Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2306608 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1755 Dátum: 2009.08.29 19:35:14 »
Szia bulesz!

A váltójavításhoz mindenképpen le kell szerelni és szét kell szedni a váltót. De fura ez, amit mondasz, hogy "kerreg" a váltó  :hmmmm: ... Inkább búgni, morogni szoktak. De ilyesmik jóval öregebb, sokat futott autóknál szoktak inkább előjönni! Biztos, hogy nem a motorból jön a hang? Hallotta a szerelő is, és szerinte is váltó?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bulesz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Szerviz
« Válasz #1756 Dátum: 2009.08.29 20:08:45 »
Szia bulesz!

A váltójavításhoz mindenképpen le kell szerelni és szét kell szedni a váltót. De fura ez, amit mondasz, hogy "kerreg" a váltó  :hmmmm: ... Inkább búgni, morogni szoktak. De ilyesmik jóval öregebb, sokat futott autóknál szoktak inkább előjönni! Biztos, hogy nem a motorból jön a hang? Hallotta a szerelő is, és szerinte is váltó?

Szia Palaczk!

Köszi a választ, nem a motorból, hanem a váltó környékéről...középről jön aza fura hang.

Olyan hangja van, mint egy dieselnek.... de csak a hang fajtara gondolok, maga a motor nagyon szépen szól, üresben, kikuplungolva hibátlan hangja van, de amikor terhelés alatt van, akkor kerregő diesel hang van (olyan, mint amikor egy tápventillátorban kiment a csapágy.. :) )

?? Teljesen tanácstalan vagyok...109e km vana kocsiban, és nagyon megkímélt állapotban van amúgy...

Köszi előre is a segítséget! ;)

B.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1757 Dátum: 2009.08.29 20:29:07 »
Hát ha tényleg a váltóból jön, akkor nincs mese, le kell venni, szét kell szedni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bulesz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Szerviz
« Válasz #1758 Dátum: 2009.08.29 21:21:40 »
Jaja ettől tartottam... és akkor azt mondod, hogy nem lehet hátulról egyszerűbbenkicserélni az 5-ös csapágyat?

Köszi,
B.

Hát ha tényleg a váltóból jön, akkor nincs mese, le kell venni, szét kell szedni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1759 Dátum: 2009.08.29 21:24:13 »
Nem tudom sajnos, ennyire nem ismerem a típust.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bulesz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Szerviz
« Válasz #1760 Dátum: 2009.08.29 21:27:47 »
Nem tudom sajnos, ennyire nem ismerem a típust.

OK, köszi! Majd jöv héten kiderül, majd megosztom a tapasztalatokat! ;)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1761 Dátum: 2009.08.30 22:49:34 »
Legjobb tudomásom szerint a gyári Toyota olaj ENEOS (Nippon Oil Corp.). Azért egy olajfinomító kissé drága mulatság csak motorolaj gyártásra ::)
A 2 héttel ezelőti kötelező szervizen azt mondták a Roadservice-ben, hogy most már nem tesznek Shell-t (stb...) az autóba, hanem gyári olajjal töltik fel. Az enyémbe 5w30 került.
Ja, és az akku a kocsiban Varta  ::), de ezt már lehet, hogy korábban írtam.
Az Eneos a Honda gyári beszállítója, 0W-20-as megy az összes új Hondába gyárilag. És a szervízekben is.

A japán Lexusokba is ez megy (az Eneos erre is veri a szórólapjukon) illetve a versenyautókba.

A gyári 5W-30-as Toyota olaj nem Eneos, ugyanis a Toyota olaj az A1/A5-ös, míg az Eneos A3-as. Az Eneos nem gyárt A1-es vagy A5-ös olajat 5W-30-asban.

Assy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re: Szerviz
« Válasz #1762 Dátum: 2009.09.02 05:02:37 »
A Km órám a verdámban (Corolla '96 1.3 XLI) ma hajnalban a következő tünetet produkálta : kb 60km/h sebességig méregetett , majd kicsit meg tekerve 100-120-as tempónál elkezdett a mutató össze vissza ugrálni.(40-200 közt mutatot mindenfélét véletlen szerűen)
Majd pestről hazafelé jövet(Madonna koncert) végképp megadta magát. :cry: Stabilan 0 km/h a mért sebesség se a napi se az össz számláló nem megy. :no:
Van valakinek 5lete mi lehet a baja? Az órát ki szedtem de nem találtam semmi kontakt hibára utaló jelet.Az óra adta be a kulcsot vagy esetleg a jeladó mekkent meg?
Ha igen valaki meg tudja mondani hol található a jeladó a verdában illetve hogy néz ki?
Így sajna vakon megyek ami a jelenlegi bírságokat ismerve nem biztos hogy jó 5let...
Előre is köszke a segítséget!
Az E11-ben a km óra jeladó a váltóba van betéve. A motor mögött a váltóházba van felölről belecsavarozva 2 kis csavarral a dinamó. Mert konkrétan az és a színvonala is. Nekem meghalt, 5 perc alatt cseréltem. Újonnan 62.000, bontóban 5.000 volt (ott vettem végül vmiért) és már 30.000 km óta problémamentes... Egy kis csatlakozokó lóg ki belőle, onnan fel lehet ismerni...

