Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 496523 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

ibasso

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1620 Dátum: 2011.06.12 18:08:21 »
sziasztok!

Véleményetek szerint melyik 2000 ccm-es Avensist érdemes venni? A 128 lovasat vagy a 150 lovas ráncfelvarrottat? A menettulajdonság-értékeik elég hasonlóak, noha teljeítményadatban jócskán van eltérés. Próbálta már valaki mindkettőt? Köszi a segítséget! gy

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1621 Dátum: 2011.06.12 21:38:54 »
Nekem volt a sima 2.0 és van a 2.0 D4 (a ráncfelvarrott). Vezetési élményben nem összehasonlítható a kettő. A 150 lovas sokkal dinamikusabb, sokkal nyomatékosabb. Ehhez képest a régi motorja sokkal "gumisabb" volt. Nem tudom, hogy érthető-e, hogy mire gondolok. Nyomtam a gázt, de nem úgy gyorsult, ahogy nyomtam, úgy nyúlt az egész, mint egy gumi. Lehet, hogy hülye hasonlat, de nem tudom másként megfogalmazni.
Mindkettő Sol felszereltségű volt. A VVTi-ben több az extra, lényeges az elektronikus fékerő elosztó, a fékasszisztens, a menetstabilizáló, fed. komputer, hátsó tárcsafék.
Úgy emlékszem, hogy a régi kevesebbet fogyasztott, de az újnál kevesebbszer kell visszakapcsolni a nagyobb nyomaték miatt. Tehát jobban megy.
Hülye dolog, de szoktam élvezni az alábbit: szabályosan megyek (na, majdnem, tehát traffipax határon) és záróvonal van. Mögöttem jön a versenyző, fél méterről tol. Emelkedő és kapaszkodósáv jön, én kimegyek a külsőbe és tartom a sebességet, versenyző lemarad a belsőben, mert ő csak síkon jó, de látom küzd. Vége a kapaszkodó sávnak, visszamegyek. Tudom, inkább el kéne engedni és megszabadulni tőle, de hátha tanul belőle. Na jó, mostanában nem leckéztetek, mert az ilyen általában nem tanul, én viszont igen. Ezt a régivel nehezebb volt, csak azért írtam le, hogy lásd, van kakaó benne.
Többen azt mondják, hogy a D4 kényesebb motor, az biztos, hogy kénmentes benzint ajánlanak hozzá, és etanolt nem szabad használni.
Most hirtelen ez jutott eszembe, ha van konkrét kérdésed, tedd fel, megpróbálok válaszolni

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1622 Dátum: 2011.06.13 00:04:16 »
2 éven át egy 128 lovast hajtottam. Azért az a 178 nm nyomaték (szemben a D4-es 200-ával) is elegendő volt a legtöbb helyzetben, leckéztetni pedig nem szoktam.  :D
A motor már egy elég régi és bejáratott konstrukció volt, 1994-ben már kapható volt a Rav4, Picnic, stb modellekhez. Nem is lehet hibákról hallani felőle a mai napig sem...  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1623 Dátum: 2011.06.13 10:34:18 »
Persze, igazad van, nem volt azzal semmi baj, csak valahogy érzékeltetni szerettem volna a különbséget, tényleg megbízható szerkezet.
A leckéztetést is képletesen mondtam, ugyan azzal a sebességgel mentem, nem gyorsítottam, és szabályosan a kapaszkodó sávban. Ezzel azt szerettem volna jelezni, hogy az emelkedő nem igen kottyant meg neki.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1624 Dátum: 2011.06.13 15:16:25 »
Korszerűbb motor, több elektronikai hókuszpókkal.  :yes:
Igaz nem Toyota volt, de vezettem "agyoneurózott" motort, szintén 2 literest, és sehol nem volt a vezetési élménye a régi "hagyományos" 2 literes Avensis motorhoz képest.  :no:
I. gen ráncfelvarrt D4-eshez nem volt szerencsém, az 1.6-os vvt-i -t nyúztam 9 éven át.  :wub:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1625 Dátum: 2011.06.13 16:29:00 »
Egyébként ugyan ezt éreztem, mikor anno kipróbáltam az AveII környezetbarát motorját. Utána visszaülve az én régi D4-esembe, dinamikusabbnak éreztem a régit, pedig az a néhány LE és Nm nem igazán indokolná. Bár lehet, hogy az AVEII csendesebb, és ettől van ez az érzés.
Ja, és miért léptél ekkorát a cserénél? Az automata miatt? Egyébként milyen a váltó? Én is ezen a típuson gondolkoztam, aztán több ok miatt maradt a régi. Így sincs kellően kihasználva.
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.13 16:34:00 írta gbucus »

ibasso

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1626 Dátum: 2011.06.13 17:22:13 »
hi

gbucusnak és Xtremnek is köszönöm a választ, úgy tűnik vásárlásnál az avensis lépéselőnybe került az accorddal szemben. Különböző írásokban - főleg totalcar- az avensist unalmas autónak állítják be (külső megjelenés és vezetési élmény), de a tulajok szeretik és kövezzenek meg érte, nekem nagyon tetszik az 1-es avensis formája.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1627 Dátum: 2011.06.13 20:08:52 »
Ja, és miért léptél ekkorát a cserénél? Az automata miatt? Egyébként milyen a váltó? Én is ezen a típuson gondolkoztam, aztán több ok miatt maradt a régi. Így sincs kellően kihasználva.

Kihasználatlanság miatt lett eladva a kis 1.6-os még december közepén. Visszaköltöztem Pestre, és nem volt szívem azért megtartani, hogy az udvaron álljon és néha beindítsam (luxus is lenne ez a mai világban...). Persze azért a mai napig fáj a szívem, hogy eladtam, nagyon jó kis autó volt.  :wub:
A nagyobbikat pedig eddig is akkor használtam amikor akartam (családi kocsi), ez azóta is így van. Amúgy az Aut váltó egy hatalmas áldás, ha tehetném az életben nem kuplungolnék többet.  ;) A 2.4-es motor mellett igazándiból az szólt (amellett, hogy akkoriban csak ehhez járt szériában a tempomat), hogy ennek 5 sebességes az automatája, a 2.0 és 1.8-as motorok esetében (ez utóbbit érthetetlen okból nálunk nem is forgalmazták...) csak 4 fokozat állt rendelkezésre.

Az I. és II. generáció között hatalmas minőségi (magasabb felszereltség esetén komfortbeli is) ugrás történt, 5 éven keresztül volt meg egyszerre a 2 Avensis, így elég sokszor találkoztam ezzel az érzéssel átülve egyikből a másikba.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1628 Dátum: 2011.06.13 23:39:44 »
gbucusnak és Xtremnek is köszönöm a választ, úgy tűnik vásárlásnál az avensis lépéselőnybe került az accorddal szemben. Különböző írásokban - főleg totalcar- az avensist unalmas autónak állítják be (külső megjelenés és vezetési élmény), de a tulajok szeretik és kövezzenek meg érte, nekem nagyon tetszik az 1-es avensis formája.
Nem tudom, melyik Accord, de a régebbiek (a kettővel ezelőtti generációig bezárólag) eléggé szerették a benyát...
music     

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1629 Dátum: 2011.06.14 12:10:17 »
hi

gbucusnak és Xtremnek is köszönöm a választ, úgy tűnik vásárlásnál az avensis lépéselőnybe került az accorddal szemben. Különböző írásokban - főleg totalcar- az avensist unalmas autónak állítják be (külső megjelenés és vezetési élmény), de a tulajok szeretik és kövezzenek meg érte, nekem nagyon tetszik az 1-es avensis formája.
Szívesen.
A firkászok szokták fikázni a Toyoták megjelenését, azt mondják, unalmas. Nekem általában tetszenek, kivéve a Yaris Verso-t. Bár az unalmasnak nem mondható (inkább rondának  :D), de legalább praktikus. A nagy német imádattal meg úgy vagyok, hogy némi túlzással pl. a Golf I-II utáni kiadásokat nem tudom megkülönböztetni egymástól, mert annyira jellegtelen. Szerintem. De ízlések és pofonok...

guerney

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1630 Dátum: 2011.06.27 14:26:54 »
Sziasztok!

Először is üdvözlök mindenkit, mivel még teljesen új vagyok!

Autó (Avensis) vásárlás előtt állok, és a segítségetekre lenne szükségem.  :helpsmilie:

Van néhány jelöltem, és a kérdésem az lenne, hogy vetnétek-e rájuk néhány pillantást, és mondanátok-e róluk véleményt?

Pl ez :

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.6_linea_sol_vvti_ujabb_tipusumegkimeltkl-4861494



UI:
Amennyiben rossz helyre írtam, akkor elnézést!  :hug:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1631 Dátum: 2011.06.27 17:15:06 »
Szia!

És jó helyre írtál.  ;)
Az autó biztosan nem Sol felszereltség, ilyen belső kombinációval nem is árultak Avensist itthon, szóval ez nagy valószínűséggel külföldről behozott (remélhetőleg nem rommá tört és javított) példány. A csomagtartó-ajtó furcsán áll, szerintem kapott egyet hátulról.  :hmmmm:

A beírt km-hez én lazán hozzáadnék 100-120e km-et.  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1632 Dátum: 2011.06.27 21:06:56 »
Biztos, hogy behozott autó, de ezt írja is a hirdetés. ;)
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1633 Dátum: 2011.06.27 23:07:15 »
Nem látom, hogy szerepelne benne.  ;)
Csak az egyéb infó között ez: "Magyarországon újonnan üzembe helyezett".  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1634 Dátum: 2011.06.27 23:13:20 »
Szerintem ez pontosan ezt jelenti, és éppen ilyen céllal lehet beikszelni.
music