Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6659019 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #25455 Dátum: 2013.04.23 00:23:57 »
A gyakorlás a tudás anyja...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25456 Dátum: 2013.04.23 12:50:44 »
üdv!

offday:
Ez nagyon jó, köszi a leírást is!

A kondenzátornál nem az értéket mértem, hanem azt, hogy jól szigetel-e (amennyit multiméterrel így lehet mérni...)?
Lekötöttem a vezetékét a gyújtótrafóról, ki kell sütni (összeérinteni a házával, ha nem vetted ki, akkor a testtel; elvileg kisült már, de biztos, ami biztos), és a műszer pozitívját a kondi kábelére, a negatívat a testre, és a méréshatárt előtte mondjuk jó olyan 20 MOhmra állítani. Ha nagy gond nincs, akkor alacsony ellenállás értéket kell mutatnia a műszernek először, aztán folyamatosan kell nőnie az ellenállásnak, ahogy a műszer szépen tölti fel a kondenzátort. Nekem így is ment.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.23 13:05:59 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25457 Dátum: 2013.04.23 14:59:53 »
Köszi, csere előtt mindenképp kimérném először. (Mennyibe is kerül? ::))
..

Pontosan nem emlékszem sajnos, olyan 3000 Ft körül volt, nem olcsó.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #25458 Dátum: 2013.04.23 19:31:34 »
Üdv! Köszi mindent, levágom a folyást és ha jól működik akkor marad benne.
Mit szólsz a leírásban látható hézag-ellenőrzéshez? (10.old. "Air gap: 0,2-0,4mm")
Te nézted már?

A múltkor írtam, hogy a rotor és a fedél cseréje után sokat javult az a bizonyos rántás.
Helyesbítek: teljesen megszűnt!  :clap:

Eddig ha városban motorfékről óvatosan gázt adtam, a motor rántott mindig egy nagyot.
Ma konkrétan leteszteltem és teljes a siker.  :yes:
üdv, offday

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #25459 Dátum: 2013.04.23 22:19:12 »
Ma ránéztem kollégám 2010-es Opeljére, amibe az Eneos Premium Hyper 5w30-at tettük.
Érdekes, hogy most semmi hab nem volt a betöltőnyílás kupakján. Az enyémet is megnéztük, azon sem volt.

Viszont az én kb. 318.000-et futott motoromban a LM Top Tec 4100 5w40 olaj sokkal (!) világosabb színű volt, mint az ő olaja, pedig már 3000 km körül mentem vele (és ő nemrég cserélte, én nyáron).
Lehet, hogy a 10w40 félszintetikus tett be neki, és most pucolja az Eneos, vagy az Eneos eleve sötétebb olaj lenne?
Nekemn is sötét az olajom, ahhoz képest, hogy gázzal járok. Eneos 5w40.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #25460 Dátum: 2013.04.23 22:21:09 »

Nekem a lambdaszonda a leômlőnél van és gyújtótrafóm is van külön. Amikor gyertyákat vettem normált adtak forgalmi alapján. Zé Balázs véleménye (ő élőben is látta) szerint nem szegénykeverékes.
Kell 1 carina tali és akkor kitárgyalhatjuk illetve összenézhetjük őket.
Most megállt az ész.
Van fénykép a motortérről? Pedig a wagonok nagy többsége szegénykeverékes.
Egy biztos, még nem láttam angol Carinát, ahol a leömlőnél van a lambdaszonda, úgy hogy nagyon kíváncsi vagyok.
Fényképezd már le légy szíves!
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.23 22:24:47 írta lp »
Prius 2 - a mosolygós autó.

Bugo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Carina
« Válasz #25461 Dátum: 2013.04.23 22:25:30 »
Platina elektródás gyertya, a gyári könyve is írja, hogy ilyen is felhasználható, 1,3 mm-es hézaggal, cseréje 100000 km azt hiszem. Ez konkrétan benne van a gyári kézikönyvben is. Vagy csináljak kisebb hézagot?

