Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2306630 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3570 Dátum: 2010.06.15 17:44:23 »
Lehet, hogy a jeladó gomba ment tönkre. Minden esetre ha nincsen olajnyomás, az nagy baj. Feltétlen szervízbe kell vinni a kocsit.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Szerviz
« Válasz #3571 Dátum: 2010.06.15 22:49:52 »
Lehet, hogy a jeladó gomba ment tönkre. Minden esetre ha nincsen olajnyomás, az nagy baj. Feltétlen szervízbe kell vinni a kocsit.
A Toyotáknál általában alapjáraton min. 29 kPa (kb. 0.3 bar), 3000 rpm-nél min. 294 kPa (3 bar) az előírt olajnyomás.
A gomba helyére csavart műszerrel lehet mérni. Ha ez megvan akkor vagy gomba, vagy kontakt hiba (feltéve, hogy hosszabb ideig leállított motornál a szűrő nem engedi visszafolyni az olajat.)

Most nézegette az olajszűrőket, valamelyiknél külön kiírják, hogy szelepet tartalmaz (talán vmelyik 2-őt is).
Ez a szelep hogy néz ki? A gyáriba belenézve nem látszik semmi. Lehet legközelebb felvágok 1 használtat, és megnézem alaposabban.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.15 23:12:41 írta Agyarka »

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3572 Dátum: 2010.06.15 22:58:01 »
Aszem a gyáriba pont van, de nem mernék rá megesküdni. ;)

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
Re: Szerviz
« Válasz #3573 Dátum: 2010.06.16 01:35:59 »
Lehet, hogy a jeladó gomba ment tönkre. Minden esetre ha nincsen olajnyomás, az nagy baj. Feltétlen szervízbe kell vinni a kocsit.

Ma próbálgatva kb 1 óra állás után már előjön a hiba. Tehát első indítsára nem alszik ki az alacsony olajnyomást jelző lámpa, de a második indításra igen. Csinál valamit az olajpumpa önindítózásnál? Arra gondolok, hogy azzal van valami gond, hogy két önindítózás kell neki... (?)
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Szerviz
« Válasz #3574 Dátum: 2010.06.16 11:49:44 »
Sziasztok, :hug:

Tudna valaki ajánlani Bp-en, megbízható, hozzáértő, nem aranyárban (márkaszervíz) dolgozó szakit?

Előre is köszi a válaszokat.
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Szerviz
« Válasz #3575 Dátum: 2010.06.16 12:11:26 »
Ma próbálgatva kb 1 óra állás után már előjön a hiba. Tehát első indítsára nem alszik ki az alacsony olajnyomást jelző lámpa, de a második indításra igen. Csinál valamit az olajpumpa önindítózásnál? Arra gondolok, hogy azzal van valami gond, hogy két önindítózás kell neki... (?)
:hmmmm: Olajszűrő tipusát néha a motortérből a szívócső elé nézve is lehet látni, meg a lökös alatt benézve is. 1 óra alatt a meleg olajat simán elengedheti.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3576 Dátum: 2010.06.16 12:15:14 »
Ezért is kell jó minőségű olajszűrőt használni, mint amilyen a Mann-Filter is. Szerintem messze ez a legjobb, komolyabb belülről, mint a gyári és árban még így is olcsóbb.

Egyébként visszafolyást gátló szeleppel nem szerelt olajszűrőt én még nem láttam a Toyotákhoz, még a legnyomibban is van szelep. Persze az már más kérdés, hogy mennyire zár jól. A Toyotáknál nem vettem észre különbséget a szűrők között az olajlámpát figyelve, a Hondáknál viszont érezhető, hogy némely szűrők esetében lassabban alszik ki az olajlámpa. Az Alco szűrővel figyeltem, hogy a Civic olajlámpája még az "elalvást" követően felvillan még 1x egy rövidebb időre. A Mann-nal természetesen azonnal kialudt...

