Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2306810 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8655 Dátum: 2013.08.01 23:51:15 »
Természetesen próbálom, nem cserélem azonnal, csak ha xarabb lesz tőle a váltó :) ha ugyanolyan, akkor marad. De van egy olyan érzésem, h xarabb lesz  :hmmmm:
Most jutott eszembe a táblázatot nézve, h a cégnél mintha Mol Hykomol(korábban meg Agip Rotra rémlik) lenne  :hmmmm: Bár nem tudom 75W-s e, de majd utánajárok. Ha jó, akkor ingyé hozok 2 lityót :)
Rotra volt a Marutiban, még egyszer bele nem tenném   :nonono: Eneos most nagyon frankó benne, ezt tapasztalom.
Hykomolt a Simsonba tettem, abba végülis jó volt. De autóba még soha. Attól még jó lehet persze, de passz.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.01 23:54:11 írta vd1234 »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Szerviz
« Válasz #8656 Dátum: 2013.08.02 01:07:51 »
HA gondolod, bővítheted a táblázatod
Meg fogom nézni részletesen. Remélem nem csak annyi info szedhető össze mint ami a magyar oldalon van, mert ez nekem nagyon sovány.

Amin elgondolkodtató: mi történik az olajfuratokban?

A gyárilag adalékolt még nem biztos, hogy árt, de olajhoz elvből +adalékot nem teszek.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Szerviz
« Válasz #8657 Dátum: 2013.08.02 06:28:06 »
Meg fogom nézni részletesen. Remélem nem csak annyi info szedhető össze mint ami a magyar oldalon van, mert ez nekem nagyon sovány.

Amin elgondolkodtató: mi történik az olajfuratokban?

A gyárilag adalékolt még nem biztos, hogy árt, de olajhoz elvből +adalékot nem teszek.
Üdv!
OFF
Nem tudom, hogy a 0W20-asnál miért nem tüntetnek fel adatokat, mint a többinél?

Azt sem tudom, mi történik a furatokban, csak azt tapasztalom (immár 25e km óta), hogy működik a rendszer. :yes:

Azt gondolom, hogy ha bármi veszély fennállna, a TÜV nem adná hozzá a tanúsítványát

Adalékot (ami befolyásolja az olaj eredeti tulajdonságait) én sem tennék az olajhoz, de ez más tészta.
ON

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Szerviz
« Válasz #8658 Dátum: 2013.08.02 09:22:57 »
Az olajra én is kiváncsi leszek. HA xarabb, akkor le kell cseréljem, de épp éztem, nem valami olcsóak a márkásabb olajok, LM, Motul 5-10e literje a Bárdinál. Bár hátha van olcsóbb vmi webshopon. Vagy Eneos.
Olvass vissza egy kicsit az olajos topikban, én LM-et vettem, fullszintet. Majd beszámolok a tapasztaltokról, miután kicseréltem.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.02 09:49:09 írta zsoooc »
Corolla 1,4 VVT-i 2005

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:Szerviz
« Válasz #8659 Dátum: 2013.08.02 10:39:53 »
Tisztelt Topiclakók !

Van egy 2007-es 2,0 l-es D4-D Aurisom. Kb egy éve hajtom, és eddig nem volt vele gondom, meg vagyok elégedve vele. Egy ideje mocorog bennem a kisördög, hogy hogyan lehetne csökkenteni a fogyasztását (régebben egy off PUG HDI motoros autóm volt, ami jelentősen kevesebbet fogyasztott, de rengeteg gondom volt vele ...) A sokféle interneten található kütyü közül találtam egy szimpatikusat:
http://www.powertuning.hu/232-dizel-fogyasztascsokkento/1463-speedpower-ecobox-dizel-fogyasztascsokkento?honnan=1
Azért lett szimpi, mert nem kell megváltoztatni a motorvezérlés programját (a közös nyomócső nyomásérzékelőjének a jelét "módosítja"), csupán egy gyári csatlakozót kell megbontani, és közé iktatni a készüléket, így egyszerűen és nyom nélkül visszaalakítható az eredeti állapot. Ezen kívül még néhány fokozatban állítható is a beavatkozás mértéke igény szerint.
Nekem is vannak kétségeim, fenntartásaim az utólagos tuning alkalmazásokkal kapcsolatban, de az üzemanyag ára sajna folyamatosan nő, és jó lenne, ha volna valamilyen megbízható eszköz, amivel csökkenteni lehetne a kiadást ... Arra kérnélek Titeket, hogy írjatok véleményt erről. Nyilván nem kérdezhetem a gyártó céget, mert ő elfogult, a Toyota márkaszervíz pedig nyilván "tiltja" az ilyen beavatkozást. Leginkább olyanok véleménye lenne a fontos, aki épített már be ilyet, használt már ilyet, látott már olyat, hogy valaki használta  ::) , és kérem, hogy érveket írjatok, ne csak azt, hogy "marhaság, felejtsd el ..." . Egyéb ötleteket is szívesen fogadok. Köszönettel:
   lesliev

