Mert fiatal vagy
Nem azért. 1999 óta van jogsim, először 2000-ben vettünk klímás autót, azóta ilyen van.
A klímát meg kell tanulni használni, máskülönben ízületi fájdalom, gyulladás és légúti megbetegedéseket lehet kapni tőle.
Rengetegen teszik azt, hogy nagy melegben beülnek az autójukba, maxra nyomják a ventillátort, a leghidegebbre a hőmérséklete és a testükre irányítják a levegő útját. EZ garantált megfázás! Rengeteg helyen le van írva a klíma használatának HELYES módja:
Felhevült autó utasterét úgy lehet a leggyorsabban elfogadható szintre hűteni - amellett, hogy az egészségünkre is vigyázunk -, hogy 1. indulás előtt már
lehúzzuk az összes ablakot, elindulunk
2. induláskor
bekapcsoljuk a klímát magas fokozaton
3. a
levegőt az üvegfelületekre irányítjuk4. ha már érződik a befújt levegő hőmérsékletén (néhány perc elteltével), hogy a rendszer áthűlt,
felhúzzuk az abkakokat és beállítunk olyan hőmérsékletet, ami
a külső hőmérsékletnél kb 5 fokkal alacsonyabb csak. Ha kint 30+ fok van, akkor a napsütést ellensúlyozó legelfogadhatóbb hőmérsékletet kell beállítani. Ha a rendszer minden része megfelelően működik (és jól van méretezve gyárilag), akkor
a ventillátor I-es, maximum II-es fokozata is elégnek kell, hogy legyen a tartós kellemes hőmérséklet eléréséhez és tartásához.
Amennyiben automata klímás autónk van, úgy az ablaklehúzást követően csak a kívánt hőmérsékletet kell beállítani a vezérlőpanelen és más dolgounk nincs.
A lényeg, hogy a klimatizáció az
üvegfelületeken akadályozza meg az utastér felmelegedését! Így a leghatékonyabb és leggyorsabb.
Testre, arcra SOHA nem szabad klímát irányítani.
Ha hosszú út után 2-3 perc van még a célunk eléréséhez, úgy célszerű a klímát vagy
kikapcsolni (ventillátor menjen még), vagy
melegebbre állítani a hőfokot és az ablakot résnyire lehúzni, hogy a külső levegőhöz a szervezetünk még az érkezés előtt alkalmazkodni tudjon. Így elkerülhető a klímás autóból kiszállást követően a rosszullét (a nagy hőmérsékletkülönbség miatt).
Tehát,
a klíma hatása nem az életkor előrehaladtának függvénye, hanem a használaté.