Rég jártam itt.
Van egy kis "beszámolóm". Megvannak az új 215/75 R15 méretû gumik a Hiace 4WD-re. Mintázata General Grabber AT2. Hasonló a BFG AT-hez de 5000Ft-al olcsóbb. Az oldalkarmok a BFG-n jobbak. Ja és csak egyetlen bolt van ahol lehet kapni belõle ezt a méretet.
Eddigi tapasztalatok:
-elfér a kerékdobban!
A felszereléskor húzós volt a dolog, mert az autó futómûve megemelve kicsit máshogy áll, és a jobb elsõ kerék éppen beleért az alvázkeret kiálló sarkába. A jobb oldalon nem volt vész. Szóval ha terepen égnek állítjuk a jobb elejét és tövig tekerjük a kormányt, akkor beleér. De ha valakit nagyon zavar akkor flex. A kormányzás végpontjánál "visszarúg" a kormány, tehát csak a ha tartjuk a kormányt akkor ér bele. Szóval elég extrém eset kell ahhoz hogy beleérjen.
-A nagyobb gumiperem nagyon tetszik. Vannak elõnyei hátrányai. Elõnye hogy kényelmesebb az autó, sokkal kevésbé ráz, pl. köves úton, terepen. Sokkal halkabban hupog.
Hátránya, hogy a kanyarokat nem lehet túl sportosan vágni vele. Pl. körforgalomban érezni hogy kicsit jobban deformálódik a gumi. Terepen kifejezetten elõny a nagyobb terülése a guminak, jobban tapad, "illeszkedik".
-A fordulatszám olyan 200-at esett, kellemesen lehet vele menni országúton, nem ugrik annyira, de városban is jól boldogul. Halk.
-A hasmagasság 2,5cm-t nõtt. Így kb. 220mm a szabad hasmagasság, ami egy Niváéval egyenlõ(persze a terepszögek nem olyan jók
).
-Esztétikailag jobban néz ki, szerintem a gyári méret a 4WD-n bután kicsi, fõleg a hátsó kerékdobban veszik el nagyon a kerék. A magasságnövekedés jól látható az autón, még ha csak 2,5cm is. Sokat számít terepen.
-A fogyasztás csökkenését eddig nem tapasztaltuk nagyon, fõleg csak városban meg terepen ment, majd az elsõ nagyobb országúti menetnél kiderül.
-Kellemesen zúg-búg az AT-s minta. Nem zavaró, gyorsabb sebességnél magasabb a hangja, szinte nem is hallani.
-Komolyabb terepen még nem ment, kisebb sárban volt már, jól boldogult.
-Egyenlõre csak 195/70 R15-ös pótkerék van. :elkeseredett: A nagyobb pótkeréknek valószínû új pótkeréktartót kell majd hegeszteni.
-talán eddig ennyi.
---------------------------------------------------
-Más: A klíma kapcsoló nekem is eltört. Eddig nem volt rá szükség, egy papírzsepi cafat van a helyén, hogy ne világítson a vezetõ szemébe a lámpája.
-Ja és a klima is tönkrement tavaly tavasszal, erdélyi utazásunk során, a legnagyobb forróságban.
Lövésem nincs mi a baja, nem néztem meg azóta se. Szép fokozatosan ment tönkre(a hatásfoka).