Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2306854 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #6735 Dátum: 2012.03.17 22:07:03 »
Énis! Komolyan!;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

sarzs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 201
Re:Szerviz
« Válasz #6736 Dátum: 2012.03.19 21:02:09 »
Nekem csak a csomagtartó nyitója törött el, B oszlop borítását, küszöb borítását, vezető ülést leszedtem, de a kárpit sajnos eléggé feszes, hogy normálisan hozzá lehessen férni ahhoz a hátsó üléssort is ki kéne szedni, én itt feladtam, összeraktam, azóta kulccsal nyílik :)
De amúgy vezető ülés alatt van egy merevítés abba van rögzítve a konzol, ha ott szétnyesed a kárpitot, akkor nem kell teljesen szétbontani (elég csak az ülést) a gépet... Amennyit láttam belőle szerintem simán szét szedhető, a bowdenek is csavarható módon mennek rá, és a konzolt is csupán pár anya tartja...

Mennyibe volt a kar??

Nekem is csak a csomagtartó nyitó törött.
Az üa működött.
uhh.. ha elolvasom hamarabb  a kommentedet, akkor lehet neki sem kezdek.
3 óra, és 1-2 kisebb karc, de sikerült.
én is mindent lebontottam.
műanyag küszöb, lábtartó, bizt öv takaró, hátsó küszöb.
majd a kábelleszorító müa.
majd az első ülés.
majd a biztonsági öv (mert oda is be van csíptetve a kárpit), szóval bontottam, felemeltem a kárpitot, kifele jobban ment, mivel az üa kar rövidebb..
a bowdennel is szenvedtem, nem értettem a szisztémát, de ment...
szóval a visszarakás nem volt egyszerű, mert tényleg irtó feszes a kárpit, de húztam vontam...
Ha gondolod, segítek, ha van egy kis szabadidőm:)

A nyitó nem tom mennyi volt, mert az előző tulaj törte le, és adta a kocsihoz.- De megkérdezem, van még vele bizniszem
Mondtam, majd én kicserélem..
nem sejtettem, ő miért nem cserélte:) Amikor szereltem, leesett:)
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.19 21:09:38 írta sarzs »

hrvathg

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
Re:Szerviz
« Válasz #6737 Dátum: 2012.03.20 18:32:54 »
Amit összeszedtem eddig az 1.4 es benzines Corolla karbantartásáról- mellékelve PDF-ben.


[a csatolmányt egy admin törölte]
2004 facelift Corolla E12-4zzFE made in japan

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Szerviz
« Válasz #6738 Dátum: 2012.03.20 20:18:27 »
Amit összeszedtem eddig az 1.4 es benzines Corolla karbantartásáról- mellékelve PDF-ben.
a levegőszűrő 4 év érdekes..  :eek:
Én évente cserélem.

TZoli

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #6739 Dátum: 2012.03.20 20:20:32 »
Érdekes bizony, a 60e km meg egyenesen nevetséges

sarzs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 201
Re:Szerviz
« Válasz #6740 Dátum: 2012.03.21 14:03:40 »
Sziasztok,
klímatisztítás a témám most :)
vettem egy sprayt, ami sajnos nem automataszelepes, amit beteszek, elindítok, és fúj-tisztít, hanem a nagy spray, hosszú csővel ( rosszat küldött a cég:)
De sebaj, egy csomagtartónyitócsere után ez gyerekjáték lesz..
de hogyan?
Segítetek?
van a műanyag cső, és 1x láttam is egy klímatisztítást... de hát rég volt.
be kell kapcsolni a klímát? a ventilátort?
belső keringetésre?
hova fújjak?
hova ne?
mennyit?:)

Köszi

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #6741 Dátum: 2012.03.21 14:06:47 »
Olvasd rá szokták írni.
Egyébként pedig vedd ki a pollenszűrőt mielőtt nekiállsz.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #6742 Dátum: 2012.03.21 14:07:05 »
A csövet betolod tövig,m tini korunkban a diszkó mögött. És miközben lassan huzod ki,nyomod a gombot és nyomja tele habbal a járatokat! Hagyod picit hatni.majd kiszáritod! A flakonra rávan irva amugy. Nekem is van olyan spray-m.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #6743 Dátum: 2012.03.21 14:07:32 »
Van klímás topic, meg nézd meg ezt is! ;)
         

batyu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re:Szerviz
« Válasz #6744 Dátum: 2012.03.21 20:45:04 »
Sziasztok !

