Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678715 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7680 Dátum: 2012.11.15 22:56:10 »
Rákerestem, június környékén ment erről a beszéd.
280.000 km, valamilyen olaj, túltöltve.
Azt nem mondom, hogy töltsd túl. Viszont nagyon lehet, hogy nálad is volt valami adalék az olajban, amit lecserélve hiányolhat a motor, ahogy írod. Azért nyugodtan maradj ennél az olajnál, nem kell cserélgetni, reméljük, hogy nem kevert cucc. Maximum olajnyomást lenne célszerű mérni.
Szelephézag, vezérlés rendben, nincs kopott csapágy, ez oké.
Gyújtással mi az ábra? Azt végignézted? Ha esetleg Denso, akkor ellenőrizd le az alapelőgyújtást (10 fok). Gyertyák állapota? Nekem 2 éves gyertyákat vallottak be, hát nem tudom, de jó nagy hézagok voltak már. Az autótékában Denso akció van novemberben is, ha közel laksz, olyan 2700 Ft körül megvan a garnitúra (K20R-U). NGK-ból elvileg a BKR6EYA kell, 0,8mm-es hézaggal. Elosztófedél, rotor mennyire kopott/elhasznált? Ha ezeket ellenőrizted, eltérés esetén megcsináltad és még mindig csinálja, akkor egyelőre nincs ötletem. Marutin nekem pl. kipufogó miatt olyan hangos, hogy visszaverődik a falakról, de ebben az esetben erre nem gondolnék.
Kösz, hogy utánanéztél, pontosan így volt!
Akkor nem is nyafogtam tovább, tudtam, hogy bontani kell és meglátjuk hol a hézag. Csak arra nem számítottam, hogy elsőre minden a helyén lesz.
A gyertyák rendben vannak, az olajokkal cseréltem a fent említett BKR6EYA szettre, a hézag 0.8, ahogy a nagy könyvben...
Ha a gyújtás lenne a hiba akkor ugye az osztófejből jönne a hang?
"Seprűnyeles fonendoszkóppal" kábé a 4-es henger szívószelepeinek tájáról hallom.
Mondjuk ennek ellentmond az, hogy mégis a foghézagra mentem rá, csak ugye a fórumon gyakran előfordult és teljesen passzolt a hiba leírása.
Előgyújtást nem nézettem még. Ez miért is okozhat kerepelést?
Az olajnyomás mérése jogos, sajnos eddig eszköz hiányában nem került rá sor. Mennyi lenne egyébként a jó érték?



Nagyon hasonlít erre a hangra. Alapjáraton persze jóval csendesebb, de ha felpörgetem akkor ilyen.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.15 23:14:53 írta offday »
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7681 Dátum: 2012.11.16 10:57:34 »
Kösz, hogy utánanéztél, pontosan így volt!
Akkor nem is nyafogtam tovább, tudtam, hogy bontani kell és meglátjuk hol a hézag. Csak arra nem számítottam, hogy elsőre minden a helyén lesz.
A gyertyák rendben vannak, az olajokkal cseréltem a fent említett BKR6EYA szettre, a hézag 0.8, ahogy a nagy könyvben...
Ha a gyújtás lenne a hiba akkor ugye az osztófejből jönne a hang?
"Seprűnyeles fonendoszkóppal" kábé a 4-es henger szívószelepeinek tájáról hallom.
Mondjuk ennek ellentmond az, hogy mégis a foghézagra mentem rá, csak ugye a fórumon gyakran előfordult és teljesen passzolt a hiba leírása.
Előgyújtást nem nézettem még. Ez miért is okozhat kerepelést?
Az olajnyomás mérése jogos, sajnos eddig eszköz hiányában nem került rá sor. Mennyi lenne egyébként a jó érték?

Nagyon hasonlít erre a hangra. Alapjáraton persze jóval csendesebb, de ha felpörgetem akkor ilyen.
Meghallgattam, elég érdekes.
Hogy az elosztóból jöjjön hang, már akkora hiba kellene legyen, hogy el sem indulna szerintem.
Egy előgyújtás-állítás ártani biztos nem fog, megpróbálni érdemes, és ha van stroboszkóp, akkor pár perc és ingyen van. Ha túlságosan hamar/későn gyújt, okozhat furcsa hangot esetleg, de ilyet talán nem.
Az olajnyomás alapjáraton legalább 0,3 bar (túlnyomás), 3000-en pedig 2,5-5 bar.

Nekem ez nem jön össze, jó hézagok mellett mi csinálja ezt?

