Sziasztok!
Új Toyotás vagyok, a segítségeteket kérném.
Nem hazudom, hogy betermeltem az összes hozzászólást, de néhány százat elolvastam azért....
Nemrég viszontagságos úton a tulajdonomba került egy 2002-es, 1.8 VVT-i, benzin-gáz üzemű kék kombi Avensis.
Annyit tudok az előéletéről. hogy gyűrűcserét végeztek a motorján szakműhelyben, de ezen kívül semmit. Állítólag a hengerekhez és dugattyúkhoz nem kellett nyúlni, fémmunka nem történt, olaj friss, ezen kívül mást nem csináltak vele. Ezt a műhely megerősítette, nem csak a kereskedőnek hittem el bemondásra. Azóta gyakorlatilag annyi km van benne, amit én mentem vele, kb. 400 Km.
A jármű rendben van szerkezetileg, a futóműve is oké, de a motorja érdekesen viselkedik.
Nem tudom mennyire normális ennél a motornál, hogy beindítás után kb 3-4 perc alatt eléri a vízhőfok mutató a tökéletes középértéket, ilyen 0 fok körüli hőmérsékleteknél is. Ha csak alapjáraton hagyom melegedni, akkor is gyorsan melegszik. Aztán beáll középre és semmi jele rendetlenségnek, ott áll leállításig.
Meleget viszont csak elég lustán fúj, akkor sem tudok érzésre 30 fokosnál melegebb levegőt fújatni a szellőzőkön, ha már üzemmeleg a motor és a legmagasabb fokozatra állítom a fűtést. Ennél ez így jó?
És akkor van még az alapjárat, ami olyan, mintha néha kihagyna egy henger, kellemetlen rezonanciákat produkál, olyan 6-800 közötti fordulaton van, de le nem áll, jár csak egyenetlenül. Gáz üzemben kicsit simább, de úgy sem tökéletes. Gyorsításkor semmi baj, mind benzin mind gáz üzemben szépen, simán húz, annyit leszámítva, hogy szerintem erőtlen. Városban, 1500-2000-es fordulaton kellemesen nyomatékos, de kihúzatva, 3000-4000 között valahogy nem olyan, amit egy 1.8 VVT-i-től várna az ember, olyan fojtott hangon búg, de nem gyorsul igazán. Ez még városban 2-3. fokozatban nem annyira észrevehető, de országúton egy vissza négynél már határozottan érződik, hogy gyenge. Persze erőltetni nem szoktam, nem sportoltatom, hisz még új a gyűrűcsere, gyakorlatilag bejáratós még.
Most voltam a szerelőmnél vele, aki idő hiányában csak ránézett és váltóolajat meg gyertyákat cseréltettem vele, de jobban nem mélyedt el benne, ő hívta fel a figyelmem a fűtés gyengeségére. És még egy check engine lámpa is beugrott, miután gyertyát cserélt, ez eddig két hét alatt nem jelentkezett.
Ezektől eltekintve is nagyon kellemes autó, működik mindene, szépen szól a zene, csendes a futása, fogyasztás is rendben lévőnek tűnik, csak örülnék, ha a motor is jó lenne.
Kérlek segítsetek, merre induljak el, esetleg Kecskeméten ha tudtok a típushoz értő megbízható szerelőt, vagy műhelyt, akkor dobjatok meg az elérhetőségével.
Tisztelettel, Gábor.