Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 491127 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1980 Dátum: 2013.11.12 20:20:20 »
Nem tudom mi lehetett, de most már nem is fontos. A lényeg, hogy jó lett végül. Az olajat úgy tűnik egyáltalán nem eszi, jól húz alulról és tovább is pörög. Funkcionálisan meg eddig is tudta amit kellett.

Chapry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1981 Dátum: 2013.11.12 20:27:25 »
Nem tudom mi lehetett, de most már nem is fontos. A lényeg, hogy jó lett végül. Az olajat úgy tűnik egyáltalán nem eszi, jól húz alulról és tovább is pörög. Funkcionálisan meg eddig is tudta amit kellett.

igen, lényeg hogy jó lett és reméljük nem kell már rá költeni... csak megy, megy és megy!

Amúgy korrózió van rajta valahol (aknából is meg lett nézve gondolom)?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1982 Dátum: 2013.11.12 21:07:17 »
Ha nem volt sérülve az autó előtte, akkor nem korrodál.
A dízel estében ilyen korban, vagyis km mellett már magasabb kockázata van a dízelnek. Turbo, lendkerék, stb. Mindkettőt jó eséllyel ki lehet szűrni vásárlás előtt a próba alatt. Ami a motorban belül van, azt nem. Én azt merem állítani, hogy ha egy dízelnek JÓ hangja van, akkor nagy gond nem lehet vele.

Nem tudom, mennyit szántok rá, de érdemes megnézni több autót is, különböző árkategóriában, hogy legyen összehasonlítási alapod, mit mennyiért kapsz.

Nem lenne hátrány, ha egy márkaszervizbe is el tudnád vinni, mielőtt megveszed, mert nagyon alaposan és szakszerűen nézik át. Nekem a kaposvári koto-ban 3500 ft-ba került és 45 percig vizsgálgatták a jelenlétében.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1983 Dátum: 2013.11.12 21:52:57 »
Amúgy korrózió van rajta valahol (aknából is meg lett nézve gondolom)?

Mivel délnémet autó volt, előfordult, igen. Ezért csináltattam rajta alváz- és üregvédelmet.

Chapry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1984 Dátum: 2013.11.12 22:35:24 »
Köszönöm a válaszokat, még egy kérdés: 130 km/h-nál mennyi a fordulatszám (és a fogyasztás)?

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1985 Dátum: 2013.11.12 22:56:24 »
Kb 3000 és 5,5l.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10684
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1986 Dátum: 2013.11.13 00:07:22 »
maradnék a márkánál, gondolom indokolnom nem kell!  :)
A kiszemelt típus egy 2001-2003 közötti Ave kombi 2.0 D4D.
Az 1.6-ost már valamennyire ismerem/kiismertem, de a dieseleket nem.

Sokkal több km-et fogsz vezetni a közeljövőben, hogy dízel kell?
Mert ha nem, én bizony maradnék a benzinesnél. I. generáció esetén nagy ugrás volt a ráncfelvarrás után, több kényelmi kütyü, illetve a vvt-i motorok (amiből már az 1.6-os is ugrás a régihez képest, hajtottam mindegyiket, így van összehasonlítási alapom). 1.8-as kevesebb van a piacon valamiért, de olyat is ki lehet fogni.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Chapry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1987 Dátum: 2013.11.13 06:36:27 »
Sokkal több km-et fogsz vezetni a közeljövőben, hogy dízel kell?
Mert ha nem, én bizony maradnék a benzinesnél. I. generáció esetén nagy ugrás volt a ráncfelvarrás után, több kényelmi kütyü, illetve a vvt-i motorok (amiből már az 1.6-os is ugrás a régihez képest, hajtottam mindegyiket, így van összehasonlítási alapom). 1.8-as kevesebb van a piacon valamiért, de olyat is ki lehet fogni.

Igen, többet fog futni, főleg pályán használnám, azért is kérdeztem mennyit pörög és fogyaszt. És kell a kombi mérete is.

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1988 Dátum: 2013.11.13 12:21:05 »
Nekem Balatonszentgyörgy-Debrecen táv végig 130-140 3000-3100 körüli fordulat , nekem végig klímával 4 személlyel, néha mögöttem gyorsan érkező nem fenntartása miatt 160ra gyorsítva 6,1 lityi.
Mindenképp kombi kell?  ;)
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

Chapry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1989 Dátum: 2013.11.13 17:41:50 »
Nekem Balatonszentgyörgy-Debrecen táv végig 130-140 3000-3100 körüli fordulat , nekem végig klímával 4 személlyel, néha mögöttem gyorsan érkező nem fenntartása miatt 160ra gyorsítva 6,1 lityi.
Mindenképp kombi kell?  ;)

Én is ilyen fogyasztásra számítottam...