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7682 Dátum: 2012.11.16 11:42:52 »
...
Nekem ez nem jön össze, jó hézagok mellett mi csinálja ezt?
Én sem értem. Ezért is volt nagy meglepetés a szétszedés után (egyébként enni lehetne a motorból, gyönyörű tiszta belül) első ránézésre minden oké...
...másodikra is.  :wacko:
Nem tudom mi tévő legyek, mit ellenőrizzek még.
Akad egy fura dolog, de nem hiszem, hogy jelentősége van: a kipufogó vez.tengely végén, ahogy a gyújtáshoz csatlakozik van egy omega-alakú lemez ék(?) biztosítás(?) valami, na az eléggé billeg a tengely hornyában ha kis csavarhúzóval megpiszkálom.
Remélem érthető. Rajzot, képet nem találtam róla. ...de lehet, hogy hülyeség, csak egyszerűen nem tudok már mire gondolni.
Na elkezdem összerakni lassan, ha van valakinek még tippje, kérem ne tartsa magában!  :helpsmilie:
Köszönöm!
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7683 Dátum: 2012.11.16 12:08:08 »
Én sem értem. Ezért is volt nagy meglepetés a szétszedés után (egyébként enni lehetne a motorból, gyönyörű tiszta belül) első ránézésre minden oké...
...másodikra is.  :wacko:
Nem tudom mi tévő legyek, mit ellenőrizzek még.
Akad egy fura dolog, de nem hiszem, hogy jelentősége van: a kipufogó vez.tengely végén, ahogy a gyújtáshoz csatlakozik van egy omega-alakú lemez ék(?) biztosítás(?) valami, na az eléggé billeg a tengely hornyában ha kis csavarhúzóval megpiszkálom.
Remélem érthető. Rajzot, képet nem találtam róla. ...de lehet, hogy hülyeség, csak egyszerűen nem tudok már mire gondolni.
Na elkezdem összerakni lassan, ha van valakinek még tippje, kérem ne tartsa magában!  :helpsmilie:
Köszönöm!
Még egyszer a hézagokat...az em.pdf alapján javaslom. Esetleg azt, hogy a két vezérműtengely tényleg jól áll-e?
Ezt az omega alakú dolgot nem értem.
Egy dolog billegett nálam, a gyújtáselosztó tengelyének végén van egy lemez, ami csatlakozik a kipufogóoldali vezérműtengely végébe, na az billeg, de annak kell is. Nagyon banális, de ha nincsenek meghúzva jól a vezérműtengelyek csapágyai, az is okozhatja...
Bejelölnéd a képen, miről van szó?

« Utoljára szerkesztve: 2012.11.16 12:21:33 írta vd1234 »

mjmjrgdb

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7684 Dátum: 2012.11.16 12:34:46 »
Sziasztok!

Egy olyan probléma miatt kerestelek meg titeket ,illetve több 'probléma" ami miatt az autó használható csupán a komfort illetve a tartósság érzése picit romlik. A fűtőventilátor ami a kesztyűtartó alatt van, egy picit 'kerreg" illetve ha ha belső keringtetésre állítom a fűtést akkor még hangosabb a kerregés illetve a kattogás. Ez ilyenkor cserére szorul vagy valami módon javítható-e,illetve milyen összegre számítsak ezen alkatrész cseréje esetén.
Másik problémám, hogy az alapjárat alapvetően jó nagyon picit néha leesik de lehelletnyit,olyan 4-5 másodpercenként,de ez még annyira nem zavarna viszont elektromos terhelés esetén ( fűtés/világítás ) már sokkal jelentősebb lesz az alapjárat ingadozás s remegés jelentkezik az autón.
Utolsó s egyben kevésbé jelentős problémám, hogy az anyós ülés melletti ablak felhúzása esetén laikus megfogalmazással kijön a keretből s az ablak hátsó részét feszítve kell lent tartani ahhoz, hogy az ablak rendesen a keretébe menjen vissza.

Válaszotokat, s segítségeteket előre is köszönöm.

Üdvözlettel egy Carina e társ és rajongó.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7685 Dátum: 2012.11.16 12:59:14 »
Még egyszer a hézagokat...az em.pdf alapján javaslom. Esetleg azt, hogy a két vezérműtengely tényleg jól áll-e?
Ezt az omega alakú dolgot nem értem.
Egy dolog billegett nálam, a gyújtáselosztó tengelyének végén van egy lemez, ami csatlakozik a kipufogóoldali vezérműtengely végébe, na az billeg, de annak kell is. Nagyon banális, de ha nincsenek meghúzva jól a vezérműtengelyek csapágyai, az is okozhatja...
Bejelölnéd a képen, miről van szó?
Szerintem ugyanarról beszélünk. Nem is lemez, attól vastagabb; és igen, a csatlakozási pontban van mint egy ék, vagy retesz.