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8660 Dátum: 2013.08.02 10:47:54 »
Üdv!

1. Nem tudom, hogy mi az a magas fogyasztás, de szerintem először kérdezd meg, hogy a tiéd biztosan az-e, illetve ha egy modern motor jó állapotban van, és a vezetési stílus lehetővé teszi, akkor nem fogyaszt túl sokat. Először ezen a vonalon keresgélnék, hogy minden rendben van-e a motorral, illetve a vezetési stílus/használati mód lehetőséget ad-e a fogyasztás csökkentésére?

2. Egyik ismerősöm egy dízel Opelba tett tuningszettet, ott is belekarattyolt a motorvezérlésbe. Ment, mint atom. Pár hónapig. Utána összes befecskendező cserés lett. Hathengeres tudtommal, lehet számolni, több százezer. Annyi volt, hogy garanciában valahogy megoldották "okosba' ". Bár lehet, hogy nem is dízel volt, de az eredmény szempontjából talán mindegy.

Én nem javaslom ilyen indokból hasonló szettek beépítését  :no: Inkább az 1. pontban leírtakat.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Szerviz
« Válasz #8661 Dátum: 2013.08.02 11:04:30 »
Inkább arra kell törekedni, hogy a motor lehetőség szerint legközelebb legyen a gyári állapothoz, esetleg vékonyabb olaj, takarékos gumi, magasabb guminyomás, kisebb tempó, hamarabb felkapcsolni, jobb üzemanyag (bár az drágább is) EGR-szelep takarítás. Én nem nyúlnék bele a vezérlésbe, semmilyen módon, úgy gondolom többet veszíthetsz vele, mint nyerhetsz.
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Szerviz
« Válasz #8662 Dátum: 2013.08.02 11:12:29 »
Inkább arra kell törekedni, hogy a motor lehetőség szerint legközelebb legyen a gyári állapothoz, esetleg vékonyabb olaj, takarékos gumi, magasabb guminyomás, kisebb tempó, hamarabb felkapcsolni, jobb üzemanyag (bár az drágább is) EGR-szelep takarítás. Én nem nyúlnék bele a vezérlésbe, semmilyen módon, úgy gondolom többet veszíthetsz vele, mint nyerhetsz.
+1
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:Szerviz
« Válasz #8663 Dátum: 2013.08.02 11:25:40 »
Köszi a gyors válaszokat ! Azt nem írtam, hogy a típushoz képest nem túl magas a fogyasztásom. 6 l alatt tartom télen hidegben, nyáron klímával, zömében elővárosi forgalomban, tehát nem belvárosi dugókban araszolva, de azért nem is országúti egyenletes tempóval. Szerintem elég jól megy a takarékos vezetési stílus. Viszont az off PUG-om bő egy literrel kevesebbet fogyasztott ugyanilyen körülmények között. Azért nem cserélném vissza a z Aurist a PUG-ra, mert olyan régebben sosem volt, hogy egy éven keresztül egyszer sem kellett szerelőhöz mennem, és ez a nyugalom sokat ér nekem  :yes: . Csak gondoltam, ha lehetne még a fogyasztáson is faragni, az nagyon jó lenne. Ez az eszköz kifejezetten nem a teljesítmény növelését célozza (alig növekszik a LE, és a nyomaték), hanem a fogyasztás csökkenését, ugyanez a gyártó készít teljesítmény növelésre hangolt tuning boxot is.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Szerviz
« Válasz #8664 Dátum: 2013.08.02 11:45:19 »
Lehet igazítani kell az elvárásokon: spritmonitor szerint a legalacsonyabb fogyi ilyen autóval 5 körül van. És ő bevallottan alacsony tempóval, pályán és országúton használja....
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Szerviz
« Válasz #8665 Dátum: 2013.08.02 11:49:17 »
Lehet igazítani kell az elvárásokon: spritmonitor szerint a legalacsonyabb fogyi ilyen autóval 5 körül van. És ő bevallottan alacsony tempóval, pályán és országúton használja....
Sőt, labiscsakl-nek is csak 5,39 volt a nagyátlaga az Aurisszal, pedig Olaszország-Nyíregyházát járták akkoriban családdal, fullon pakolt autóval.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Szerviz
« Válasz #8666 Dátum: 2013.08.02 12:13:27 »
ja. szerintem jó az a 6 literes átlagfogyasztás. a tuningboxokat meg felejtsd el, ha nem bírsz a s*ggeden maradni, akkor a motorvezérlést kell átírni. pl itt