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3577 Dátum: 2010.06.16 17:34:38 »
Csak egy butának tűnő kérdés: a coriban a szűrő legalul van és felfele áll, hova engedi el az olajat? (a civicben majdnem fekszik azt értem)  :hmmmm:

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
Re: Szerviz
« Válasz #3578 Dátum: 2010.06.16 23:07:35 »
Ma próbálgatva kb 1 óra állás után már előjön a hiba. Tehát első indítsára nem alszik ki az alacsony olajnyomást jelző lámpa, de a második indításra igen. Csinál valamit az olajpumpa önindítózásnál? Arra gondolok, hogy azzal van valami gond, hogy két önindítózás kell neki... (?)
:hmmmm: Olajszűrő tipusát néha a motortérből a szívócső elé nézve is lehet látni, meg a lökös alatt benézve is. 1 óra alatt a meleg olajat simán elengedheti.

Még annyit kipróbáltam, hogy egyet inditóztam úgy, hogy kihúztam a motor gyújtását, hogy ne tudjon beindulni, majd másodikra úgy hogy visszadugtam. Ekkor azonnal kialudt a lámpa, tehát egyértelmű, hogy az egy önindítózás kevés neki. Mit csinál az olajpumpa önindítózás alatt? Vagy még midíg ettől függetlenül lehet a szűrő és/vagy az olaj a ludas?

Köszi.
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3579 Dátum: 2010.06.16 23:28:54 »
Még annyit kipróbáltam, hogy egyet inditóztam úgy, hogy kihúztam a motor gyújtását, hogy ne tudjon beindulni, majd másodikra úgy hogy visszadugtam. Ekkor azonnal kialudt a lámpa, tehát egyértelmű, hogy az egy önindítózás kevés neki. Mit csinál az olajpumpa önindítózás alatt? Vagy még midíg ettől függetlenül lehet a szűrő és/vagy az olaj a ludas?

Köszi.

Próbáld meg úgy, hogy ráadod a gyújtást vársz picit és utána indítozol! Vagy csak a benzimpumpa (AC) működik így?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Zoolander

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Szerviz
« Válasz #3580 Dátum: 2010.06.17 09:58:30 »
továbbra sem tudok regisztrálni az az én toyotám oldalon, mert amint elkezdem begépelni az ellenőrző kódot, kiírja egyből hogy hibás karakterek.... :helpsmilie:
Made in Japan

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3581 Dátum: 2010.06.17 10:28:02 »
Gábor!

Valamiket el kell kezdeni cserélgetni.
1.olajszűrő
2.olajgomba

Ha még mindíg nem jó akkor az olajpumpa szívókosara az olajteknőben amit még meg kell nézni, nem kizárt hogy tele van olajsárral és nehezebben veszi fel az olajat.
Egy OFF Golf III.-al már egyszer jártam így.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3582 Dátum: 2010.06.17 12:35:39 »
Most néztem két opeles márkaszervizes szervizszámlát. Lehet, csak a toyota márkaszervizek ilyen lehúzósak olaj terén?
bp.-i opel márkaszerviz céges! kocsiba (1,3dízel astraH) 5w30longlife olajat 1910Ft/liter áron adta!
Vidéki opel mszerviz 1,6os astraH-ba 5w30-at 2800/liter áron adta!
Nekem a reál árajánlatában tavaly decemberben 5740Ft/liter árat adott az 5w30ra"
 :surrender:

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #3583 Dátum: 2010.06.17 12:39:09 »
Mennyi a vegosszeg ezeken a szamlakon?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3584 Dátum: 2010.06.17 12:44:27 »
Az 1,6os astráén 50 000 Ft.
(olaj, olajszűrő,légszűrő, pollenszűrő, fékfolyadék csere, km-átvizsgálás, motormosás)

Az 1,3-ason: 40 000 Ft
longlife olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, fékolaj csere, zöldkártyáztatás, belső-külső takarítás, átvizsgálás, távirányító elemcsere,