valaki probálta már az egr-t lefalazni?
tudom volt már rola szo , valamelyik topicba.....
lehet holnap megcsináljuk, azt pár napig vagy 7ig tesztelem
Miért akarod lefalazni? Dízelnél elég komoly szerepe van az EGR-nek, én nem merném megpiszkálni.
neten olvasgattam, pont a dieseleknél szokták csinálni.....mivel a kipufgáz egy részét visszavezeti, igy nem tiszta levegöt kap
szoval ha le van falazva akkor csak tiszta levegöt éget el, nagyobb teljesitmény
Az EGR valóban a dízeleken jellemzőbb dolog, ott szinte kivétel nélkül alkalmazzák, mivel légfelesleggel üzemelnek. A légfelesleg és a direkt befecskendezés miatti lokálisan dús és szegény részek vannak az égéstérben, a szegény részek okozzák a dízelek NOx kibocsátását, ugyanis a tüzelőanyag elégetéséhez fel nem használt oxigén a forró égéstérben reakcióba lép az amúgy semleges nitrogénnel. Ez nagyon nagy probléma, küzdenek ellene is a gyártók rendesen a DI benzineseknél is. A NOx képződés megelőzésére tett legelterjedtebb módszer az a nem túl elegáns megoldás, hogy a kipufogógázt visszavezetik az égéstérbe. A hiedelemmel ellentétben itt nem utánégetik a káros anyagokat, hanem az oxigénben szegény, közömbös gázkeverékkel hűtik az égésteret, ezzel megelőzva a túl magas hőmérsékleten lezajló nitrogén oxidációt. Mivel a dízelek keverékképzésükből fakadóan nagyon nagy légfelesleggel is tudnak üzemelni, az EGR arány bizonyos üzemállapotokban, főleg kis terhelésnél igen nagy tud lenni, akár a beszívott töltet 90%-a is lehet kipufogógáz. Képzeld el mi lenne, ha ezt a mennyiséget lefalaznád, hogy borulna fel az egész égési kép, hogy szökne egekbe a hőmérséklet és az emisszió. Arról nem beszélve, hogy a mai dízelek EGR szabályzása annyira kulcsfontosságú része az üzemszerű működésnek, hogy garanált az azonnali check engine lámpa kigyulladás, és még az is lehet, hgoy vészprogramba áll át a motor, mert annyira megbomlik a normális működése. A modern dízelekben már külön fojtószelep van beépítve a szívócsőbe, ami részterhelésen csökkenti a beszívott levegő arányát, ezzel párhuzamosan pedig egy nagyon finom léptetőmotor folyamatosan állítja a visszavezetési mennyiséget, akár másodpercenként változtatva azt a terhelés és fordulatszám valamint egyéb más szenzorok jelei alapján. Ja, egyébként teljes terhelésnél az EGR kikapcsol, pont azért, hogy minél "tisztább" levegőt kapjon a motor. Tehát teljesítményt nem lehetne vele növelni, ellenben hatásfokot, emissziót és mérnökök százainak többévi munkáját tönkre lehet vele tenni elég hamar.
EGR lefalazásnak max akkor látom értelmét, ha elromlott a berendezés, és nincs pénz megjavíttatni. Akkor ugyanis ha folyamatosan megy a visszavezetés teljes terhelésnél is, valóban teljesítménycsökkenés következik be. De egy hibátlanul működő EGR rendszert megbolygatni szerintem vétek. Semmi hasznot nem fog hozni, ellenben rengeteg kárt csinálhat. Persze ettől még mindenki azt csinál amit akar, én csak megvilágítottam a dolognak ezen aspektusát is.