A csapágyak meg voltak húzva atomra, lazításkor "reccsent" is mind - ahogy kell.
Előtte felfelé meglógattam a tengelyeket és passzosak, nem kotyognak pedig több állásban is próbáltam nehogy becsapjon a szeleprugók ellentartása.
Oldalirányban viszont nem néztem, azt összerakás után pótolom.
 :hmmmm: Mondjuk az sok vizet nem zavar.
A szelephézagok szívó oldalon egy sincs 0.15 felett, a kipunál pedig 0.25 a max.
Szóval ez is jó. Sőt!  :wacko:
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.16 13:02:30 írta offday »
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7686 Dátum: 2012.11.16 13:12:32 »
Szerintem ugyanarról beszélünk. Nem is lemez, attól vastagabb; és igen, a csatlakozási pontban van mint egy ék, vagy retesz.
...
A csapágyak meg voltak húzva atomra, lazításkor "reccsent" is mind - ahogy kell.
Előtte felfelé meglógattam a tengelyeket és passzosak, nem kotyognak pedig több állásban is próbáltam nehogy becsapjon a szeleprugók ellentartása.
Oldalirányban viszont nem néztem, azt összerakás után pótolom.
 :hmmmm: Mondjuk az sok vizet nem zavar.
A szelephézagok szívó oldalon egy sincs 0.15 felett, a kipunál pedig 0.25 a max.
Szóval ez is jó. Sőt!  :wacko:
Szerintem nálam abban a horonyban semmi sem volt , és a tengelyen nem is mozgott ott semmi :wacko:
A szelephézag hidegen a Haynes szerint szívóoldalon 0,15-0,25mm , a kipufogóoldalon 0,25-0,35mm.
Vagyis ha szívóoldalon 0,15mm-nél kevesebb a hézag, akkor az rossz. Kipufogóoldalon is, ha 0,25mm-nél kisebb a hézag, akkor az is rossz :otlet:
Szívóoldalon szerintem legalább 0,2mm-t, kipufogóoldalon pedig legalább 0,3mm-t állítottam, ha jól emlékszem (a lehető legtöbbet, amit tudtam a határoknak megfelelően).

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7687 Dátum: 2012.11.16 15:12:00 »
Vagyis ha szívóoldalon 0,15mm-nél kevesebb a hézag, akkor az rossz. Kipufogóoldalon is, ha 0,25mm-nél kisebb a hézag, akkor az is rossz :otlet:
Oké, persze, jók a hézagok csak nem akartam részletezni megint.
Nade! Most találtam valamit: beraktam a szívótengelyt és gondoltam körbeforgatom a vezérműszíjat ellenőrzésképp, nos a szíj jó állapotban van viszont iszonyú laza! Ha úgy állítom meg, hogy fogja a kompresszió - tehát elöl meg van feszülve a szíj - akkor hátul (a fesz.görgő felett) 3 centi körülit lóg!
Ha csak simán megállítom akkor elöl is lóg 1cm körül és hátul 2cm.
Nagyon gatya...
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7688 Dátum: 2012.11.16 16:52:11 »
Oké, persze, jók a hézagok csak nem akartam részletezni megint.
Nade! Most találtam valamit: beraktam a szívótengelyt és gondoltam körbeforgatom a vezérműszíjat ellenőrzésképp, nos a szíj jó állapotban van viszont iszonyú laza! Ha úgy állítom meg, hogy fogja a kompresszió - tehát elöl meg van feszülve a szíj - akkor hátul (a fesz.görgő felett) 3 centi körülit lóg!
Ha csak simán megállítom akkor elöl is lóg 1cm körül és hátul 2cm.
Nagyon gatya...
??
Szíjfeszítővel nem lehet eléggé megfeszíteni?? Nemár, ennyire nem nyúlhatna ki egy szíj, hogy ne lehessen! Egy ilyentől még jó, hogy kelepelhet, csoda, hogy nem ugrik át!
Tudod, hogy mikor volt cserélve a vezérlés? Itt nincs nagy gond, ha szakad a szíj, de ha már így szét van kapva, és tényleg akkora gond lenne vele, akkor cserélj vezérlést, ha teheted. Kedvezmény nélkül is 17000 körül van az INA szett, kedvezménnyel meg 10 körül (japán csapágyas feszítőgörgővel kaptam az enyémet). Eddig jónak tűnik. Kamikaze-nak meg Contitech van.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.16 16:58:57 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7689 Dátum: 2012.11.16 17:17:00 »
Sziasztok!

