom
hogy elinditsam!

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9583 Dátum: 2015.01.18 19:01:29 »
Az jó!
Ne felejtsd el a tengelynél kicsit megzsírozni (a tömítőélnél).
A vezérműkereket viszont elég jól meg kell húzni.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9584 Dátum: 2015.01.18 19:05:08 »
A kipufogórendszeremnél gondok vannak, mióta megültettem.
Katalizátor, középső dob berepedt. A hátsó dob is cserés, de az másért.
Középsőt utángyártottat veszek, hátsót elvileg bontottat.
A katalizátor a kérdéses.
Új univerzális (pl. Bosal), vagy nem zörgő és nem lyukas bontott lenne jobb?
Mit mondotok?

Lyukas rendszerrel járni (oké, a hangon kívül) van valami rossz hatása a motorra? Például szelepekre?