Toyota Club Hungary [ Forum ]
Mindenféle => OFF-topic => A témát indította: MiCKEY - 2007.07.06 17:28:57
-
Szóval a jövõ nyári talira (de lehet korábbra is) csinálni kéne valami idõmérõ szerkezetet.
Elõbb ötleteljünk, rajzolgassunk, stb.
Elvárások:
- legalább 3 mérési pont (rajt, cél, közben) de jó lenne ha bõvíthetõ lenne
- 2 párhuzamos sáv mérése
- nem kábelezünk
- legyen alkalmas 500m-es táv mérésére is
- egyszerû telepíthetõség (lerakom és kész)
egy-két ötlet:
- notebook (mindig tudunk szerezni ha kell)
- wifi
- tükör/prizma
- printer-port :)
programot megírom ha a hardware kész :vag2:
Természetesen a megvalósítás költségeit álljuk.
-
Elsõ körben gondolnék fókuszált, infra ledes fotocellára, melynek fénye FM modulált (a napfény és a zavarok kiszûrésére).
Aztán van olyan, hogy reflexiós optoszenzor (http://www.balluff.hu/picture/bos-1.gif), itt egy eszközben van az adó és a vevõ is, nem közötte hanem elõtte kell elhaladni.
Ebben az esetben lehetne középen egy rúdon egy-egy darab, jobbra illetve balra fordítva.
Jeltovábbításra pedig 2 GHz-es rendszert tudnám elképzelni, de rálátás ebben az esetben (is) kell mindenképp.
-
Srácok a GPS cuccokat nem lehet erre használni?
Az vesz pontos idõt, mér pontos helyet, minden rendelkezésre áll, csak programozni kell. Sokmindenki kocsijában ott van, de 2 db-ot tuti összerakunk egy-egy talira.
-
A rendszer mindaddig egyszerû, amíg nem akarunk túl profi rendszert, van egy indító autómatika, Kacsa a zászlólengetés helyett megnyomja a startgombot, ezzel jelzõlámpa piros x másodperc múlva zöld váltáskor indul a számláló - ha valaki bemozdult (indítóoszlopi szenzor bejelez a zöldreváltás elõtt - kap egy pirosjelzést. zöldreváltáskor laptop jelet kap - végsõ kaputól szintén jelet kap, - mindkét pályáról.
A célkaput akár néhány elem, kis aksi ellátja, ha nem akarunk rajta célfényt, azt a startoszlopon a céloszlop jelzése alapján is meg lehet tenni a gyõztes kihirdetését. A két oszlop között lehet drótos, infrás (inkább lézeres) vagy rádiókapcsolat.
- viszont, ha drótos kapcsolat van, akkor lehet jelzõfény a végoszlopon is. ha rádiós, akkor elég sokat fog fogyasztani.
Az érzékelõket frekimoduláltan vezérelt lézerLED-el célszerû megcsinálni, így kisebb a külsõ behatás lehetõsége.
-Megoldás lehet még a céloszlopot is egy laptopra kötni, és az indító, és cél laptopok wifin kommunikálnak egymással, itt csak az óraszinkront kell megoldani - de ezt a startprogram is megteheti- elég az idõkülönbséget figyeni, a többi dolog pedig innentõl baromi egyszerûvé lehet tenni, printerporton huzogatni a biteket, az indításnak, és a célnek, ráadásul a cél esetében a laptop a tápot is tudja adni.
-
Drag idõmérés
5. Hogyan történik az idõmérés a versenypályákon?
A nemzetközi elfogadott módszer szerint a rajtvonalnál 2 pár fotocella van a talaj sikjától pár centi magasságban. Az elsõ a pre-stage, a második a stage. E két fotocella kapcsolja a karácsonyfán a két fehér lámpát: akkor gyullad ki a fehér fény, ha a jármû kereke átszeli a fotocella vonalát. A pre-stage csak arra szolgál, hogy a versenyzõ tudja, hogy közeledik a stage-hez és innen óvatosabban kell aroszolnia elõre, egészen a stage lámpa felgyulladásáig.
Ezután a sárga és a zöld fénnyekkel indítják a versenyt, de az idõmérés nem indul el! Akár 10 másodpercig is állhat valaki a zöld lámpánál, mielõtt elindul, csak a reakcióideje lesz nagyon rossz, az idõeredményeit nem rontja. Az idõmérést ugyanis a stage fotocella újra szabaddá válása indítja. Tehát amint az elsõ kerekek kigördülnek (roll out) a fénysugár útjából. A kerék méretétõl függõen ez a távolság változó, de a maximális távolság kb. 12 inch. (kb. 30 centiméter) Ha a beálláskor nem azonnal állt meg a stage lámpa felgyulladása után (deep staging), akkor ez a távolság természetesen csökken.
Komoly pályákon még van egy 3. ugynevezett guard beam is, ami a nagyon alacsony építésû autóknál indítja az idõmérést, ha a stage fotocella nem válik szabaddá elõbb.
Ezzel szemben Magyaroszágon rosszabb esetben a zöld lámpa indítja az idõmérést, jobb esetben pedig egy kicsit máshogy mûködõ fotocellák. A legprofibb hazai rendszernél pályánként szintén két fotocella van a rajtvonalnál. A pre-stage lámpát a versenyszervezõk kapcsolják, ezzel jelzik, hogy lehet beállni. A stage lámpát az elsõ fotocella vonalának megszakítása kapcsolja. Emiatt kicsit nehézkesebb a beállás, hiszen a pre-stage lámpa nem figyelmeztet arra, hogy "lassíts, közel van a stage". A sárga és zöld fények hasonlóan jönnek le és az idõmérés itt sem a zöldre indul, hanem a második fotocella fénysugarának megszakítására.
forrás: http://www.timeslip.hu/gyik.phphttp://www.timeslip.hu/gyik.php
-
Na ácsi :)
Azért ne gondoljunk egybõl a legnehezebbre, és nem akarunk megfeleni (feleslegesen) semmi elõirásnak, de nagy trükkök nincsenek úgysem.
Amirõl szó lenne az egy kapu ami áll egy fény adó/vevõ-bõl, vele szemben egy prizma/tükör. Amikor megszakad a fény akkor egy jelet várok, hogy az 1-es kapu "megszakadt". Ennyi.
Ilyen kapuból csinálunk akárhányat és innentõl azt mérünk amit akarunk.
2 ilyen kapuval már lehet mérni egy autó idejét tetszõleges távon. Többel meg bármit...
Minden kapu valami rádiófrekin üzen be a "központba" és közli a saját kódját is. Az idõmérés és egyebek mind a "központ" dolga, ami jelene esetben egy sima notebook.
És az idõmérést úgy gondolnám, hogy a rajt vonal után sacc 40-50cm-el lenne az elsõ fotocella ami inditja és a célnál a második a kettõ közti távolság ami érdekel.
Ha meg tobb kapunk is van akkor tetszõleges helyre tehetünk még a távon belülre ami jó kis részeredményekkel szolgálna.
(A gps sajnos lassu és pontatlan ehhez.)
talán:
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZVVkZKUFlXeFdNdz09&pid=VkZod1FtVnJNWEZWV0d4UVVrZGpPUT09
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZVVkZKUFlXeFdNdz09&pid=VkZod1RrMXJOVlZSVkVKT1lXeEZPUT09
-
A rollout az a távolság ami az autó megmozdulásától az idõmérés elindulásáig tart.
0-cm rollouttal az 1/8-as idõm: 10,33
51-cm rollouttal az 1/8-as idõm: 9,79
Ez annyit jelent mintha 0-cm rollouttal kb 30 Le-vel lenne erõssebb az autóm. 124 helyett 154 Le.
Ezért nagyon fontos a beállás a rajthoz. Mondjuk lehetne egy fehér csík, amire a gumival kell ráállni és az elsõ fotocella nagyon alacsonyan elötte kb 20-30 cm-re.
Így csak két impulzus jönne. Egy az elsõ és egy a 2. kaputól. Az elsõ indítaná a számlálót a második leállítaná.
-
Lehetne taposószõnyeg is, de annál nagy lenne az amortizáció.
-
...
Ezért nagyon fontos a beállás a rajthoz. Mondjuk lehetne egy fehér csík, amire a gumival kell ráállni és az elsõ fotocella nagyon alacsonyan elötte kb 20-30 cm-re.
Így csak két impulzus jönne. Egy az elsõ és egy a 2. kaputól. Az elsõ indítaná a számlálót a második leállítaná.
Valami hasonlót írtam én is, de az indítást adhatja a zöldjelzés is, és akor nem csak a nyers erõ, hanem a reflexek is számítanak az idõmérésnél.
- ha az indulást is figyeljük, akkor az elsõ megszakítás kellene hogy indítsa az órát, különbe nincs értelme a pároknak, mindenki menne az óra ellen, és akkor is nyereht, ha a startjel után még elmegy kávézni.
-
Az hogy, hogy fogunk mérni nem ér rá akkor megbeszélni, ha van már mivel? :)
ötletek:
http://www.hobbyelektronika.info.hu/tartalom/kapcsolasirajzok/infravoros/Infrakapu/infrakapu_735.html
hmmm:
http://www.babalytiming.hu/docs/products_hu.pdf
-
Az hogy, hogy fogunk mérni nem ér rá akkor megbeszélni, ha van már mivel? :)
ötletek:
http://www.hobbyelektronika.info.hu/tartalom/kapcsolasirajzok/infravoros/Infrakapu/infrakapu_735.html
hmmm:
http://www.babalytiming.hu/docs/products_hu.pdf
Az elsõ egy valóban egyszerû megoldás, a rádióadóval van a gond ( ha a hivatalosan megengedett frekvenciákban, és teljesítményekben gondolkozunk).
a másodiknak az árát kellene megtudni, lehet nem is érdemes az egésszel kísérletezni, ha van egy jól mûködõ és kb 4-500m hatótávú rendszer megfizethetõ áron.
-
No nagyon megálltunk.
-
Én csináltam terveket ídõmérõ és indító "kütyüre"
Elméletileg ez a "hivatalos" mérés/indítás.
Üdv
[a csatolmányt egy admin törölte]
-
Felraktam az ftp -re azt a két file-t amit xxxnyc adott a pénteki talin.
Az egyik ez a kép.
-
Gondolom a végén azért van egymástól 2m-re 2 kapu, hogy a sebességet is lehessen mérni. Vagy tévedek?
-
Gondolom a végén azért van egymástól 2m-re 2 kapu, hogy a sebességet is lehessen mérni. Vagy tévedek?
Igen, végsebességet. utánna felszáll a gép :)
-
Gondolom a végén azért van egymástól 2m-re 2 kapu, hogy a sebességet is lehessen mérni. Vagy tévedek?
Igen, végsebességet. utánna felszáll a gép :)
Jaaaaa, értem :vag2: :mrgreen:
-
Igen, a végén a 2m 2 kapu a végseb. mérés, elméletileg lehet 199-201m-nél is közésõ seb. mérésére, sõt a teljesen profi versenyeknél 60lábnál-18m-nél is lehet ugyan ez a "speedtrap".
utána néztem és hivatalosan is infra lézer LED-del van megoldva a dolog. Találtam conrad-nál asszem olyan fénykaput ami elméletileg 50m-re visz, úgyhogy 3-ra biztos pontos.
-
No nagyon megálltunk.
Továbbra is tartom, hogy ha megvannak a rajzok, akkor vállalom a nyákok elkészítését/beültetését, illetve a készülékházak kialakítását.
-
Tegnap xxxnyc-vel számolgattunk kicsit.
A végeredmény az lett, hogy ha tényleg profi idõmérést akarunk (három sebességméréssel), akkor 100e alatt nem nagyon jövünk ki.
Kérdés, hogy megér e ennyit?
Persze, ha van valaki, aki össze tud rakni fénysorompókat olcsón, akkor ez sokat változhat. Ha jól emlékszem 18-at számoltunk :hmm:
-
Ha nagyon kell 8-ra vagy 6-ra is leszoríthatjuk, bár akkor csak a végsebességet és a teljes idõt lehet mérni és az indítás sem lesz teljesen profi. így a fénysorompók ára 70e-rõl 25-30e-re megy le.
-
Infrakapu ügyben kis fejlemény az FTP-n.
Bocsi a minõségért, de Nagybátyám szobája nem a legvilágosabb...
-
Srácok, idén, Kakucson lesz belőle valami?
-
Asszem talán velük, de lehet hogy csak egy nagyon hasonló céggel beszéltem tavaly. Ha jól emlékszem 10ezer lenne egy napra+a benzin amiért elhozzák. http://www.motorsport.hu/hu/bemutatkozas
-
Asszem talán velük, de lehet hogy csak egy nagyon hasonló céggel beszéltem tavaly. Ha jól emlékszem 10ezer lenne egy napra+a benzin amiért elhozzák. http://www.motorsport.hu/hu/bemutatkozas
Bár nem vagyok pénzügyes, de annyit megérhet a dolog.
-
Ide nézzetek be: http://www.vezetestechnika.eu/
Voltunk télen havas tréningen nála, mutatta mindenféle mérőberendezésekbe ruházott be nem kevés pénzért, komoly cuccai vannak. És itt van a szánkba Tököli reptéren.
A listaáraknál jelentősen olcsóbban is lehet nála futkározni, telefonon egyeztetni kell.
-
Most is van vmi tökölön reptéren,hallom,h bőgnek a motorok,és sok motorost láttunk,mikor jöttünk anyósékhoz ebédre 1órája.
-
robi, Ő csinált most miata klubnak tréninget. Ha többeket érdekel akkor megkérdezem...