5-en egy autóban nem egy nagy élmény, lehet jobb kettőt bérelni. Önsúlyt azt üres tankkal szokták érteni. A mennyire kell komolyan venni kérdést a bérleti szerződés szabályozza minden esetben. Általában ki van benne kötve, hogy a terhelést a gyárilag előírt paramétereken belül kell tartani. Legalábbis US és izlandi OFFroad bérlésénél. Egyéb országokról nincs ismeretem, de gondolom ez az általános.
Pedig muszáj lesz 5-en utazni vele, mert elég drágák ezek az autók. Sokkal jobban járunk így még a nagyobb fogyasztás ellenére is. Azért a 4Runner elég tágas hátul is, és csak 3-an vagyunk 180 cm felett. Meg nem is megyünk 2200 km-nél többet a 2 hét alatt.
Nézegettem a LC Prado 120-ast is, 3.0-s dízel. Ennek már 700 kg felett van a terhelhetősége. Azonban félek a turbódízeltől. Ebben az országban addig hajták az autókat, amíg mennek, a bérautókkal meg főleg ez a helyzet, csak akkor szervizelik őket, ha nagyon muszáj (de legalább nem kérnek kauciót és teljes casco van rajtuk). Ahol a legdrágább prémium benzin a 95-ös, ott a dízel minősége se lehet csúcs, bár nem ismerem, hogy ez a 3 literes motor mennyire kényes.
Nekem a legigénytelenebb, legstrapabíróbb motorral szerelt autó kell, 3 országban is fogok vele közlekedni. Még ha drágább is picit. Ez a 4,7-es V8-as szimpatikus ebből a szempontból, az LC 100-at is ilyennel szerelték, a gyártó leírása szerint 91-es benzinnel is elmegy!