Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6636778 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #34065 Dátum: 2017.01.01 18:02:37 »
Békés, boldog millió hiba és balesetmentes Carinás kilométert mindegyikőtöknek 2017-re is!!!


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #34066 Dátum: 2017.01.01 19:19:42 »
Váltó felőli főtengely szimering:

11381A    90080-31012
Replaced: 90311-70007    SEAL, ENGINE REAR OIL (70x92x8.5mm)
corteco 82015092

---
A nyelestengelyé pedig egy pici:

Corteco 19016534b
frissités: megtaláltam a feljegyzéseim közt, a száma Corteco AH1302F
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.01 19:21:17 írta kamikaze »

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #34067 Dátum: 2017.01.02 10:15:30 »
Köszönöm Kamikaze! Így teljesen tiszta, én is erre gyanakodtam. Egybe ideírom mindet, amit sikerült összehozni:    (Majdnem mind tőled van)

nyelestengely szimering   90311-25016

főtengely hátsó szimering  90311-70007     ami ugyanaz mint ez:  90080-31012

olajbetöltősapka tömítés   90080-43020   

90311-34017  bal oldali féltengely kihajtás szimering

90311-34016 jobb oldali féltengely kihajtás szimering

Vezérműtengely vezérlés felőli szimering:   90311-35013

Jovanotti78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Carina
« Válasz #34068 Dátum: 2017.01.02 16:51:15 »
Üdv. Mindenkinek!!!
2016 nyarán vettem meg 21 év vágyakozás után a Carina e 2.0 GLi-t.  :clap:
Szorgosan olvasom a fórumot. Rengeteg kérdésem lesz, majd szépen apránként!  :lol:
Viszonylag olcsón vettem. Számoltam azzal is, hogy kell rá költeni.
Eddig:
 - Motor hűtő csere (folyatott)
 - Termosztátcsere (melegedett a víz menet közben is nyáron autópályán)
 - Hűtőfolyadék csere (csak víz volt benne)
 - Gyújtómodul csere (nem indult el)... szerelő mondta, hogy betolásra elindulna, gyenge az aksi  ::)
Most akkor rossz, vagy nem a gyújtó modul???  :eek:
 - Akkumulátor csere (gyenge volt valóban, bemérettem)
 - Motorolaj csere Q8 10W40 (Elötte egy olcsóbb olajjal átpörgetve 20 perc 4-6000 fordulaton. Nagyon koszos olaj jött le másodszor is!  :eek: (következő Q8 5W40)
 - Váltóolaj 75W90 Total
 - a többi kis apróság, izzók, szűrők.

Szerintem nagyon jól megy, de mehetne jobban is, a szerelő gyújtás beállításnál nem volt 100%-ig biztos a munkájában. Veszek bele irridium gyertyákat!
Itt jön is egy kérdés ezzel kacsolatban: fontos az a matrica, aminek a motorháztetőn kellene lennie? Nekem nincs ott! Kell valamire figyelni a gyújtásbeállításnál, amit a matrica tartalmaz?
Köszönöm előre is a segítséget! Búék!!!  :sorcerer:




« Utoljára szerkesztve: 2017.01.02 16:53:29 írta Jovanotti78 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #34069 Dátum: 2017.01.02 18:51:45 »
 ::) Üdv a fórumon! Sok örömet a verdáddal! Az évjáratod nem tüntetted fel, úgy könnyebb lenne keresni, tanácsot adni. Bár vsz. fl előtti, ha gyújtásbeállítás kell, ebben vd1234 tud segíteni.  :yes:

Jovanotti78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Carina
« Válasz #34070 Dátum: 2017.01.02 19:30:04 »
1993-as évjárat!  ;)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10265
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34071 Dátum: 2017.01.02 20:39:58 »
Üdv!
Kalapos:
Köszi, megpróbálom ;)
Jovanotti78:
Gratulálok, 21 év, ez ám a példa a türelemre :)
Gyújtásállítás:
Nekem 4AFE van, remélem ezt is jól írom.
Felteszem, hogy 3SFE motor, elosztóban a trafó.
Főtengely szíjtárcsán van egy bemetszett jel, a tárcsa mellett fokos skála. Előfeltételek:
Meleg motor, beállt alapjárat. Elosztófedél, rotor, gyújtókábelek és gyertyák rendben. Gyertyahézag 0,8mm elvileg.

