Toyota Club Hungary [ Forum ]
Mindenféle => OFF-topic => A témát indította: Trotter66 - 2010.12.18 16:24:21
-
Igény mutatkozott, hát megnyitottam.
-
hali!
walkie-talkie vel vanalkinek van valami tapasztalata?
szeretnék venni, de gözöm sincs melyik márka a jo...... kb 10 ezer ft értékben
http://www.olcsobbat.hu/szorakoztato_elektronika/walkie_talkie/?gclid=CN_owqHv7aUCFRYv3wodNj9oog (http://www.olcsobbat.hu/szorakoztato_elektronika/walkie_talkie/?gclid=CN_owqHv7aUCFRYv3wodNj9oog)
Szóval én 2007.-ben vásároltam a görög túránkra egy párat, két kocsival mentünk és a kapcsolatot így tartottuk. Nagyon bevált, én a legalapabbat vettem semmi extra. pl. nincsen alcsatorna benne, de működik, üzembiztos és keveset fogyaszt. Én Brondit vettem, olasz gyártmány, elég széles körben terjedt el. Mindenféleképpen olyat vegyél, amibe vagy AA-s, vagy AAA-s akksi kell, az ehhez való akksikat, elemeket mindenhol be lehet szerezni szükség esetén. Vagyis ne speckó akksis legyen, mint a telók, pl.
-
Mi túrákon használtuk, de az állítólag 3 km-es hatótáv (sík terepen) völgyekben kb. 200m-re csökken, tehát csak sík terepen van értelme (nem a leggagyibb volt).
-
Mi a rally VB-ken használjuk, amikor jó nézői helyeket keresünk, egyik csapat elindul az egyik irányba a másik a másikba és aki jó helyet talál az átrecseg, vagy ha különböző helyen vagyunk akkor ezen beszéljünk hogy mikor találkozunk a kisbusznál.
-
köszi az infokat, az egyik le lett rendelve, de még semmi visszajelzést nem kaptam a webshoptol (3nap alatt) :eek:
-
Na ilyet biztosan nem vennék webshopból, legfeljebb, ha előtte már kezemben volt.
-
Na ilyet biztosan nem vennék webshopból, legfeljebb, ha előtte már kezemben volt.
szegeden nem nagy választék van :wacko:
-
Mi a felhasználás célja? Mert akkor érdemes lenne szűrni a szükséges funkciókat. No és mennyi a teteje az elképzelt árnak? Az se mindegy... :hug:
-
max 15 ropi, itthonrol a tanyára kiszolni, vagy beszolni :D
kb 5km légvonalban, sik terep, viszont erdök akadályozhatják a vételt.
23ig jo lenne ha ideérne postával :yes:
-
max 15 ropi, itthonrol a tanyára kiszolni, vagy beszolni :D
kb 5km légvonalban, sik terep, viszont erdök akadályozhatják a vételt.
23ig jo lenne ha ideérne postával :yes:
Az 5Km már igen necces, 2-3km még össze szokott jönni.
-
max 15 ropi, itthonrol a tanyára kiszolni, vagy beszolni :D
kb 5km légvonalban, sik terep, viszont erdök akadályozhatják a vételt.
23ig jo lenne ha ideérne postával :yes:
Az 5Km már igen necces, 2-3km még össze szokott jönni.
neten találni 6-10 km ig is..... és árban is 15 alatt voltak. :eek:
-
Ez pontosan milyen típus? Ha valóban tudja a 3 km-t sík terepen, de nem pusztán, akkor az nem lehet rossz.
-
max 15 ropi, itthonrol a tanyára kiszolni, vagy beszolni :D
kb 5km légvonalban, sik terep, viszont erdök akadályozhatják a vételt.
23ig jo lenne ha ideérne postával :yes:
Na erre akkor komolyabb kütyü kellene nem a legalja.
Én a Cobra, Midland, Motorola környéként nézeldőnék, vagy a Brondi felső szegmensében.
-
szerintem holnap szétnézek a MM-ben azt vagy találok valamit vagy nem....tovább nem várok a webshopra :ph34r:
-
Ha az egyik pont fix, másik csak kicsit mozog, akkor ott egy irányított, külső Yagi antennával 3x-5x akkora távot lehet áthidalni. Ha mindkét helyre ki lehet ilyet építeni, 10-20 km laza.
-
Ha jól tudom, akkor bármilyen PMR készülékhez csatolt antenna megsérti a hírközlési törvényt. Ugyanis ezek a kütyük bizonyos tartományban és bizonyos wattszámmal üzemeltethetők mindenféle engedély nélkül. Ha ezt akárhogyanis tunningoljuk, ahhoz már rádiós engedéllyel kell rendelkezni és az akkor már nem PMR, hanem amatőr adó-vevő.
Gyakorlatilag a PMR egy "háztartási" kommersz készülék.
Ha nem pontosan írtam, akkor elnézést.
Egyebekben meg robinak teljesen igaza van.
-
Ha jól tudom, akkor bármilyen PMR készülékhez csatolt antenna megsérti a hírközlési törvényt.
Ez igaz. Természetesen a leírtakat mindenki saját felelősségre alkalmazza. (ugyanolyan lelkiismerettel, mint az "ingyenes" térképfrissítéseket)
-
Egyetértek.
-
Üdv, én rádióamatőr vagyok, van rajtam kívül olyan márkatárs köztetek ,aki szintén űzi ezt a hobbit, netalán aktív cb-rádiós volt a 90-es években?
-
Továbbra is érdeklődni szeretnék, hogy rajtam kívül-, van e még rádióamatőr köztetek? Vagy csak az én Toyotámon van plusz antenna?
Ha bárkinek kérdése van a rádiózással kapcsolatban , szívesen megosztom veletek tapasztalataimat.
-
Nekem az uj munkahelyemen kotelezo a radiohasznalat. Egy nemetorszagi konvojos uttol eltekintve sosem hasznaltam elotte radiot/pmr-t.
Egy Motorola DP3400-as keszuleket hasznalok. Nem tudom, hogy mit erdemes tudni rola, vagy hogy a piacon belol milyen poziciot tolt be.
30merfold korul van a hatotavolsaga elvileg.
-
Nekem is PMR rádió párom van, én is külföldi konvojozáshoz használtam csak, meg némi antennázáshoz. Sajnos nincsen rá sok időm, de szívesen olvasnám fejtágító céllal mások ezirányú tapasztalatait.
Egyébként hasznos kütyünek tartom a PMR-t. Úgy tapasztaltam, hogy a mi Brondink 2-3 km-re "lát".
CB-m sose volt, így ilyen tapasztalataim csupán minimálisak. Ahogy látom a lengyeleknél nagy divat a CB-zés, majdnem minden PL-es autón ott virít a 2 méteres szálantenna.
A hármas brékó, az még megvan a kilencvenes évekből. :)
-
Én nyáron rengeteg lengyel szgk-n láttam cbr-antennát :)
-
Magyarországon, a 90-es években élte a cb-zés a fénykorát. Nem volt még mobiltelefon, sok helyen vezetékes sem. A kamionosoknak létfontosságú kommunikációs eszköznek számított, sok esetben életet mentett. Egymástól kaptak infókat, az esetleges tapasztalt hatósági ellenőrzésekről , valamint a várható határ várakozási időtartamról . Segítettek útbaigazítani egymást ha pl. beértek egy ismeretlen városba, és keresték a a célállomást. A taxisoknál egyértelmű, hogy a munkavégzéshez kellett a rádió, ők a mai napig így dolgoznak. A harmadik felhasználó csoport-, az átlagemberek csoportja / ide tartoztam én is ,amikor belecseppentem az egészbe / . Ők főleg hobbi célból , / de nagyon sokan családtagjaikkal való kommunikáció miatt / szereltek antennát a házaikra, vettek cb rádiót, kértek rádióadó engedély az illetékes hatóságtól . Vizsga nem kellett hozzá, csak a megfelelően " lebutított " készülék, melynél teljesítmény, és frekvencia korlátok voltak előírva. kaptál hívójelet, amit úgy használtunk mint a telefonszámot. Ha kerestél valakit, mondani kellett: pl. brékó , keresem az 52300-as Zsoltit ! A kamionosok , nem hívószámot, hanem az általuk kitalált hívónevet használták. PL. breki, keresem a Dübörgő Tónit ! Érdekesség, ebben az időben a kamionok szélvédőjén található név, a rádiós hívónév volt! Ha két kamion jött szemben egymással az úton, az ablakra kiírt név alapján rátudtak szólni egymásra / mivel egységesen , a közép 40-es csatornát használták / Sajnos , a tudatlan, nem rádiós sofőrök , elkezdték kiírogatni a hülye neveket, aminek köze nem volt semmihez, max az ő becenevüket takarta, de azt hitték hogy menő dolog, és még most is nagy divat.
Visszatérve a lakásból rádiózókra , őket hívták " stabil -osoknak " Volt több csatorna, amit aktívan használtak. Ha valaki hazament munka után, bekapcsolta a rádiót, és figyelte a forgalmazást, ha kedve volt bekapcsolódhatott. Nagyon komoly baráti körök alakultak így ki. Mindenféle témáról , kötetlenül lehetett beszélgetni / persze a vicc mellett azért kulturáltan, mivel 20-100 kilométeres körzetben bárki hallhatta / Lényegében olyan volt, mint a mostani Chat . Ha betévedt egy idegen kamionos a városba, felhívott egy stabilost , és útba igazítást kért-és kapott . Voltak ,akik nappal állandóan rádió közelben voltak, pl, telefonközpontosok, nyugdíjasok, ők mindig segítettek . Sok kamionos otthonra is telepített rádiót, így a családjával tudott beszélni. A cb sáv előnye, a rádióhullám terjedés, aminek eredményeként, több ezer kilométerre is el lehet szólni. / és ez nem vicc ! / tehát, rendszeresen halottunk, orosz, vagy Franciaországból magyar hangot. Volt egy olyan csatorna, ahol a kint élő magyarok gyűltek össze, és beszélgettek. / Usa, Ausztrália , Izrael .stb / Az lett a cb- s korszak vége, hogy 2001 végétől lekorlátozták a sávot, valamint elterjedt a mobiltelefon ,így kihalt a 27 Mhz. Nagyon kevesen , még most is halhatóak a sávon, de már nem olyan mint volt. A Pmr rádiózás viszont divatba jött, hasonló a rádiózás varázsa. Én személy szerint , még mindig rádiózom , letettem a nemzetközi rádióamatőr vizsgát, kaptam nemzetközi hívójelet, Így rövidhullámra , és amatőr urh sávokon is forgalmazhatok, megfelelő technikám van hozzá. Érdekesség , Charles Simonyi is letette a rádióamatőr vizsgát, és az Iss-ről beszélgetett a magyar rádiósokkal.
A lengyeleknél valóban még mindig nagy divat a cb-zés .
Hát, hirtelen ennyi jutott eszembe, remélem érdekesnek találtátok az általam leírtakat.
-
Az egy hihetetlen élmény , amikor rövidhullámon beszélgetsz egy tengerentúli rádióssal! A rádióamatőrök ,ilyenkor küldenek egy visszaigazoló lapot, mindenféle adatokkal , igazolva az összeköttetést. A lap neve QSL kártya. Az én személyes rekordom dél Brazília, ez kb 12000 km.
-
Az a nem semmi, BRA... :clap: :clap:
-
Köszi, átlagembernek ez rendkívüli távolság, de a rádióamatőröknek hétköznapi dolog. Akinek komolyabb technikája van / forgatható irányított antenna , több Kw teljesítmény / már szinte minden kontinenssel, és országgal sikerült beszélnie. Én még ettől messze állok , / bár kb . 600 ezer forintot öltem már bele / aki komolyan foglalkozik a dologgal, 1-2 millió forintnál is tarthat.
A youtube-n rengeteg témával kapcsolatos video található. Egy Kuwaiti lap akadt a kezembe, kb igy néz ki egy QSl kártya:
[a csatolmányt egy admin törölte]
-
szerintem holnap szétnézek a MM-ben azt vagy találok valamit vagy nem....tovább nem várok a webshopra :ph34r:
vegul milyet vettel? tapasztalat? ar? iden aktualis lesz nekem is
-
vegul milyet vettel? tapasztalat? ar? iden aktualis lesz nekem is
msn ;)