Feltételezem, hogy Palaczk, ha hazaér beszámol a tesztútról is, és akkor nemcsak én áradozok a DRL előnyeiről, hanem egy Toyotás is.
Huh, bocsi, az "Avensis, mi más" topikba írtam, 25.-én este. Tettem föl egy fotót is illusztrációnak.
DLR-ről:
Megnéztem,de sajna, azt gondolom,H7-re van kitalálva.(?)Feltételezem,hogy feszültségcsökkentő áramkörrel redukálva a fényszóró teljesítményét.(kb.20-25 W-ra)Igaz?
Én egy
statikus fesz.csökkentő áramkörrel már
kisérleteztem,csak nem tudtam eldönteni,hogy a H4
tompítottját,
vagy távolságiját csökkentsem kb.25 W-ra.(és szabályos-e)
Sorosan kötött nagyteljesítményü sziliciumdiódákkal adom("áthidalom") a -12 V-ot az izzókra egy relén keresztül.(6 db dióda=6*0,7 V=4,2V),12-4,2V=7,8V ez kb.3,6 amperral=28W a távolságin(60W helyett).A relé tekercse a -12 V-ot(testet) a helyzetjelző-izzószálon keresztül (+12V-os lábról) és a gyújtáskapcsolóról jövő +12 V-on kapja:így,ha gyújtást adunk,azonnal behúz,de amikor a világítást bekapcsoljuk (helyzetjelző is +12 V-ra kerül)a relé elenged és az áthidaló áramkör megszakad.Az áramkört úgy ültethetjük rá a rendszerre,hogy
nem kell vezetékeket elvágni,vagy felcserélni stb.hanem csak bizonyos ,könnyen hozzáférhető, pontokra
rácsatlakozni a diódasorral és a relével.(4 db vezeték a megfelelő helyre).Yarisnál az egész elfér a motorház vezetőoldali biztositódobozában.(Esetleg a diódák hűtőbordáját lehet kívülre tenni.)
Ha valóban nem bontunk semmit akkor az egyetlen szépséghibája a kapcsolásnak,hogy a távolsági visszajelző LED világít a műszerfalon(sajnos)!
Mi a véleményetek erről?
A kapcsolás amúgy teljesen zárlatbiztos,stb. mert a fényszórók a +12V felől vannak biztosítva és a bekapcsolásukkor a közös -12V lesz vezérelve!