Az a baj, hogy ez a törzsvásárlói mese is csak szemre/fülre megy. Ismerő/haver alapon. "Hivatalos" törzsvásárló mi alapján legyen az ember, ha szinte soha nem jár az autójával szervizbe? Mert saját maga ápolja és ügyel rá? (egy megvigyázott Toyotával azért nem kell gyakran a szervizeket járni szerencsére)
Az E10 Coroolában jómagam cseréltem az olajat meg a szűrőket a garázsban. Nem vagyok autószerelő, de egy 17-es kulcsom azért van és van annyi műszaki érzékem hozzá, hogy ezt örömmel meg is tegyem. A levegő szűrőt már abban az autóban is két pattintással ki lehetett cserélni, szűrőbolt két utcára tőlem harmad áron adja. A Yaris-ba sem hiszem, hogy másképp járnék el, legalábbis a levegő szűrők tekintetében, biztos. Két-három évente el fogom vinni szervizbe pl. fékek ellenőrzéséhez, ami túlmutat az én kompetenciámon, de ettől még nem hiszem hogy bárhol is törzsvásárlóvé válnék.
Amikor hibakódot kéne kiolvasni és az ember ismeretlenül beesik egy márkaszervizbe, akkor már eleve ferdeszemmel néznek rá. Én csak kíváncsi lennék mi okozza a hibát, és a javítás módjáról, mikéntjéről egyáltalán elvégzéséről úgy gondolom, én szeretnék dönteni. Például hadd vigyem én az alkatrészt, vagy csak mondja meg a szerviz, mi a hiba, lehet én is meg tudom oldani, vagy lehet, nem akarok vele foglalkozni, csak le akarom nullázni. Úgyis az én felelősségem.
Pl. az E10-ben a sebesség mérő jeladó annak idején egy tipikus példa. M3-ason hazajövet a sebességmérő mutató egyszer csak leesett nullára. Minden oké volt az autóval egyébként. Felhívtam 3 szervizt, elmondtam a hibajelenséget, látatlanban adtak ajánlatokat a jeladó cseréjére 50 és 60ezer Ft. között (Áfa nélkül). Felhívtam egy bontót, tudtak adni egy jó állapotú jeladót 3500 Ft-ért, amit egy délelőtt egy 11-es kulccsal jómagam kicseréltem. A neten megtalálva a váltó robbantott alkatrészrajzát egyből látható volt az is, hogy hogyan is néz ki ez a jeladó. Nyilván mások is jártak ebbe a cipőbe... Ebbe a fórumba le is írtam részletesen fotókkal dokumentálva a jelenséget még akkor.
Tudom a szervizek nem szeretik az ilyen tudatos vásárlókat, az okoskodó ügyfeleket. Csak mint a fenti példa is mutatja, a büdzséje az embernek nem nagyon bírja el a jóval több mint 10szeres árrést a szolgáltatáson.
Ez nem csak az autószervizekre igaz. Az informatikában még inkább ilyen a helyzet, ahol pont a másik oldalon állok. Aki tisztességesen játszik, azt lenyomják a piacon.