Köszönöm a hozzászólásokat. Nagyjából erre számítottam. Általában nem szokták javasolni a tuningolást, kivéve azokat, akik teljesítményt hajszolnak, vagy már próbálták ...
. Az igazi kérdésre azért csak nem kaptam választ, tényleg van valamennyi "tartalék" a gyári beállításokban, tehát elméletileg (és főleg a gyakorlatban) működhet a dolog? Mert ha igen, akkor miért nem alkalmazza gyártó, hiszen az alacsonyabb fogyasztás teljesítményvesztés nélkül (sőt minimális javulás mellett) csábító lenne, ráadásul a káros anyag kibocsátást is csökkentené, a részecske szűrő dolgát is megkönnyítené? És vajon mit mondanak, akik már kipróbálták, vagy átprogramoztatták a motort, valóban csökkent a fogyasztás? ilyet eddig maximum a tuning cégek oldalán olvashattam, de ennek nagyon reklám íze van ...
Az a fajta hozzáállás, pedig, hogy ha sokallom a fogyasztást, járjak gyalog, az komolytalan. Igenis létezik olyan motor, például a PUG 2,0 HDI, ami (saját tapasztalatom szerint !!!) legalább ilyen jól húz, kultúráltabb a járása, és mérhetően kevesebbet fogyaszt ugyanolyan körülmények között, ugyanolyan gazdaságosra hangolt vezetési stílussal (én vezettem mind a kettőt több hónapon keresztül). Más kérdés, hogy egyéb megbízhatatlansági okok miatt lecseréltem a PUG-ot, és nem bántam meg.
Ha bárkinek van saját tapasztalata a tuning box-szal, vagy az átprogramozással, annak a véleményét továbbra is várom.