Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1771250 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5850 Dátum: 2013.10.29 20:30:52 »
Ennek örülök! Nekem eddig ilyen szerencsém nem volt, de a remény hal meg utoljára.  :szemez:

Éppen ma volt aktuális (állapot felmérés): 1 óra rezsi-munkaidő, ingyen. :clap: Eredmény: féktárcsák, betétek...110800 km-nél, + aktuális kis-szerviz. :cry: (azért kis szerviz most, mert a 90000-es csúszott 97-re és most így lement ~14000...)
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5851 Dátum: 2013.10.29 21:55:07 »
Irigy lettem :ph34r:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5852 Dátum: 2013.10.30 17:04:00 »
Hát maradjunk annyiban, hogy szívességet nem lehet kérni márkaszervizesektől, az biztos.

Pedig sok helyen ingyenes a hibakód kiolvasás. Nem?
Xanyi

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5853 Dátum: 2013.10.30 19:20:58 »
Hát persze hogy az, hogyha ott is javíttatod a hibát...

adamm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5854 Dátum: 2013.10.31 19:17:32 »
Nem lehet hogy a szerelés közben a magasságállító motor csatlakozója meglazult véletlenül? Az is ott van mellette.

adamm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5855 Dátum: 2013.10.31 19:24:25 »
leellenőriztem, de még csak lazának sem mondanám. ezek szerint nagy a gáz..

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5856 Dátum: 2013.11.01 16:01:15 »
Hát persze hogy az, hogyha ott is javíttatod a hibát...

Te hogy csinálnád?
Xanyi

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5857 Dátum: 2013.11.02 00:36:39 »
Hát persze hogy az, hogyha ott is javíttatod a hibát...

A törzs-ügyfélnek vannak előjogai, mert meg kell őket becsülni...mert vannak "népek" akik lazán visszaélnének ilyen szolgáltatásokkal.
Nem egyszerű... :nono:

Anno a cégemnél, egy ismeretlen ügyfél nem kapott elsőre kedvezményt, de a törzs-kundsaft annál inkább.
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5858 Dátum: 2013.11.02 09:32:06 »
Az a baj, hogy ez a törzsvásárlói mese is csak szemre/fülre megy. Ismerő/haver alapon. "Hivatalos" törzsvásárló mi alapján legyen az ember, ha szinte soha nem jár az autójával szervizbe? Mert saját maga ápolja és ügyel rá? (egy megvigyázott Toyotával azért nem kell gyakran a szervizeket járni  szerencsére)

Az E10 Coroolában jómagam cseréltem az olajat meg a szűrőket a garázsban. Nem vagyok autószerelő, de egy 17-es kulcsom azért van és van annyi műszaki érzékem hozzá, hogy ezt örömmel meg is tegyem. A levegő szűrőt már abban az autóban is két pattintással ki lehetett cserélni, szűrőbolt két utcára tőlem harmad áron adja. A Yaris-ba sem hiszem, hogy másképp járnék el, legalábbis a levegő szűrők tekintetében, biztos. Két-három évente el fogom vinni szervizbe pl. fékek ellenőrzéséhez, ami túlmutat az én kompetenciámon, de ettől még nem hiszem hogy bárhol is törzsvásárlóvé válnék.

Amikor hibakódot kéne kiolvasni és az ember ismeretlenül beesik egy márkaszervizbe, akkor már eleve ferdeszemmel néznek rá. Én csak kíváncsi lennék mi okozza a hibát, és a javítás módjáról, mikéntjéről egyáltalán elvégzéséről úgy gondolom, én szeretnék dönteni. Például hadd vigyem én az alkatrészt, vagy csak mondja meg a szerviz, mi a hiba, lehet én is meg tudom oldani, vagy lehet, nem akarok vele foglalkozni, csak le akarom nullázni. Úgyis az én felelősségem.

Pl. az E10-ben a sebesség mérő jeladó annak idején egy tipikus példa. M3-ason hazajövet a sebességmérő mutató egyszer csak leesett nullára. Minden oké volt az autóval egyébként. Felhívtam 3 szervizt, elmondtam a hibajelenséget, látatlanban adtak ajánlatokat a jeladó cseréjére 50 és 60ezer Ft. között (Áfa nélkül). Felhívtam egy bontót, tudtak adni egy jó állapotú jeladót 3500 Ft-ért, amit egy délelőtt egy 11-es kulccsal jómagam kicseréltem. A neten megtalálva a váltó robbantott alkatrészrajzát egyből látható volt az is, hogy hogyan is néz ki ez a jeladó. Nyilván mások is jártak ebbe a cipőbe... Ebbe a fórumba le is írtam részletesen fotókkal dokumentálva a jelenséget még akkor.

Tudom a szervizek nem szeretik az ilyen tudatos vásárlókat, az okoskodó ügyfeleket. Csak mint a fenti példa is mutatja, a büdzséje az embernek nem nagyon bírja el a jóval több mint 10szeres árrést a szolgáltatáson.
Ez nem csak az autószervizekre igaz. Az informatikában még inkább ilyen a helyzet, ahol pont a másik oldalon állok. Aki tisztességesen játszik, azt lenyomják a piacon.

« Utoljára szerkesztve: 2013.11.02 09:41:57 írta robi (Robi) »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5859 Dátum: 2013.11.02 09:37:10 »
Meghát eleve abból indultam ki, hogy ha valaki szerviz helyett itt a fórumon keresi a megoldást a csekkendzsin lámpa mögötti jelenségre, vélhetően saját maga szeretné intézni az ügyet.
Ezért bátorkodtam bátorítani, hogy miként nézzen utána, és nem a szervizbe küldtem - azt nyilván tudja a szőke plázacica is, mert le van írva a kézikönyvbe is: "ha ég a motorhiba lámpa, tessék szervizbe vinni". Hát kösz, azért ez a fórum ennél többért van... legalábbis bízom ebben.

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5860 Dátum: 2013.11.02 11:07:52 »
Meghát eleve abból indultam ki, hogy ha valaki szerviz helyett itt a fórumon keresi a megoldást a csekkendzsin lámpa mögötti jelenségre, vélhetően saját maga szeretné intézni az ügyet.
Ezért bátorkodtam bátorítani, hogy miként nézzen utána, és nem a szervizbe küldtem - azt nyilván tudja a szőke plázacica is, mert le van írva a kézikönyvbe is: "ha ég a motorhiba lámpa, tessék szervizbe vinni". Hát kösz, azért ez a fórum ennél többért van... legalábbis bízom ebben.

Neked is igazat kell adnom... :wub: ennyire nem akartam "sarkítani" a témát, mert valóban két véglete is lehet.
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5861 Dátum: 2013.11.02 13:11:11 »
 :hug:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5862 Dátum: 2013.11.02 18:02:36 »
Szerintem nincs márkaszerviz ami pénzt kér a légszűrőcseréért...

De visszatérve a hibakód kiolvasásra. A típusspecifikus készülék megvásárlása és fenntartása a márkaszervizeknek milliós összeget jelentenek. Ha nyilvánvaló hogy nem fogsz otthagyni a javíttatásra egy fillért sem, akkor a napnál világosabb hogy a hibakód olvasásért pénzt kérnek, nem is 500 Ft-ot...

Ellenben ha ott javittatod az autód akkor nem fognak érte pénzt kérni, csak az elvégzett javításért. (pedig megtehetnék igy is, csak ugye korrektség is van a világon).

Az a baj hogy a sokan (ahogy Te is) elvárják hogy márkaszerviz kiolvassa a hibakódot, megmondja, aztán meg irány a koma aki egy sörér kicseréli az alkatrészt. Jah, azt a legkönnyebb, ahhoz nem kell szakértelem, ellenben a hibaokozó alkatrész megtalálásához annál inkább.
Ezzel nincs is semmi gond, de akkor ne háborodjatok fel hogy ezért pénzt kér a szerviz.
És még ha van is a komának kiolvasója...
Egyre több az 1-el kezdődök (típusspecifikus) hibakód, amivel az univerzális teszterek csak annyit tudnak kezdeni hogy kiírják a kódot. Ez háttéranyag és dokumentáció nélkül semmit sem ér.

Úgyhogy hagyjuk ezt a márkaszerviz köpködést. Aki rendszeres látogató az úgysincs lehúzva, aki meg egyszer beteszi a lábát teli előítélettel hogy kérek egy hibakód kiolvasást az valószinüleg nem is fog odamenni többet  ;)
Xanyi

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5863 Dátum: 2013.11.02 18:25:14 »
Szerintem nincs márkaszerviz ami pénzt kér a légszűrőcseréért...
Ezt nem tudom, mert mindig magamnak cseréltem (gyárira).  Volt olyan hely, ahol ezt rossznéven vették.
Egyik márkaszervizben a vadi új gyári szűrőmből  (miközben leellenőrizték, hogy valóban frissen cseréltem), olajos szűrőt csináltak. :devil:

De visszatérve a hibakód kiolvasásra. A típusspecifikus készülék megvásárlása és fenntartása a márkaszervizeknek milliós összeget jelentenek. Ha nyilvánvaló hogy nem fogsz otthagyni a javíttatásra egy fillért sem, akkor a napnál világosabb hogy a hibakód olvasásért pénzt kérnek, nem is 500 Ft-ot...
Úgyhogy hagyjuk ezt a márkaszerviz köpködést.
Maximálisan egyetértek.
A hibázás/trehányság meg nem márka vagy egyéb szerviz függvénye. Sajnos mindenhol megeshet.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5864 Dátum: 2013.11.02 18:34:59 »
A hibázás/trehányság meg nem márka vagy egyéb szerviz függvénye. Sajnos mindenhol megeshet.
Így van. Személyes tapasztalatom van márkaszervizzel, ahol igen trehány munkát végeztek autóvillamosság téren. Én, aki nem vagyok autószerelő, de villamosmérnöki végzettségem van, sokkal, de sokkal jobban és korrektebben oldottam volna meg egy fél nap alatt ugyanazt, amit ők pénzért 10 órán keresztül reszeltek. Csakhát ugye akkor nem lett volna rá "garancia"...