Egy olyan probléma miatt kerestelek meg titeket ,illetve több 'probléma" ami miatt az autó használható csupán a komfort illetve a tartósság érzése picit romlik. A fűtőventilátor ami a kesztyűtartó alatt van, egy picit 'kerreg" illetve ha ha belső keringtetésre állítom a fűtést akkor még hangosabb a kerregés illetve a kattogás. Ez ilyenkor cserére szorul vagy valami módon javítható-e,illetve milyen összegre számítsak ezen alkatrész cseréje esetén.
Másik problémám, hogy az alapjárat alapvetően jó nagyon picit néha leesik de lehelletnyit,olyan 4-5 másodpercenként,de ez még annyira nem zavarna viszont elektromos terhelés esetén ( fűtés/világítás ) már sokkal jelentősebb lesz az alapjárat ingadozás s remegés jelentkezik az autón.
Utolsó s egyben kevésbé jelentős problémám, hogy az anyós ülés melletti ablak felhúzása esetén laikus megfogalmazással kijön a keretből s az ablak hátsó részét feszítve kell lent tartani ahhoz, hogy az ablak rendesen a keretébe menjen vissza.

Válaszotokat, s segítségeteket előre is köszönöm.

Üdvözlettel egy Carina e társ és rajongó.

Üdv mjmjrgdb!

Kamikaze a Carina topicban összefoglalóan válaszolt. Ha ezzel kapcsolatban van részletekbe menő kérdésed, akkor nyugodtan kérdezz  :)

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7690 Dátum: 2012.11.16 19:46:27 »
??
Szíjfeszítővel nem lehet eléggé megfeszíteni?? Nemár, ennyire nem nyúlhatna ki egy szíj, hogy ne lehessen! Egy ilyentől még jó, hogy kelepelhet, csoda, hogy nem ugrik át!
Tudod, hogy mikor volt cserélve a vezérlés? Itt nincs nagy gond, ha szakad a szíj, de ha már így szét van kapva, és tényleg akkora gond lenne vele, akkor cserélj vezérlést, ha teheted. Kedvezmény nélkül is 17000 körül van az INA szett, kedvezménnyel meg 10 körül (japán csapágyas feszítőgörgővel kaptam az enyémet). Eddig jónak tűnik. Kamikaze-nak meg Contitech van.
Még az előző tulaj cseréltette a szíjat, megvan a dátum és a km állás, még nem kell cserélni egy darabig - szép a szíj is - ezzel nincs baj.
Viszont azt az aranykezű szerelőt aki felette ezt a szíjat úgy, hogy egyáltalán nem engedte rá a görgőt (vagy legfeljebb minimálisan); innen csókoltatom és remélem a jó édes anyja pék!  :tt2:
Nos a történet: a burkolatot lebontva látszott, hogy a feszítőrugó menetei eléggé szét vannak nyílva, tehát rendesen hátul volt a görgő, túrót sem feszített. Fellazítva a középső rögzítőcsavart akkorát ugrott, hogy csak néztem. Be is állt minden. Zsír.
Érdekességképp amikor még laza volt a szíj, elkezdtem tologatni a lazát ide-oda elöl és hátul. Közben lent az ékszíjtárcsa jelén - mivel a főtengely szépen el tudott fordulni - remekül leolvashatóvá vált, hogy 5 fok(!) elfordulásra volt képes a vezérlés.
A kutyafáját! :)
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7691 Dátum: 2012.11.16 19:53:11 »
Még az előző tulaj cseréltette a szíjat, megvan a dátum és a km állás, még nem kell cserélni egy darabig - szép a szíj is - ezzel nincs baj.
Viszont azt az aranykezű szerelőt aki felette ezt a szíjat úgy, hogy egyáltalán nem engedte rá a görgőt (vagy legfeljebb minimálisan); innen csókoltatom és remélem a jó édes anyja pék!  :tt2:
Nos a történet: a burkolatot lebontva látszott, hogy a feszítőrugó menetei eléggé szét vannak nyílva, tehát rendesen hátul volt a görgő, túrót sem feszített. Fellazítva a középső rögzítőcsavart akkorát ugrott, hogy csak néztem. Be is állt minden. Zsír.
Érdekességképp amikor még laza volt a szíj, elkezdtem tologatni a lazát ide-oda elöl és hátul. Közben lent az ékszíjtárcsa jelén - mivel a főtengely szépen el tudott fordulni - remekül leolvashatóvá vált, hogy 5 fok(!) elfordulásra volt képes a vezérlés.
A kutyafáját! :)

Örülök, hogy valószínűleg megvan a hiba, hála Istennek!
Vannak érdekes szerelők  :wacko:
...
Szelephézag, vezérlés rendben, nincs kopott csapágy, ez oké.
...

