Corolla 1.4 D-4D (2007) izzítógyertyával kapcsolatban:
A gyári 2 éve tönkrement, cseréltem DENSO-ra, mondván mégiscsak japó, és nem is vészes az ára. Igazából működött is, kivéve nagy hidegekben, a hét elején jellemző volt hogy 2-3 hengerrel indult, ha egész este szabadban állt. Aztán 10-15 mp után magához tért.
Gyanús volt, mert egyik se volt szakadt, ellenállásuk is közel volt egymáshoz.
Kicsit utánanézve, a gyári izzítósornak az összellenállása 0,6 Ohm, a Denso DG-240 darabja pedig 0,5 Ohm. Szóval nem jön ki a matek...
Az NGK DP-45 viszont 1.4 Ohm, így már közelebb állunk a jóhoz.
Preventív jelleggel (dugattyú égéstér repedés, hf/ hf tömítés károsodás, stb. ) gondoltam kicserélem. A probléma úgy tűnik megoldódott, ma már "szépen" indult, 4 hengerrel, az alapjáratot is visszaejtette 4-5mp-en belül. Továbbá melegedési fázis elején is csendesebben, simábban jár az autó.
Tehát aki cserélne, az inkább az NGK környékén nézelődjön.
DENSO-t azért elraktam, ha bejön a globális felmelegedés, még jól jöhet...