Tulajdonképpen ez nem is csoda, hiszen nem nyújtott áttételű az 5.-je, hanem rendes gyorsító fokozat, aminek következtében 120-tól érezhetően erőből húz meghazudtolva a kis ccm-jét, cserébe, viszont többet eszik nagyobb tempónál és hangosabb is a motor. Valamit valamiért...
Na de akkor minek a csoda vvti motor? Nem arról szól, hogy kis fordulaton is nyomatékos? Korábban ezt írták itt..
Egyszer és mindenkorra le kellene szállni annak a földre, aki ilyet ír (nem Rád értem, hanem arra, aki ilyen infót ír le helytelenül).
Egy 1,4 szívó benzines motor 1100-1200kg-os autóban az életben NEM lesz nyomatékos!!! Ha azt akarod, hogy menjen, akkor ki kell forgatni 5-6000-ig, akkor jobb, mint a konkurencia, ha kímélve hajtod, akkor, meg nagyon keveset eszik. Erről szól tulajdonképpen a változó szelepvezérlés (meg a kedvezőbb károsanyag kibocsátásról).
Az, hogy mindeközben rugalmasnak érezzük 2000-es fordulat körül azért van, mert rövidek a váltó áttételei és egyébként ehhez a motorhoz hibátlan az áttételkiosztás is, nagyon jól összehangolt páros. De 130Nm-től ne várjon az ember nevén nevezhető rugalmasságot.
Ez még az "előzés előtt egyet visszagangol" kategória!