Szerintetek merjem még feltenni a Yarisra az eredeti nyári gumikat? Conti márkájú, 7 éves, repedezésnek nincs nyoma, profilmélysége, ahol néztem, mindenütt elérte a 4 mm-t.
Continentalt én is simán visszaraknám még ilyen paraméterekkel, ha csak nem tapasztaltál ijesztő viselkedést vele az előző szezonban. Ahogy András írta, valószínűleg mély vízben előbb felúszik (alacsonyabb sebességnél) mint teljes profilmélység esetén.
Ezt arra alapozom, hogy tavaly nyáron a kocsit elég elhasználtnak tűnő conti premium contact 2 gumikkal vettem (most 10 évesek kb 2.5-3mm profillal), azt hittem rögtön dobhatom is le őket, de pozitívan kellett csalódnom. Mind szárazon, ahogy nedves aszfalton is magabiztosan fogta az utat, intenzív fékezésnél is (száraz, esetleg nyirkos úton nem romolhatott sokat új korához képest). Aquaplanning határai nem tudom hol vannak, egyszer mentem vele nagy esőben (5-10mm vízréteg/átfolyások az úton) 60km/h-nál nem gyorsabban, nem úszott fel egyszer sem.
Apropó, érdekel valakit (195/60 15)? Töltök akkor fel képeket. Én már nem rakom vissza idén, többet megyek annál, hogy végigbírja a szezont, +1 gumicsere nem hiányzik. Azt tudnám elképzelni, hogy pályanapra vagy vezetéstechnikai tréningre vinné valaki, tapadni tapad rendesen, ha meg szétfékeződik/kopik nem akkora kár érte mint egy új drága szettért. Azt pedig megkockáztatom, hogy még így is jobbak mint az olcsó kínai szettek újonnan.
Ellenpéldaként kellett már lecserélnem 5 éves Toyo-t kb 4mm profillal mert nedves úton fékezésnél bizonytalan volt, a hasonló paraméterű Debica-ról ne is beszéljek, ami már életveszélyes volt 40 km/h-nál is, nagyon könnyen túlkormányzottá vált a kocsi. Szerény tapasztalatom alapján nincs ökölszabály a használhatóságra/biztonságra pusztán a profilmélység-kor páros alapján (nyilván a jogszabályi határ környékén necces már mind). Szívesen látnék több gumitesztet ahol megnézik azt is hogy viselkednek kopottan a gumik, szerintem nagyobb szórás lenne az eredményben.