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:Szerviz
« Válasz #8667 Dátum: 2013.08.02 13:56:10 »
ja. szerintem jó az a 6 literes átlagfogyasztás. a tuningboxokat meg felejtsd el, ha nem bírsz a s*ggeden maradni, akkor a motorvezérlést kell átírni. pl itt

Valóban , az autó gyári átlagfogyija 5,7 l/100 km, és én kb annyit is fogyasztok. Csak a kisördög rágja a fülemet, hogy lehetne kevesebb is  :devil: . Amit Te ajánlottál motorvezérlés-átírás, az is azt ígéri, hogy "garantáltan legalább 10% fogyasztás csökkenés ÉS EGYIDEJÚLEG 20% teljesítmény növekedés minden dízel motoros Toyota gépjárműre" Ha van ennyi tartalék ebben a motorban, akkor egy "tuning box" ami kifejezetten fogyasztás csökkentésre van hangolva (-1 l), számottevő teljesítmény növelés nélkül (+5 LE) az sokkal reálisabban elérhető - nem? Vagy mégsem igaz ez a "tartalék". Akkor viszont az általad ajánlott tuning sem érheti el az ígért eredményt! Na de végül is ez az elmélet. Az eredeti kérdésem arra vonatkozott, hogy a gyakorlatban igaz lehet-e egy ilyen mértékű (-1l, +5LE) javulás, pláne úgy, hogy nem kell epromot átírni, a dolog könnyedén visszaállítható. Vagy teljesen irreális a dolog, mert kisebb fogyasztás csak kisebb teljesítmény mellett- vagy nagyobb teljesítmény csak nagyobb fogyasztással érhető el?

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #8668 Dátum: 2013.08.02 19:42:23 »
ha valakinek sok a 6,7 literes fogyasztas jarjon gyalog szerintem
Tesom mazdaja is gobbet fogyasztas igazhogy cx5 skyaktive
Konrád

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:Szerviz
« Válasz #8669 Dátum: 2013.08.04 17:40:58 »
Köszönöm a hozzászólásokat. Nagyjából erre számítottam. Általában nem szokták javasolni a tuningolást, kivéve azokat, akik teljesítményt hajszolnak, vagy már próbálták ...  :devil: . Az igazi kérdésre azért csak nem kaptam választ, tényleg van valamennyi "tartalék" a gyári beállításokban, tehát elméletileg (és főleg a gyakorlatban) működhet a dolog? Mert ha igen, akkor miért nem alkalmazza gyártó, hiszen az alacsonyabb fogyasztás teljesítményvesztés nélkül (sőt minimális javulás mellett) csábító lenne, ráadásul a káros anyag kibocsátást is csökkentené, a részecske szűrő dolgát is megkönnyítené? És vajon mit mondanak, akik már kipróbálták, vagy átprogramoztatták a motort, valóban csökkent a fogyasztás? ilyet eddig maximum a tuning cégek oldalán olvashattam, de ennek nagyon reklám íze van ...
Az a fajta hozzáállás, pedig, hogy ha sokallom a fogyasztást, járjak gyalog, az komolytalan. Igenis létezik olyan motor, például a PUG 2,0 HDI, ami (saját tapasztalatom szerint !!!) legalább ilyen jól húz, kultúráltabb a járása, és mérhetően kevesebbet fogyaszt ugyanolyan körülmények között, ugyanolyan gazdaságosra hangolt vezetési stílussal (én vezettem mind a kettőt több hónapon keresztül). Más kérdés, hogy egyéb megbízhatatlansági okok miatt lecseréltem a PUG-ot, és nem bántam meg.
Ha bárkinek van saját tapasztalata a tuning box-szal, vagy az átprogramozással, annak a véleményét továbbra is várom.  :cool2: