Felejtős a Honda, Mester. 90 ló erős mint a bika.. a gyerekem meg 18 éves.. rohadnak , felhívtam, bunkó f. nepper, elég volt. Egész életembe ócska autóim voltak, 4 éve először van egy "normális" autóm ezt meg nem tudom odaadni a gyereknek. összetöri , végem..
Nekem, ugyan, van 3 gyermekem, de legfeljebb 12 éves korig van foglalmam az őket érintő kihívásokról. Így csak a véleményemet tudom leírni és azt, hogy várhatóan merre fogom egyengetni a gyermekeimet... szóval, lehet velem vitatkozni ezen (is)... ;-)
Szóval, maximálisan megértem a félelmedet. Saját véleményem, hogy NEM támogatom, hogy a gyerekem 18 éves korában saját autója legyen. Nekem sem volt, nem is volt rá szükségem. A családi autónkat vezethetik majd az ÉN felügyeletem mellett, ezzel fogják szerezni a jogsi szerzést követően az első pár ezer gyakorlati km-t. Be fogom fizetni vezetéstechnikai tréningre, ez alap lesz.
Lehetne hagyni, hogy a saját kárán tanulja meg, de az az én károm is lesz, pláne, ha a vagyoni károkon kívül az egészsége is sérül. Főleg az utóbbit, de az előbbit sem szeretném átélni. Arra fogok törekedni, hogy megelőzzük a bajt. Ebbe nekem nem fér bele a gyerek saját tulajdonú autója, amivel akkor és oda megy, ahová és amikor akar... Majd eljön ez az idő is, de nem 18 évesen. Én 1999-ben szereztem jogsit. Már az akkori forgalomnagysághoz mérten és jelentősen nőtt a forgalom az utakon, arról nem is beszélve, hogy a mai újabb autók ledes fényszórói és radaros lökhárítói mellett egy ártatlan koccanás miatt is millió Ft fölötti lehet egy ártatlan koccanás általi vagyoni kár. 25 évvel ezelőtt még nem voltak ilyenek és főleg nem ekkora számban. Aztán, mondanom sem kell, hogy a vezetés közbeni mobilozás is mekkora veszélyfaktorral jár... (pár hete a szemem láttára történt egy ráfutásos baleset az autópályán éppen emiatt, ott is 18-20 évesnek kinéző szöszi kislány tolta a messengert 120-nál, amikor telibe trafálta az előtte 3 sávban (!!!) álló kocsisor középső sávját. A sajátján kívül még legalább 1 autó TK lett, plusz 2 másik sérült autó...)
Szóval, az én preferenciám az ésszerű óvatosság, ebbe, pedig, nem fér bele a saját autó ilyen fiatal (18) korban. Szeretnék unokákat, ehhez kellenek a gyerekeim. És szeretném a jelen kor adottságait figyelembe véve felelősen közlekedőnek nevelni a gyerekeimet, akik képesek adott esetben a lehető legjobb döntést hozni.
Saját autót akkor vegyen, amikor saját erőből megteheti azt, fenn tudja tartani, és főleg szüksége van rá pl munkábajárás miatt. Nem értek azzal egyet, hogy vágjon bele "hűbelebalázs-módjára", azt majd lesz valami, vagy megszívja és akkor majd tanulópénz lesz, vagy nem és akkor örül majd. Ez szerintem nem egy felelős hozzáállás. A projekt autókat nem fiatalon kell megvenni, hanem, akkor, amikor az ember egszisztenciája megengedi. Pénzügyi okos emberek azt javasolják, hogy az ember ne tartson több pénzt autóban, mint a saját tulajdonában lévő lakóingatlan 10%-a. Ez legfeljebb 10%... és szerintem van benne valami. Engem nem boldogít, ha a gyerekem olyan dologra költi el a keresetét, ami ingóság és hobbi, mert ezzel nem fog haladni 1-ről a 2-re. Először teremtsen magának stabil egzisztenciát, dolgozzon keményen és ha van családja, van ingatlanja (ezek az élet alapvető szükséglete, illetve ezek költségeinek előteremtése), utána jöhet a hobbi. És az mindegy, hogy fotózás, vagy régi autó kalapálása. A sorrend a fontos.