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #25462 Dátum: 2013.04.23 22:26:50 »
Mi ez a sok videó? Beragadta motor teljes gázon? Mindegyiknek? mi az a füst? olaj? vagy rosszul égett üzemanyag?
A kamionnál olvastam, hogy a turbó olaja égett. Pfff.
Hogy folyt el a kartelből az olaj?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #25463 Dátum: 2013.04.23 22:28:21 »
Platina elektródás gyertya, a gyári könyve is írja, hogy ilyen is felhasználható, 1,3 mm-es hézaggal, cseréje 100000 km azt hiszem. Ez konkrétan benne van a gyári kézikönyvben is. Vagy csináljak kisebb hézagot?
Hát azért van benne, mert a 4A-FE motorhoz jó mind a kettő. De azt nem írja, hogy az egyik a szegénykeverékeshez kell.
Az 1,3-as. Neked 0,8 mm hézagú gyertya kell.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Bugo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Carina
« Válasz #25464 Dátum: 2013.04.23 22:32:54 »
Akkor összébb kalapálom 0,8-ra.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #25465 Dátum: 2013.04.23 22:37:05 »
Akkor összébb kalapálom 0,8-ra.
Hát, ha már így történt...
Kíváncsi leszek a változásra.
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #25466 Dátum: 2013.04.24 10:27:49 »
Mi ez a sok videó? Beragadta motor teljes gázon? Mindegyiknek? mi az a füst? olaj? vagy rosszul égett üzemanyag?
A kamionnál olvastam, hogy a turbó olaja égett. Pfff.
Hogy folyt el a kartelből az olaj?
Turbo Diesel autók kinyírják magukat.
Előfordul, hogy a turbófeltöltő tengelyétől a motorolaj bekerül az intercooler-be, majd onna a turbo benyomja az égéstérbe ezáltal a motor hirtelen felpörög, ami az égés révén tovább növeli a turbónyomást. Ez egy öngerjesztő folyatam, amit csak a motor lefullasztásával lehetne megállítani (levegőt ne tudjon beszívni, vagy a manuális váltóval sebességbe tenni, kuplungot ráengedni + fékezni, automata váltónál marad csak az a megoldás, hogy a levegő utját kell eltömni valamivel).
Elég gyakori hiba és a vége sokszor: motorcsere...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25467 Dátum: 2013.04.24 11:18:37 »
Üdv! Köszi mindent, levágom a folyást és ha jól működik akkor marad benne.
Mit szólsz a leírásban látható hézag-ellenőrzéshez? (10.old. "Air gap: 0,2-0,4mm")
Te nézted már?

A múltkor írtam, hogy a rotor és a fedél cseréje után sokat javult az a bizonyos rántás.
Helyesbítek: teljesen megszűnt!  :clap:

Eddig ha városban motorfékről óvatosan gázt adtam, a motor rántott mindig egy nagyot.
Ma konkrétan leteszteltem és teljes a siker.  :yes:
Üdv!

Nagyon jó, ebből is látszik, hogy a rángatás sokszor megelőzhető/javítható a gyújtás oldaláról is  :clap:

Néztem a javításiban, hogy van, de mivel nincs hibajelenség nálam szerintem, ezért nem mértem, főleg azért, mert nem állítható. Ha nem jó, akkor csere a megoldás, ha jól értelmeztem a javításit.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25468 Dátum: 2013.04.24 19:07:23 »
Ma tankoltam. a szokásostól némileg olcsóbban  ::)

Az én atomhasználatommal 2012. december 29. óta először. 573 km-es távra jött ki 7,6 literes fogyasztás. Nagyrésze télen, téligiumival, általában rövid, de max. 40 km-es távokon. Aztán ebben benne van egy csomó helyben járatás a gyújtásjavítás/próbálás miatt. Annyira nem sokallom.

Kíváncsi leszek, hogy az új gyújtással és nyárigumikkal mit produkál.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.24 19:09:12 írta vd1234 »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #25469 Dátum: 2013.04.24 21:11:35 »
Ma tankoltam. a szokásostól némileg olcsóbban  ::)

Az én atomhasználatommal 2012. december 29. óta először. 573 km-es távra jött ki 7,6 literes fogyasztás. Nagyrésze télen, téligiumival, általában rövid, de max. 40 km-es távokon. Aztán ebben benne van egy csomó helyben járatás a gyújtásjavítás/próbálás miatt. Annyira nem sokallom.

Kíváncsi leszek, hogy az új gyújtással és nyárigumikkal mit produkál.
Az igen! Akkor minimum 10x többször tankolok a Carinába mint te, pedig annyira nem megyek sokat, csak 15-20eKm-ert megyek vele egy évben.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...