Tegyük helyre a dolgokat
A Nissanokban lévő francia, és Renaultokban lévő japán váltók azóta fordulnak elő, mióta a Nissan és a Renault egy konszern részei. Ez természetes dolog, és itt most nem is érdemes jobban belemenni, lévén ennek semmi köze ahhoz, hogy miért van a Carismákban Renault-eredetű váltó
!
Ennek az oka ugyanis még a Volvo és a Renault közötti együttműködésre vezethető vissza. Onnan származik. Sok 80-as és 90-es évekbeli Volvoban volt, ebből adódóan, Renault-technika (motorok és váltók). És ezután jött létre az a megállapodás a Volvo és a Mitsubishi között, ami ahhoz vezetett, hogy a közösen kifejlesztett, jelentős részben azonos technikát alkalmazó első generációs Volvo S/V 40-eseket, és a testvérüket, a Mitsubishi Carismát közösen is gyártották, a Hollandiában lévő Bornban.
A motorok is, és a váltók is vegyesen kerültek ezekbe az autókba - ahogy épp a legegyszerűbb/legolcsóbb volt összehozni; és így alakult, hogy pl. az 1.6-os Mitsu Carismáknak a motorját a Mitsubishi, a váltóját viszont a Volvo adta - ők pedig a Renaulttól vették, korábban.
----------------------------
Tehát minden 1.6-os Carismában "Renault" váltó van. És, valóban, ez a típus leginkább problémás alkatrésze. De szerintem nem annyira problémás, hogy emiatt ne lenne érdemes megvenni
(Az pedig megint egy külön sztori, hogy ezek a francia eredetű váltók aztán megjelentek több más, kortárs Mitsuban is.)