;)  :flowers:

Hogy mondta múltkor b.c.? A 2E motor legalább akkora legenda, mint a 4A-FE? Hát a 2E-t nem ismerem, de a 4A-FE nem rossz, az biztos, így ment vele :D  :clap:
Olajcserétől jött ki, plusz érdekes , ez még fehér folt a képben  :hmmmm:

Ha pontosan beállítod a szinkront és a feszességet, akkor elvileg szép hangja kell legyen!
Az alapelőgyújtást ha jól beállítod, lenni meglepetés, Haynes-ben jól benne van  :yes:

Merre vagy helyileg? Nem emlékszem!
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.16 20:13:58 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7692 Dátum: 2012.11.16 22:49:01 »
Alapban a rugó ha jól rémlik 4cm hosszú lehet nyugalomban, ha nyúlott, akkor csere. Nekem is lazának tűnt a szij, mikor megvettük, cserénél pluszban ráfeszitettem a görgöre, de picit sok lett, magas fordulaton van kis fütyülés, ami nem vészes.

Tehát szerintem rugóerő + tényleg lehetnyi plusz a feszitő fülét nyomva, akkor jó lesz!

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7693 Dátum: 2012.11.16 22:51:25 »
...
Olajcserétől jött ki, plusz érdekes , ez még fehér folt a képben  :hmmmm:

Ha pontosan beállítod a szinkront és a feszességet, akkor elvileg szép hangja kell legyen!
Az alapelőgyújtást ha jól beállítod, lenni meglepetés, Haynes-ben jól benne van  :yes:

Merre vagy helyileg? Nem emlékszem!
Ezzel a szíjfeszítősdivel valóban egy nagy hiba lett feltárva/elhárítva, persze kérdés, hogy összerakás után produkálja e még a zajt. Remélem nem.
A másik nagy hiba az volt, hogy eddig nem ellenőriztem a vezérlés állapotát és jó pár hónapja így jártam vele - bíztam a tulajban és a szerelőjében. Tényleg csoda, hogy nem ugrott át, bár nem is hajtottam ugye a kattogás miatt. Tudtam hogy bele kell néznem, de csak tolódott a dolog többek között azért mert több hozzáértő(?) is hallotta az autót - köztük autószerelő csop.vez. - és mindenkinek az volt a véleménye, hogy jól van ez, öreg autó, mit várok tőle, meg pl. a kolléga örülne ha az OFF Clio-jának csak ennyire kerepelne a motorja, stb.. Úgy tűnik a Carináknak sokat elnéznek az emberek, mert "jóvanaz, úgyse' megy tönkre hiszen Toyota". Talán ezért is van sok lepusztult elhanyagolt autó.

Elkalandoztam kicsit :) bocs.
A szinkron tökéletes, a feszesség pedig hát ugye fellazítottam a görgőt, ekkor a rugó azonnal meghúzta, körbeforgattam a motort, a görgőt ujjal megtámasztottam és meghúztam a rögzítő csavart. Ennyi. A különbség centikben(!) mérhető. Az EM azt írja 20N erőhatásnál 5-6mm a laza. Aha. Mennyi az a 20N?  :?:

Ezzel az előgyújtással bogarat tettél a fülembe, talán elvándorlok egy szerelőhöz, hogy nézzen rá strobival.
Egyébként Gyöngyösről írok, cca. 5 hónapja Carinázok.

Köszönöm szépen a segítséget és a kitartást (már két napja csépeljük a bellentyűzetet!), jó volt átbeszélni valakivel a dolgot és remélem nem eredménytelenül! Holnap ismét irány a garázs, indítás után jelentkezem.
üdv, offday

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7694 Dátum: 2012.11.16 23:06:21 »
Sok sikert!

Azoknak meg akik jóváhagyták a hangot, ne hallgass a szavára, mert nem igazi szakmabéli az ilyen!
Nem akarok felvágni, de meg lehet hallgatni a 15 éves Carina hangját, mint egy új autó!  :wub:  :clap: