Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678703 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8250 Dátum: 2013.02.25 09:26:00 »
Köszönöm a segítséget hétvégén megkiserlem kicserélni talan mar jó idő lessz. Addig meg emlékezetből megoldom nem nagy gaz a dyna -n 3 eve nem működik meg sem zavar.igaz a carina családi autóm is nem csak melós. Meg egy igazi gyöngyszem.

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8251 Dátum: 2013.03.02 11:32:50 »
Sziasztok.Még mindig a kuplunggal vacakolok. Júliusban lett cserélve tárcsa,Decemberben főmunkahenger,Januárban alsó munkahenger.Fél év alatt több mint 3 liter dot4-es olajat használtam el.De még mindig változik a kuplung 'holtjátéka' Nem emel ki.Vagy túl fönt fog.Beállitom a pedált nagyon jól dolgozik,szépen lehet váltani.Egyszer csak kicsit bentebb esik a pedál és szenvedés lessz a vezettés :censored: az olaj nem fogy,nem szivárog sehol.Ilyenkor megint állítanom kell a pedálon hogy lehessen váltani(ilyenkor szinte ki kell tépni sebességből és a 2. 3. reccsen oda vissza 5.ben meg  lehetne számolni a fogakat)Ha nem teszem rögtön 3.-ba ,várok olyan mintha kuplung nélkül akarnám berakni.Kezdem unni.Szerelöhöz még nem akarom vinni inkább keresek 1 garázst és én veszem le a váltót :censored: (tárcsacsere után kérdeztem a szerelőt állítottak a munkahengeren?"mi olyat nem szoktunk" De hát vastagabb a tárcsa...)Elképzelhetö,hogy a kiemelő villa sérült vagy....?Nincs ötletem.
Kicsit hosszú lett bocsi.
ui.:a mukahenger rudjának a hosszát nem mindig növelni valamikor rövidíteni kell.Ez benne a bosszantó.
Ötlet?

farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8252 Dátum: 2013.03.02 12:18:55 »
Sziasztok!

Sajnos eljött az idő és nálam is megjelent a hátsó ködlámpa kapcsoló állandó bekapcsolódása!Tud rá valaki megoldást, a cserén kívül természetesen!

Előre is köszönöm!

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8253 Dátum: 2013.03.02 12:37:28 »
Sziasztok!

Sajnos eljött az idő és nálam is megjelent a hátsó ködlámpa kapcsoló állandó bekapcsolódása!Tud rá valaki megoldást, a cserén kívül természetesen!

Előre is köszönöm!

Hello.Szereld ki és forraszd újra a kapcsoló lábait.Nekem azóta yo(kb 2 éve)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8254 Dátum: 2013.03.02 13:06:43 »
Sziasztok.Még mindig a kuplunggal vacakolok. Júliusban lett cserélve tárcsa,Decemberben főmunkahenger,Januárban alsó munkahenger.Fél év alatt több mint 3 liter dot4-es olajat használtam el.De még mindig változik a kuplung 'holtjátéka' Nem emel ki.Vagy túl fönt fog.Beállitom a pedált nagyon jól dolgozik,szépen lehet váltani.Egyszer csak kicsit bentebb esik a pedál és szenvedés lessz a vezettés :censored: az olaj nem fogy,nem szivárog sehol.Ilyenkor megint állítanom kell a pedálon hogy lehessen váltani(ilyenkor szinte ki kell tépni sebességből és a 2. 3. reccsen oda vissza 5.ben meg  lehetne számolni a fogakat)Ha nem teszem rögtön 3.-ba ,várok olyan mintha kuplung nélkül akarnám berakni.Kezdem unni.Szerelöhöz még nem akarom vinni inkább keresek 1 garázst és én veszem le a váltót :censored: (tárcsacsere után kérdeztem a szerelőt állítottak a munkahengeren?"mi olyat nem szoktunk" De hát vastagabb a tárcsa...)Elképzelhetö,hogy a kiemelő villa sérült vagy....?Nincs ötletem.
Kicsit hosszú lett bocsi.
ui.:a mukahenger rudjának a hosszát nem mindig növelni valamikor rövidíteni kell.Ez benne a bosszantó.
Ötlet?

üdv!
Előtte is ilyen volt?
Mi volt az alapprobléma?
Nem lehet, hogy átenged a munkahenger?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8255 Dátum: 2013.03.02 14:42:19 »
Sziasztok.Még mindig a kuplunggal vacakolok. Júliusban lett cserélve tárcsa,Decemberben főmunkahenger,Januárban alsó munkahenger.Fél év alatt több mint 3 liter dot4-es olajat használtam el.De még mindig változik a kuplung 'holtjátéka' Nem emel ki.Vagy túl fönt fog.Beállitom a pedált nagyon jól dolgozik,szépen lehet váltani.Egyszer csak kicsit bentebb esik a pedál és szenvedés lessz a vezettés :censored: az olaj nem fogy,nem szivárog sehol.Ilyenkor megint állítanom kell a pedálon hogy lehessen váltani(ilyenkor szinte ki kell tépni sebességből és a 2. 3. reccsen oda vissza 5.ben meg  lehetne számolni a fogakat)Ha nem teszem rögtön 3.-ba ,várok olyan mintha kuplung nélkül akarnám berakni.Kezdem unni.Szerelöhöz még nem akarom vinni inkább keresek 1 garázst és én veszem le a váltót :censored: (tárcsacsere után kérdeztem a szerelőt állítottak a munkahengeren?"mi olyat nem szoktunk" De hát vastagabb a tárcsa...)Elképzelhetö,hogy a kiemelő villa sérült vagy....?Nincs ötletem.
Kicsit hosszú lett bocsi.
ui.:a mukahenger rudjának a hosszát nem mindig növelni valamikor rövidíteni kell.Ez benne a bosszantó.
Ötlet?
mindenkép szétszedném. Ellenőrizném a kinyomólap tányérrugóját, csapágyat, csapágy villa kapcsolatát, a kapcsoló kábel rögzítését, beállítását. kopást várok a jelenség alapján a kinyomóvilla és a megtámasztásának kontaktpontjánál.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8256 Dátum: 2013.03.02 14:45:40 »
Hello.Szereld ki és forraszd újra a kapcsoló lábait.Nekem azóta yo(kb 2 éve)
azt hiszem a kapcsolóban lévő relé lába válik el a nyákról. Nagyító alatt látszik. Újraforrasztással javítható, ahogy a kolléga mondja. Nekem is volt ilyen hiba, én is így javítottam, hibátlan azóta is.

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8257 Dátum: 2013.03.02 14:58:30 »
Collega elég jól dokumentálta a kapcsoló javítást

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8258 Dátum: 2013.03.02 16:17:13 »
...De még mindig változik a kuplung 'holtjátéka' Nem emel ki.Vagy túl fönt fog.Beállitom a pedált nagyon jól dolgozik,szépen lehet váltani.Egyszer csak kicsit bentebb esik a pedál és szenvedés lessz a vezettés :censored: az olaj nem fogy,nem szivárog sehol.Ilyenkor megint állítanom kell a pedálon hogy lehessen váltani(ilyenkor szinte ki kell tépni sebességből és a 2. 3. reccsen oda vissza 5.ben meg  lehetne számolni a fogakat)Ha nem teszem rögtön 3.-ba ,várok olyan mintha kuplung nélkül akarnám berakni.
Kezdem unni.Szerelöhöz még nem akarom vinni inkább keresek 1 garázst és én veszem le a váltót :censored:
ui.:a mukahenger rudjának a hosszát nem mindig növelni valamikor rövidíteni kell.Ez benne a bosszantó.
Ötlet?
Üdv!
Mielőtt szétkapnád, érdemes az egyéb hibaforrásokat kizárni.
Ha vezetés közben jelentkezik a fogáspont változása, az valóban utalhat a munkahenger hibájára.
Először is nézd meg, hogy van-e holtjátéka az alsó munkahenger rúdjának. Ha igen, akkor légtelenítsd úgy, hogy a kiemelővillával visszanyomod. Alapesetben a rúdnak nem szabad visszanyomhatónak lennie. Ezen nem szokás változtatni. Ehhez állítsd be a megfelelő kuplungszár hosszot. (A kuplungtárcsa kopásából adódó - természetes - fogáspont elmászást a pedál hosszjátékkal kezelik.) Ha rövid idő múlva ismét jelentkezik holtjáték, akkor a gumikarmantyú mellet átereszt, ami használat során felmelegedett, hígabbá vált  folyadék miatt történhet. Ez okozhat változó kiemeléspontú kuplungot. Ezen stabilan nem segíthetsz a kuplungpedál kinyomórúdjának hosszbeállításával.
Előfordulhat az is, hogy a főmunkahenger ereszt át, akár úgy is, hogy nem szivárog el folyadék, mint az itteni esetben.
(tárcsacsere után kérdeztem a szerelőt állítottak a munkahengeren?"mi olyat nem szoktunk" De hát vastagabb a tárcsa...)
Nálam detto így történt, én toltam vissza a rudat alappozícióba - a túl rövid rúd okozta, hogy a kemelővilla és a kinyomócsapágy állandó terhelés alatt volt, ami cicergő zajt okozott (ez a kuplungszerkezet tányérrugóinak folyamatos csiszatolása lehetett...).