Mindenképp kombi kell!  :yes:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10684
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1990 Dátum: 2013.11.14 00:17:35 »
Nekem az 1.6-os vvt-i-ről az rémlik, hogy 140-nél már túl volt a 4000-es fordulaton, és valahol 97-98 környékén volt 3000-en a mutató.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Chapry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1991 Dátum: 2013.11.14 06:47:08 »
Nekem az 1.6-os vvt-i-ről az rémlik, hogy 140-nél már túl volt a 4000-es fordulaton, és valahol 97-98 környékén volt 3000-en a mutató.

Igencsak, a benzinesek többet pörögnek, nekem az 1.6-os (4A-FE) 115km/h-nál pörgött 3000-et.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1992 Dátum: 2013.11.14 09:38:07 »
Üdv Mindenkinek!

Autó vásárlás előtt állok, ami sajnos általában nem egyszerű... maradnék a márkánál, gondolom indokolnom nem kell!  :)

A kiszemelt típus egy 2001-2003 közötti Ave kombi 2.0 D4D.

Az 1.6-ost már valamennyire ismerem/kiismertem, de a dieseleket nem. Szóval az érdekelne igazából, hogy:

- D4D motorosoknál mire figyeljek?
- van-e valami buktató?
- milyen nagyobb költségei vannak (pl. kettős tömegűt milyen futás után szoktak cserélni, stb)?

Sajnos a km tekergetés külön sportág hazánkban, de gondolom vannak árulkodó jelek amire érdemes odafigyelni? Ezeket ha megosztanátok, megköszönném!

Ja és ha valaki tud eladót, ne tartsa magába!  ;)

Szia!

Már bő egy éve használok egy ilyen D-4D facelift szedánt. A saját tapasztalat még nem igazán sok van (tizenpárezer km alatt), de rengeteget olvastam utána, hogy mik a nyűgök.
Amiket te is sorolsz és amik még fontosak:
Kettőstömegű lendkerék: itt nem a szigorúan vett  kilométer számít, hanem a használati mód. Ezek a lendkerekek az indításokra/leállításokra és az alacsony fordulatú (városi) üzemre kényesek. Mivel rezgéscsillapító hatásuk van, nyilván a magasabb fordulaton kisimult járású motor kevésbé fogja terhelni, mint egy városban folyamatos 1000 f/min fordulaton erőltetett üzem. A hibáját csak közvetlen a meghaláskor lehet kiszúrni, mert olyankor leállításkor csattanó hangot ad, ami idővel gyorsan felerősödik és muszáj cserélni. 5-10.000 km-rel előtte nem diagnosztizálható, hogy tönkre fog menni, benne van a pakliban. Cserekor van lehetőség a egytömegűre visszaalakítani az egészet, csak akkor a hozzávaló kuplungkészletet is meg kell venni. Hiba esetén 200.000 Ft körül orvosolható a baj.
Turbó: Nagyon nem jellemző hiba. A turbót definíció szerint két dolog teszi tönkre: 1.) ha rendes kenés nélkül van terhelve (rossz minőségű olaj, hidegen még nem eléggé jó állapotú olaj, eltömődött olajozójáratok miatti elégtelen olajozás). 2.) Idegen anyag kerül a turbina vagy kompresszor oldalba (légszűrő oldalon valami *** van, bejut a por, az gyorsan megeszi a lapátokat, vagy valami mechanikai hiba folytán a kipufogóoldalon jut bele idegen anyag). Gyakorlatilag az összes hibalehetőséget ki lehet zárni megfelelő karbantartással. A turbó magától nem megy tönkre, csak ha valami/valaki tönkreteszi! Ha nagyon "fütyül" az nem jó jel, egy egészséges turbónak kevés hangja van. Hiba esetén javítás, felújítás 150-250.000 Ft.
Injektorok: Ez gyenge láncszemnek számít, de inkább csak az ára miatt, nem pedig azért mert gyakran tönkremegy. Érdemes tudni, hogy ezt a motor Denso típusú nagynyomású üzemanyagrendszerrel szerelték és a Denso injektorokra nincsen gyárilag kiadott felújítási eljárás (mint például a Bosch vagy Delphi injektorokra 30-50.000 Ft/db), az injektorok javítása komplett gyári újra cserével történik, melyek darabja 80.000-120.000 Ft. (Megjegyezném, hogy főleg Angliában mégis foglalkozna injektorok felújításával, ezek olcsóbban meg lehet kapni, de új befecskendező korrekciós kódot nem lehet hozzá generálni, ezért nem lesz 100 %-osan olyan, mint az új.) Hibajelenség, ha melegen csak "felhúzásra" vagy egyáltalán nem indul az autó (vigyázat! ez lehet önindító vagy akkumulátor is, mert az önindítót egy picit alulméretezték és ha kevés a delej az akksiban vagy halódik az önindító, akkor nem tudja olyan intenzitással megtekerni a motort, hogy értelmes jelet kapjon az ECU az induláshoz.), alapjáraton leáll. A romló porlasztási kép miatt erősebb füstölés, extrém büdös kipufogógáz, túlfogyasztás jelentkezhet. A T25-ös karosszériába tett 116 Le-s D-4D motornál egy-két apróságot módosítottak a motoron, többek között az injektorokon is (de pl. az olajszűrő helye már nincs úgy eldugva, stb). Legjobb tudomásom szerint, A 116 Le-s és a 110 Le-s injektorok nem csereszabatosak!
SCV szelepek: a nagynyomású szivattyún van két darab hozamszabályzó szelep (ezek valósítják meg a nagynyomású rendszer igény oldali szabályzását), melyek meg szokták adni magukat. Lehet próbálkozni ultrahangos tisztítással, de hosszabb távon megoldást csak a csere jelent. Párban 80.000 Ft körül beszerezhetők, csere akár otthon is megejthető.

Keress rá Protko írásaira az Avensis D-4D & D-CAT topicban, ő konkrét hibával is találkozott injektor fronton, és követi az alkatrészárakat (főleg külföldi forrásokat néz).
Ajánlom ezt a kis leírást, melyben - kissé negatív hangvételű stílusa ellenére - alapvetően valós dolgok vannak leírva.
Még keveset pályáztam az autóval (akkor is óra szerint 150 km/h), de én sajnos az óra szerinti 130 km/h-nál nem hiszem, hogy kijönnék 5.5 körül. A fed.comp. valóban azt mutatja, de az eddigi tizenvalahány tankolásom alkalmával a fed.comp. mindig lefelé hazudott 0.5-1 literrel. Ez van, lehet, hogy ez már a betegeskedő injektorok tünete, de másban még nem jelentkezett hiba. Ahogy elnézem a spritmonitor-on, másnak is hasonlóan csal a fed.comp., talán a mértéke egy picit kisebb.
Remélem hasznos infókat írtam és javítson ki nyugodtan bárki, ha tévednék valamiben.

Üdv:
BF

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1993 Dátum: 2013.11.14 09:46:45 »
Igencsak, a benzinesek többet pörögnek, nekem az 1.6-os (4A-FE) 115km/h-nál pörgött 3000-et.
Az 1,8 vvt-i - ben hosszabb kicsit az 5. fokozat áttétele. Óra szerinti 105-110-nél forog 3000-et. 140-nél még nem éri el a 4000-et.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1994 Dátum: 2013.11.14 10:40:48 »
Szia!

Már bő egy éve használok egy ilyen D-4D facelift szedánt. A saját tapasztalat még nem igazán sok van (tizenpárezer km alatt), de rengeteget olvastam utána, hogy mik a nyűgök.
Amiket te is sorolsz és amik még fontosak:
Kettőstömegű lendkerék: itt nem a szigorúan vett  kilométer számít, hanem a használati mód. Ezek a lendkerekek az indításokra/leállításokra és az alacsony fordulatú (városi) üzemre kényesek. Mivel rezgéscsillapító hatásuk van, nyilván a magasabb fordulaton kisimult járású motor kevésbé fogja terhelni, mint egy városban folyamatos 1000 f/min fordulaton erőltetett üzem. A hibáját csak közvetlen a meghaláskor lehet kiszúrni, mert olyankor leállításkor csattanó hangot ad, ami idővel gyorsan felerősödik és muszáj cserélni. 5-10.000 km-rel előtte nem diagnosztizálható, hogy tönkre fog menni, benne van a pakliban. Cserekor van lehetőség a egytömegűre visszaalakítani az egészet, csak akkor a hozzávaló kuplungkészletet is meg kell venni. Hiba esetén 200.000 Ft körül orvosolható a baj.
Turbó: Nagyon nem jellemző hiba. A turbót definíció szerint két dolog teszi tönkre: 1.) ha rendes kenés nélkül van terhelve (rossz minőségű olaj, hidegen még nem eléggé jó állapotú olaj, eltömődött olajozójáratok miatti elégtelen olajozás). 2.) Idegen anyag kerül a turbina vagy kompresszor oldalba (légszűrő oldalon valami *** van, bejut a por, az gyorsan megeszi a lapátokat, vagy valami mechanikai hiba folytán a kipufogóoldalon jut bele idegen anyag). Gyakorlatilag az összes hibalehetőséget ki lehet zárni megfelelő karbantartással. A turbó magától nem megy tönkre, csak ha valami/valaki tönkreteszi! Ha nagyon "fütyül" az nem jó jel, egy egészséges turbónak kevés hangja van. Hiba esetén javítás, felújítás 150-250.000 Ft.
Injektorok: Ez gyenge láncszemnek számít, de inkább csak az ára miatt, nem pedig azért mert gyakran tönkremegy. Érdemes tudni, hogy ezt a motor Denso típusú nagynyomású üzemanyagrendszerrel szerelték és a Denso injektorokra nincsen gyárilag kiadott felújítási eljárás (mint például a Bosch vagy Delphi injektorokra 30-50.000 Ft/db), az injektorok javítása komplett gyári újra cserével történik, melyek darabja 80.000-120.000 Ft. (Megjegyezném, hogy főleg Angliában mégis foglalkozna injektorok felújításával, ezek olcsóbban meg lehet kapni, de új befecskendező korrekciós kódot nem lehet hozzá generálni, ezért nem lesz 100 %-osan olyan, mint az új.) Hibajelenség, ha melegen csak "felhúzásra" vagy egyáltalán nem indul az autó (vigyázat! ez lehet önindító vagy akkumulátor is, mert az önindítót egy picit alulméretezték és ha kevés a delej az akksiban vagy halódik az önindító, akkor nem tudja olyan intenzitással megtekerni a motort, hogy értelmes jelet kapjon az ECU az induláshoz.), alapjáraton leáll. A romló porlasztási kép miatt erősebb füstölés, extrém büdös kipufogógáz, túlfogyasztás jelentkezhet. A T25-ös karosszériába tett 116 Le-s D-4D motornál egy-két apróságot módosítottak a motoron, többek között az injektorokon is (de pl. az olajszűrő helye már nincs úgy eldugva, stb). Legjobb tudomásom szerint, A 116 Le-s és a 110 Le-s injektorok nem csereszabatosak!
SCV szelepek: a nagynyomású szivattyún van két darab hozamszabályzó szelep (ezek valósítják meg a nagynyomású rendszer igény oldali szabályzását), melyek meg szokták adni magukat. Lehet próbálkozni ultrahangos tisztítással, de hosszabb távon megoldást csak a csere jelent. Párban 80.000 Ft körül beszerezhetők, csere akár otthon is megejthető.

Keress rá Protko írásaira az Avensis D-4D & D-CAT topicban, ő konkrét hibával is találkozott injektor fronton, és követi az alkatrészárakat (főleg külföldi forrásokat néz).
Ajánlom ezt a kis leírást, melyben - kissé negatív hangvételű stílusa ellenére - alapvetően valós dolgok vannak leírva.
Még keveset pályáztam az autóval (akkor is óra szerint 150 km/h), de én sajnos az óra szerinti 130 km/h-nál nem hiszem, hogy kijönnék 5.5 körül. A fed.comp. valóban azt mutatja, de az eddigi tizenvalahány tankolásom alkalmával a fed.comp. mindig lefelé hazudott 0.5-1 literrel. Ez van, lehet, hogy ez már a betegeskedő injektorok tünete, de másban még nem jelentkezett hiba. Ahogy elnézem a spritmonitor-on, másnak is hasonlóan csal a fed.comp., talán a mértéke egy picit kisebb.
Remélem hasznos infókat írtam és javítson ki nyugodtan bárki, ha tévednék valamiben.

Üdv:
BF

A témához kapcsolódóan,ha valakinek problémája lenne a D4d befecskendezéssel érdemes lehet megkérdezni http://www.branddiesel.hu/ .Sajnos nekem is szükségem volt javításra amit ők csináltak és mikor beszélgettünk kb. 1.5 éve,akkor mondta a műhely tulaja,hogy elsőként talán megkapják a Denso hivatalos szervíz minősítést.Hogy mi lett belőle nem tudom,de érdemes lehet megkérdezni,ha gond van.