Fater ABS-es kocsijában le van dugózva ott a luk, az a kerékjeladótól szedi a sebességadatot.

Nos örömmel jelentem megtaláltam a jeladót.2 napba telt amig kiszenvedtem a helyéről.... :censored: Nem volt egyszerű.Igen kaka helyen van.Se hely se semmi...
Sikerült egy szkópot is szerezni, szal meg lett mérve.Halott a kicsike nem kicsit hanem nagyon.
Per-pill a csere beszerzésén dolgozok.Sajna eddig minimális sikerrel.  :cry:  Egyszerűen nem tudok itt a környéken szerezni jeladót.
Csak pest és környéke marad nah meg a zsákba-macska a postázás miatt. :wacko:
Ha netán van valakinek elfekvőben és olcsó pénzért adná az ne tartsa vissza magát hanem jelezze! :D
Addig is próbálkozok mint kiskutya az ugatással....

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1763 Dátum: 2009.09.02 14:10:56 »
Pesti bóntókat fel kell hívni, olyan 5-10.000 Ft. Más megoldás nincs. Szerintem postázni nem szeretnének, finoman fogalmazva, szóval személyesen menj fel.

Amúgy a legtöbb Toyotában ugyan olyan, a bontós mondta, hogy Ave, Hiace, Corolla ugyan az. Persze lehet, hogy egy régebbi modell más...

Assy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re: Szerviz
« Válasz #1764 Dátum: 2009.09.02 14:45:29 »
Pesti bóntókat fel kell hívni, olyan 5-10.000 Ft. Más megoldás nincs. Szerintem postázni nem szeretnének, finoman fogalmazva, szóval személyesen menj fel.

Amúgy a legtöbb Toyotában ugyan olyan, a bontós mondta, hogy Ave, Hiace, Corolla ugyan az. Persze lehet, hogy egy régebbi modell más...

Az nekem kicsit messze van...
AZ egy 500km-es karika lenne...Marad a posta,vakon nem nagyon akarok közlekedni a verdával.Csak érzére tudok menni hogy mennyi az annyi d azt meg nem biztos hogy elhiszik a sünök....

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #1765 Dátum: 2009.09.02 14:48:13 »
Hívd fel a pesti bontókat, van-e és hátha akad márkatárs, aki jár Pest és a között a város között, ahol laksz (amúgy merrefele lax?).
         

Assy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re: Szerviz
« Válasz #1766 Dátum: 2009.09.02 15:35:08 »
Hívd fel a pesti bontókat, van-e és hátha akad márkatárs, aki jár Pest és a között a város között, ahol laksz (amúgy merrefele lax?).

Érdeklődtem van jeladó, (8000 a legolcsóbb http://www.toyotabonto.hu/
,JapKer 10-15e közé mondta,10 ha felmegyek érte 15 ha postázzák) .
De estére várok még infót. Lehet hogy lesz közelebb is. 7 után már többet tudok.
Zalaegerszeg a cél város egyébbként.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Szerviz
« Válasz #1767 Dátum: 2009.09.02 20:24:39 »
Szia Palaczk!

Köszi a választ, nem a motorból, hanem a váltó környékéről...középről jön aza fura hang.

Olyan hangja van, mint egy dieselnek.... de csak a hang fajtara gondolok, maga a motor nagyon szépen szól, üresben, kikuplungolva hibátlan hangja van, de amikor terhelés alatt van, akkor kerregő diesel hang van (olyan, mint amikor egy tápventillátorban kiment a csapágy.. :) )

?? Teljesen tanácstalan vagyok...109e km vana kocsiban, és nagyon megkímélt állapotban van amúgy...

Köszi előre is a segítséget! ;)

B.

Nekem is ugyanez a hang van, de csak alapjaraton uresben 800ford/percig utana nema, es akkor is ha kinyomom a kuplungot. Viszont nekem terhelesen egy fokozatban sem csinalja. Allitolag nyeles tengely csapagy, de hasznaljam amig menetkozben nem kezd el csattogni...a fiuk azt mondtak a javitashoz le kell kapni a valtot es uj csapagyat kell preseltetni, szoval nalam tuti valto lejon. Anno en ugy hallottam az 5-os fokozathoz eleg levenni azt a kulon takarot, persze az a kerdes neked es nekem tenyleg azonos-e a hibank.

Neked alapjaraton, uresben melegen 650-800ford/perc kozott nem csinalja?
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

bulesz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Szerviz
« Válasz #1768 Dátum: 2009.09.02 20:58:17 »
Szia!

Nalam pont a forditottja van, azaz uresben es kinyomott kuplunggal NEM csinalja, sőt 1-esben SEM.! ;) csak 2-5 ig, egyre hangosabban, azaz 5-osben a leghangosabb, es magas fordualtszamnal ugyebar elnyomja a motorzaj... ilyen hulye kerrego hangot ad. :(

Üdv,
B.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.03 15:02:21 írta kleingy »

Rodie555

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re: Szerviz
« Válasz #1769 Dátum: 2009.09.03 14:59:40 »
Valaki mesélne nekem erről az ECU reset témáról pontosan hogy mi is az, meg hogy mikor, hogyan és minek is kell csinálni?