Diag csatban E1 és TE1 rövidzárba. Stroboszkóp pisztoly vezérlése az egyes henger gyújtókábeléről.
Motor indít, fény a tárcsára. A bemetszett jelnek 10 foknál kell látszani. Ha nem, akkor az elosztóházat tartó két csavart meglazítani, és a ház elforgatásával beállítani a 10 fokot. Előtte jó filccel összejelölni a hengerfejjel, hogy hol állt. Csavarok visszahúz, utána még egyszer ellenőriz a 10 fokot. Motor leállít, diag csatból rövidzár ki. Újra stroboszkópos ellenőrzés, 13-22 fok között kell a jelnek lenni, ugrálhat ezek között. Ha megvan, akkor örül :)
Vigyázni, hogy a szíjak nehogy becsípjenek valamit!

TtkRN2


Jovanotti78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Carina
« Válasz #34072 Dátum: 2017.01.03 05:52:20 »
Köszönöm a gyors válaszodat, leírásodat, ami egyben el is keserít, mert így tuti nem megfelelő a gyújtásom!  :no:
A motorkódom is jól írtad, 3S-FE! Keresek Győr környékén egy szakit! Amúgy nagyon meg vagyok elégedve az autóval, természetesen vannak vele apró problémák, de majd szépen lassan.  :D
Sok mindent meg tudok rajta saját magam is csinálni, ez többet ér mint egy mekk mester, de van amihez elengedhetetlen a műszer! Köszönöm mégegyszer!

Üdv.
Jovanotti78



vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10265
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34073 Dátum: 2017.01.03 07:31:37 »
Szívesen.
Nem szaki kell ehhez, hanem egy stroboszkóp pisztoly :) Jófogáson, vaterán szokott lenni pár ezerért, megéri megvenni.

TtkRN2


Jovanotti78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Carina
« Válasz #34074 Dátum: 2017.01.03 11:44:25 »
Na ez tetszik! Veszek egyet!  :D
Viszont ha kérhetnék tőled képet amit irtál?
Diag csatiról hogy mit kell rövidrezárni a beállítás ideéigéshol találom?! ::)
Köszönöm előre is!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10265
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34075 Dátum: 2017.01.03 12:08:13 »
Miről kell kép pontosan?

TtkRN2


Jovanotti78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Carina
« Válasz #34076 Dátum: 2017.01.03 12:27:31 »
Erről a bizonyos diagnosztikai csatiról amit írtál, ha a diag azt jelenti :wacko:
Meg infó, hogy hogyan lehet rövidrezárni az általad említett csatlakozókat a beállításhoz.

Köszönöm

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10265
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34077 Dátum: 2017.01.03 12:37:39 »
Igen, azt jelenti természetesen :)
Itt egy pdf hozzá, az 5. oldalán van a lényeg. Én az E1-TE1 pólusokat egy darab rézdróttal (vezeték...) szoktam rövidre zárni, persze azért ne lötyögjön benne.

Jovanotti78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Carina
« Válasz #34078 Dátum: 2017.01.03 15:39:03 »
Szuper, kösz!!!
Ennyre közel a feladat megértéséhez még nem is voltam.  [rohog]
Majd jelzek ha halásztam egy szakit és beállítottuk! Aztám mérem a 0-ról 100-ra a 8mp-et!  :D


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10265
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34079 Dátum: 2017.01.03 18:04:03 »
Ezt most ironikusan mondtad, vagyis valójában nem érthető neked??
Én mindig így csinálom, és jó. Szakinak sem lesz céldrótja erre, SST-akárhányas. Nem baj, egyszer megnézed hogy csinálja, aztán rájössz, hogy nem bonyolult.
Más.
Az iridiumgyertya szerintem felesleges. Próbáltam, nem igazán érezhető a különbség egy odavaló sima K20RU-hoz képest, de legalább ötször annyi az ára.
Ha van sok pénzed, próbáld ki, de sztem nem éri meg.

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.03 18:09:24 írta vd1234 »