A szíjas vezérlésnek egyrészt az ár az oka, másrészt az, hogy csendesebb vele az autó. Éppen emiatt csinálnak pl Fordéknál is hibrid megoldással autókat. Részben lánc részben szíjhajtású a vezérlésük.
Hát nem tudom. A régi Ladánknál lehetett hallani a lánc csörgését, de akkoriban 25 éves volt. De pl a Suzuki Ignis láncos motorját sem mondanám kifejezetten hangosnak. Az ára meg legyen drágább, de nem nagyon kell a cserére gondolni míg az autó autó.
Üdv!
Igen, pont az Ignis jutott eszembe, hogy nem hangos az a motor. De lehet, hogy szíjjal még ennél is csendesebb lenne.
Viszont különösen számít az olaj a láncosnál:
kleingy mesélte múltkor, hogy pl. a Corsáknál ha nem megfelelő 5w30 olajat kap a motor, akkor 70.000 km alatt lehet cserélni a szettet, ha jól emlékszem.
Apunak is most raktunk az Ignisbe először 5w30 olajat, előtte 5w40 volt benne. Most még csendesebb lett. Egyik ismerősömnek van talán 2012-es Swift, abba 0w20 a gyári ajánlás, az hihetetlenül csendes azzal, de nem tudom, hogy láncos-e?
Kedden hallottam egy Ignist, annak rendes zaja volt. Szerintem 10w40 olaj lehetett benne, de nem kérdeztem rá.
Szóval odafigyeléssel így lehet, hogy nem kell foglalkozni a láncos vezérléssel, de Mo-on sajnos nem ez az általános, hogy rádobja a megfelelő olajat. Szerintem legalábbis. Sőt, bár nem vezérlés, de egy másik ismerősöm tényként (!) közölte, hogy Igniseknél 70-80.000 km és váltócsere, mert addig bírják. Azért próbáltam felhívni a figyelmét rá, hogy szerinte ezekbe a váltókba vajon rendesen cserélték az olajat?? Furcsán nézett a felvetésre