Miért nem próbálod meg kisavaztatni (olyannal ami nem marja szét) a radiátort.
Akár a helyén is, nem tudom a 2.0-res motrnál mennyire nehéz hozzáférni a csöveihez a tűzfalnál a motortér felől, de átmosatva biztos jobb lenne.
A hűtőfolyadékot milyen gyakran cserélted és milyen a kiegyenlítőben levő színe? Csak mert ha üledéskes, rozsdás, akkor nem csoda, ha nincs fűtés.
280000km-rel vettem akkor fagyállóztam újra. Előtte nem tudom mikor cserélték. 18 év alatt összeszedhetett egy kis koszt innen-onnan. Szerinted mivel lehetne kisavazni?
Nem tudom miből van a radiátor, rézből vagy aluminiumból, először talán trisóval próbálkoznék, nagy töménységben, arról többen állították, hogy használ.
Esetleg vízkőoldóval feltölteni egy-két napra magát a hűtőt.
Ezeket úgy gondolom, hogy lekötöd a motortér felől a radiátor csöveit és fogatsz rá 2 db csövet, amin keresztül feltöltheted és elvezetheted a folyadékot belőle. Feltölteni a gravitációval, leengedni (átmosni) a csapvízre kötve lehetne. Garázsban, kerticsap közelében simán megoldható.
Ha ezek sem válnak be és van kedved próbálkozni, keress meg gázszerelő emberkét, ők szokták a fali gázkazánok hőcserélőjét valamilyen savval átmosatni, utána jobb lesz a fűtés hatásfoka.
Ha véletlenül ezek után sincs javulás, akkor marad a csere. Én nem javaslom bontott radiátor beépítését, mert az is el lehet fáradva és nem kis munka kibontani.
Most lépted át a 340 E km-t, ha 280 E-nél cserélted az 60E km. Időben ez mennyi?
Ha túl dzsuvás, iszapos folyadék jön le érdemes átöbliteni gyakrabban, ami nem árthat a radiátornak sem (!)
Az előírás: ha az autó túl van 60 E km-n, ezután 40 E km-enként vagy 2 évente legalább illik cserélni.