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8259 Dátum: 2013.03.02 16:25:15 »
Collega elég jól dokumentálta a kapcsoló javítást
Pont az ilyen ismétlődő hibák miatt gondolom, hogy jó lenne az évek alatt összegyűlt tapasztalatokat, informatív javítási módokat előkeresni és könnyen átlátható formába önteni - mint például a csináld magad topicban :hmmmm: Tudom, hogy ennek a topicnak a neve épp ez, de közel 600 oldalon már nehéz a visszakeresés. Vélemény?

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8260 Dátum: 2013.03.02 19:56:39 »
Van típushiba
Van leírás
Egy szerelés akkor most melyik kategória?
Akkor már szervizkönyvet is írhatnánk, lehet hogy jobb lenne mint a Haynes  :lol:
Csinálni kategóriákat, mint a könyvekben? Nehéz lehet, mert akkor tizen-huszon blogot kéne olvasgatni.
Lehet hogy elég lenne csak a hozzászólásnak címet adni, és akkor a címekre könnyebb rákeresni. Pl. Motor szerelés; váltó szerelés....
Esetleg a címlistát megcsinálná valaki és ahhoz igazodnánk (10-12 egyedi azonosítóval be lehetne határolni.
Nekem 9 év lemaradást kell végigolvasni  :cry:
Gondolatok?

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8261 Dátum: 2013.03.02 20:25:13 »
mindenkép szétszedném. Ellenőrizném a kinyomólap tányérrugóját, csapágyat, csapágy villa kapcsolatát, a kapcsoló kábel rögzítését, beállítását. kopást várok a jelenség alapján a kinyomóvilla és a megtámasztásának kontaktpontjánál.

Az hogy ide oda kel állítgatni,inkább utal hidraulikus hibára,mint mechanikusra.Tárcsánál villánál,ha valami nem stimmel az általában,vagy jó,vagy nem.Ha éppen jó akkor a mechanikus részek jók.Én valami olyasmire gondolok,hogy valamelyik munkahenger szorul,és benyomás után nem áll vissza abba helyzetbe ahova kellene.Inkább tippelnék a főhengerre.Amúgy milyen márkájú ment fel rá,mert mostanában sok gondom volt az új alkatrészekkel.(pl.Japanparts)

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8262 Dátum: 2013.03.02 21:48:38 »
Már nekem is szórakozik a ködlámpa kapcsoló.Csak úgy magától bekapcsol.1 re sűrűbben.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8263 Dátum: 2013.03.02 22:41:08 »
...Lehet hogy elég lenne csak a hozzászólásnak címet adni, és akkor a címekre könnyebb rákeresni. Pl. Motor szerelés; váltó szerelés....
Talán ez lenne szerencsés megoldás

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8264 Dátum: 2013.03.03 21:21:37 »
Nem, a legjobb az lenne, ha a fórum keresője normálisan működne, mert a jelenlegi az nem állapot, használhatatlan!!  :censored: