Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5041738 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #28830 Dátum: 2018.02.21 13:25:05 »
én már mentem pár kört clio RS-el a Ringen hátul a tanpályán. Fáin autó az!  :flowers:
Nekem is szimpi, de csak a szívó 2.0 literes motorral szerelt korábbi verzió. Az 7000 fölé tud forogni és jól konstruált típus franciasága ellenére.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Egyéb autók
« Válasz #28831 Dátum: 2018.02.21 19:31:38 »
Nekem is szimpi, de csak a szívó 2.0 literes motorral szerelt korábbi verzió. Az 7000 fölé tud forogni és jól konstruált típus franciasága ellenére.

ilyen volt:
https://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/clio/renault_clio_2.0_16v_sport_rs_garantalt_61800_km-11997290

2liter, szívó.
egy Zengő motorsportos srác ült mellettem. arra kért hogy kanyarban se lépjek le a gázról csak nyomjam mellé a féket  :) :helpsmilie:
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.21 19:45:21 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #28832 Dátum: 2018.02.22 13:35:31 »


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Egyéb autók
« Válasz #28834 Dátum: 2018.02.22 16:45:14 »
Jól néznek ki, bár mindkettő kismotoros. BRG színt meg kell nézni élőben, nálam favorit. Nézd meg őket ha időd engedi.
Ezekre érdemes figyelni a szokásos dolgok mellett:
- rozsdát nézd meg a küszöbök végén és az élekben
- kifordított keréknél nézz be, hogy milyen állapotban vannak az első nyúlványok. A rozsda belülről indul meg, ha látszik rajta, akkor abból lakatolás lesz
- flakon vízzel öntözd meg a hátsó ablakot, ha a hátsó kerék előtt kifolyik, akkor jó, ha nem akkor az utastérbe folyik egy ideje a víz
- NB esetén középső boxon a zsanért nézd meg, hogy nincs-e eltörve, ill. ha pótolva lett akkor nem kendács-barkács gányolás. NBFL esetén a rugót támasztó műanyag pöcök hajlamos eltörni. Van rá filléres megoldás, de nyugodtan és pofátlanul bele lehet alkudni, mert a gyári csere aranyáron van.
- ablakokat nézd meg, hogy le-fel könnyen járnak-e, ha nem akkor vétel után irány karbantartásra. A gyári zsír bekeményedik és ha úgy marad, akkor leég a motor, aztán átég a kapcsoló is. Ablakemelő 110€/db, jobb megelőzni a bajt.
- antennát ellenőrizd le, hogy rendben kibújik-e, ha bármi gond van vele, akkor alkudd bele a 120€-s árat plusz a beszerelését. Probléma esetén valószínűleg elég IL-ről a fogasléces kitolórészt megvenni.
- csomagtérben legyen meg a gyári akkulefogató, a kerékkulcs és a farostlemezre pattintott emelőhajtókar.
- csomagtérben a kerék alatt nézd meg, hogy nincs-e nedvesség
- kuplung munkahenger volt-e cserélve valamikor
- vezérlés mikor volt cserélve és mire. Szeretnek a tulajok IL-ről szíjat rendelni, de mind nyúlik, 1-2 év után kézzel lehúzon lazítás nélkül. Ha Dayco szíj, akkor az azonnal kuka és csere mondjuk Gates-re
- olajat fogyasztja-e (130-nál még nem kéne)
- tető záró kallantyúk épségét nézd meg, a tető szakadásmentessége mellett
- tetőre locsolj rá pár flakon vizet az ablakok felett. Ha belül vizesedik akkor alkualap. A problémát egyébként a kéder vazelines kenésével olcsón meg tudod szüntetni. Bekened, megduzzad, így megszűnik a csepegés.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Egyéb autók
« Válasz #28835 Dátum: 2018.02.22 16:47:00 »
egy Zengő motorsportos srác ült mellettem. arra kért hogy kanyarban se lépjek le a gázról csak nyomjam mellé a féket  :) :helpsmilie:
De miért?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Egyéb autók
« Válasz #28836 Dátum: 2018.02.22 18:25:18 »
Mert amikor állsz a gázon akkor a fékkel tudod kormányozni az autót.
A jobban meghajtott keréken kevésbé érvényesül a fékezés hatása.
Nagyobb kilépő kanyarsebesség érhető el.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Egyéb autók
« Válasz #28837 Dátum: 2018.02.22 21:07:35 »
És még a turbónyomás is rendelkezésre fog állni kigyorsításkor.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #28838 Dátum: 2018.02.23 08:35:59 »
Jól néznek ki, bár mindkettő kismotoros. BRG színt meg kell nézni élőben, nálam favorit. Nézd meg őket ha időd engedi.
Ezekre érdemes figyelni a szokásos dolgok mellett:
- rozsdát nézd meg a küszöbök végén és az élekben
- kifordított keréknél nézz be, hogy milyen állapotban vannak az első nyúlványok. A rozsda belülről indul meg, ha látszik rajta, akkor abból lakatolás lesz
- flakon vízzel öntözd meg a hátsó ablakot, ha a hátsó kerék előtt kifolyik, akkor jó, ha nem akkor az utastérbe folyik egy ideje a víz
- NB esetén középső boxon a zsanért nézd meg, hogy nincs-e eltörve, ill. ha pótolva lett akkor nem kendács-barkács gányolás. NBFL esetén a rugót támasztó műanyag pöcök hajlamos eltörni. Van rá filléres megoldás, de nyugodtan és pofátlanul bele lehet alkudni, mert a gyári csere aranyáron van.
- ablakokat nézd meg, hogy le-fel könnyen járnak-e, ha nem akkor vétel után irány karbantartásra. A gyári zsír bekeményedik és ha úgy marad, akkor leég a motor, aztán átég a kapcsoló is. Ablakemelő 110€/db, jobb megelőzni a bajt.
- antennát ellenőrizd le, hogy rendben kibújik-e, ha bármi gond van vele, akkor alkudd bele a 120€-s árat plusz a beszerelését. Probléma esetén valószínűleg elég IL-ről a fogasléces kitolórészt megvenni.
- csomagtérben legyen meg a gyári akkulefogató, a kerékkulcs és a farostlemezre pattintott emelőhajtókar.
- csomagtérben a kerék alatt nézd meg, hogy nincs-e nedvesség
- kuplung munkahenger volt-e cserélve valamikor
- vezérlés mikor volt cserélve és mire. Szeretnek a tulajok IL-ről szíjat rendelni, de mind nyúlik, 1-2 év után kézzel lehúzon lazítás nélkül. Ha Dayco szíj, akkor az azonnal kuka és csere mondjuk Gates-re
- olajat fogyasztja-e (130-nál még nem kéne)
- tető záró kallantyúk épségét nézd meg, a tető szakadásmentessége mellett
- tetőre locsolj rá pár flakon vizet az ablakok felett. Ha belül vizesedik akkor alkualap. A problémát egyébként a kéder vazelines kenésével olcsón meg tudod szüntetni. Bekened, megduzzad, így megszűnik a csepegés.
wow. köszi. mi az az IL?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Egyéb autók
« Válasz #28839 Dátum: 2018.02.23 08:59:41 »
Mert amikor állsz a gázon akkor a fékkel tudod kormányozni az autót.
A jobban meghajtott keréken kevésbé érvényesül a fékezés hatása.
Nagyobb kilépő kanyarsebesség érhető el.
Ehhez én kevés vagyok. :) Én a ringen is csak megyek, a köridő nem izgat. :D

wow. köszi. mi az az IL?
MX5-re specializálódott beszerzőhely. Bár utóbbi időben egyre több gagyi kínai van a kínálatban, azért van amit jó áron be lehet szerezni. MX5parts az ami még hasonló. Klubban szoktak néha group buyt tartani és egyben rendelni egy nagyot. Rosszabb esetben csak a postaköltség csökken, de néha kapnak 5-10% kedvezményt is. Pl. egy black friday vagy karácsony alkalmával 20-30% kedvezménnyel szívesen beszerez az ember tartalékba néhány EBC fék szettet, extra fékbetéteket, gyári fékfelújító szettet, kuplungot... Ha tudod hogy kelleni fog akkor érdemes az ilyen alkalmakat kihasználni.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Egyéb autók
« Válasz #28840 Dátum: 2018.02.23 11:39:56 »
kollégák nagyjából leírták miért "érdemes" kanyarban a gáz mellé nyomni a féket.   :yes:

ami furcsa volt hogy a jobbal nyomtam a gázt viszont mellé a a fékre a kuplungos bal lábamat kellett raknom. ez igen kényelmetlen volt.  :hmmmm:
voltak emlékeim a ladás korszakból mikor nem volt alapjárat  -ha lámpánál nem nyomtad, lerohadt- így gépészkedtem

azt mondta a Zengős srác ezt errefelé így csinálják. mondjuk olvastam már róla hogy tényleg
ez egy ilyen Renault day-en volt. unalmaban jelentkeztem.  felhívtak , kimentem a Ringre ott odajött egy mikrobuszos ember. bevittek párunkat egy renault kamionba ott mondtak pár szót az autóról (RS) és mentünk a pályára . jó nap vót.  :wub:



most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Egyéb autók
« Válasz #28841 Dátum: 2018.02.23 12:18:32 »
És még a turbónyomás is rendelkezésre fog állni kigyorsításkor.
Főleg egy akkori Clio RS-nél ;) :tt2:
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #28842 Dátum: 2018.02.26 22:13:36 »
Ha eljött az idő, majd szólhatsz, kíváncsi lennék rá egy kör erejéig. ;)
Megvan, ma hoztam haza. Holnap, ha lesz időd, csörgess meg, elugrok hozzátok a boltba.

Szegénykém, most éppen kint áll a havazásban, de a következő telet minden bizonnyal már fűtött garázsban fogja tölteni.
Összességében, aki nem újszerű prémiumból ül át, annak tökéletes ez az autó. Nagyon pici dolgok vannak, amik nem tetszenek, de itt most arról beszélek, hogy az autó nem 100%-os, hanem “csak” 99,5.
Megdöbbenten vettem észre, hogy a vezető ülés pl elektromosan állítható és 3 memóriahelybe menthető el a beallítás. Az ülésmagasságon kívül az ülőlap billenése is állítható, sőt, még a gerinctámasz is két módon variálható motorosan.
370km volt a mai adagom, ebben 52km Budapest és a többi autópálya és főút volt. Pályán tempomat 134kmh, főúton tempomat 110kmh volt az utazó tempóm. Így 6,7 liter lett a fogyi.
Erős szembeszél volt...
Majd csinálok kepeket...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #28843 Dátum: 2018.02.27 13:34:34 »
No, akkor pár észrevétel az újdonságról (Octavia Combi Style 1,4 TSI 150LE 6 seb. manuál) ...

Akarva akaratlan a 18 éves T22-höz fogom hasonlítani.

Pro:
- új
- a Skoda Simply Clever dolgai tényleg nagyon jók, bármelyik autógyártó átvehetné őket egy az egyben, nem csak a Toyota, mert ezekkel csakis Mi, használók leszünk magasabb szinten kiszolgálva. Pl.: a csomagtér világítás valójában egy led lámpa, ami kivehető és a helyén töltődik is egyben. Pici, a markomban elfér. Jópofa. A Style felszereltség része a Skodás esernyő, amit az első utasülés alján egy nyitható tartóba lehet helyezni. A láthatósági mellény a vezetőülés aljában elhelyezett kis tárolóba helyezhető. Az ajtók térképzsebei textillel béleltek és minden rekesz, kesztyűtartó is bélelt. Kiváló az ergonómia. Kényelmes az ülés és mindenfelé állítható, gerinctámaszos. A gerinctámasz mértéke és helyzete is állítható. Parkolójegy tartó a szélvédő szélén. A középkonzolon az italtartó alján gumibütykök vannak, hogy a 0,5 literes PET palack ne csúszkáljon. A csomagtartóban van mindkét oldalon egy-egy kivehető, tépőzáras aljú, középen félbe hajtható kis műanyag elem, amivel megtámaszthatjuk a szállított dolgokat, így azok nem csúszkálnak.
- a motor alapból annyira halk, hogy alapjáraton, bent ülve nem hallatszik és nem érződik, hogy jár. Kb 1700-tól indul meg, elvileg 1500-3500-ig 250Nm nyomaték van. 110-nél 2300-at fordul 6.-ban, 140-nél 3000-et, 180-nál 4000 körül.
- A futómű abszolút pozitív csalódás, jól rugózik, nem dübög (mint a korábbi modellekben) és stabil. A változó áttételű szervó jó dolog. Parkolásnál 1 ujjas, de kb 100km/h felett nehezebb és jól tartja az egyenest.
- Utastér tényleg bazi nagy. Ennél nagyobbat egyszerűen ép ember nem kívánhat 2 gyerekkel. A csomagtartó egyenesen a hullaszállító jelzőt érdemelné.
- a hátsó LED-es lámpa kifejezetten mutatós. Ledcsík világít benne, nem pontok. Nálam az egyszerűbb hátsó lámpa van, ebből létezik egy másik is, amiben az irányjelző is ledes.
- a parking pilot meglepett: be akartam tolatni a kapun és a szintkülönbséget (befelé lejtő bejáró, emelkedő járda vonal) érzékelve, vészfékezett a rendszer, állóra. A fékpedál hangosan rezgett, nem tudtam, mi történt. Semmi, csak megijedt a rendszer, hogy túl gyorsan közeledik hátulról valami és megállította az autót.
- Elől-hátul van parkradar és jó dolog, hogy pl. piros lámpánál, ha megállunk, és az autó elkezd gurulni előre, vagy hátra, a rendszer azonnal hanggal jelez, hogy "figyelj a gépjármű mozgására" és az központi képernyőn aktiválja a parking pilot képernyőjét az első-hátsó radarokkal. Ez jó dolog, mert sokszor nem veszi észre az ember, hogy picit gurul az autó.
- A start-stop bizonyos esetekben jól tud jönni. Pl.: tegnap Budapesten csalingáltam 50km-t. Nem kellett dugóznom, csak haladtam a forgalom ritmusával. A motor üzemi hőfokon, oljhőfok is 90 fok felett, így nem lehet gond a start-stopból.

Majd írok egy pár kontra észrevételt is később...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Egyéb autók
« Válasz #28844 Dátum: 2018.02.28 09:02:50 »
van képed Bepi?
ez a skodás esernyőtartó nem a csomiroló rekeszben van? nálam ott van. elől hogy fér el?  :hmmmm:
vízhőfokmérő van? vagy csak kék-piros lámpa?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002