Egy kis autószerelői segítséget kérnék hogy egy feszítőgörgőt ki-e lehet cserélni házilag ?
Ez az alkatrészem egy bordás feszítőgörgő ( elég könyen hozzáférhet helyen van , a motor bal oldalán és fönt ) , és azt néztem hogy egy hosszú csőkulcs segítségével meglehet lazítani , és utána a tengelyén lévő anya letekerésével cserélni lehet .
Jól látom ezt így ebben a formában , vagy van valami olyan buktatója ami miatt inkább ne álljak neki házilag ??

A segítségeket , és a hozzászólásokat előre is köszönöm .

További szép estét mindenkinek , batyu .


Na hát válaszolok magamnak/is meg másnak is okulásból ( remélem segítek vele másnak hogy ne bukjon rajta akkorát mint én  :no: ) .
Az elgondolásom jó volt !
Hosszú csőkulccsal meglazították a hatlapfejű csavart , ezáltal lejjebb került a feszítőgörgő is és terméseztessen meglazult az ékszíj is .
Aztán a bal oldalon volt egy anyacsavar ami a feszítőgörgő tengelyvégén volt , azt kicsavarva már kilehetett venni eme alkatrészt .
Hosszú csodálkozásom után visszatette az új darabot ami nem volt olcsó ( erre majd a végén kitérek , és ami miatt a legjobban mérges vagyok ) , anyacsavar visszateker a tengely végére , majd a csőkulccsal mindenféle nyomatékkulcs használata nélkül visszatekerte a felső végállásba a csavart ami felhúzta a feszítőgörgőt .
Mondom a lényeget amitől feltudnák robbanni !!
 
A feszítőgörgőt mikor rendeltem két lehetőséget kínáltak fel :
1. Eredeti Japán : 24000-ft
2. Utángyártott  : 48000-ft !!!!!
Szerintetek melyiket választottam ??

Amikor kezemben volt a kiszerelt feszítőgörgő akkor nézem hogy ez egy porvédős csapágy , de csak egy zégergyűrű fogja !!!
Naná hogy van itthon zégergyűrűfogóm , és naná hogy utánanéztem hogy egy ilyen csapágyat lehetne-e után rendelni is , mert hát ugyebár a feszítőgörgőt nem kellett kicserélni mert az hibátlan állapotban van !
Hétfő reggel csapágybolt , csapágy a kézben méretek a fejben , a válasz : SKF csapágy ára 2400-ft .
Megsemmisültem , levegőt nem kaptam , és keresetem a legközelebbi kórházat .

Ja és a szerelő elkért érte 2000-ft szerelési díjat ( amit mondjuk nem sajnálok mert bármikor megyek mindig szóba állnak velem  )
szóval a végösszeg 28000-ft volt , és ha én csináltam volna meg lett volna 2400-ft  :cry: .
Ezt csak tanulság ként írtam le ilyen részletesen hogy hátha más nem jár így .

Toyota Corolla Linea Terra 98   4A-FE  E-11 .

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #6745 Dátum: 2012.03.21 21:38:25 »
szóval a végösszeg 28000-ft volt , és ha én csináltam volna meg lett volna 2400-ft  :cry: .
Ezt csak tanulság ként írtam le ilyen részletesen hogy hátha más nem jár így .
Most eszembe jutott egyik főiskolai órám, ahol az előadó kifejtette hogy egy S600-as merci "kitermelése" 600 ezer Ft-ból kijön.
Feltételezem a mi békalámpás corollánk előállítása olyan 2-300 ezer lehet. Én 13 évesen 700 ezerért vettem.
De fizettünk már ki 5000Ft-ot 5 perc photoshop munkáért.
Na de a lényeg: legközelebb megpróbálod magad megoldani, még akár működhet is. Magyar ember élelmes, próbálkozások 10-20%-a be is válik, maradék 80-90 meg végleg tönkreteszi az adott cikket.
Szerintem nem akar senki lebeszélni róla, de kísérletezni csak saját felelősségre :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

TSityu

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #6746 Dátum: 2012.03.21 21:44:49 »
Ezt csak tanulság ként írtam le ilyen részletesen hogy hátha más nem jár így .

Én már akkor is írtam, hogy simán ki tudod cserélni, csak a többiek jöttek a nyomatékkulccsal...  :hug:

Funkii

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
Re:Szerviz
« Válasz #6747 Dátum: 2012.03.21 21:45:57 »
Megtörtént az első komolyabb szerviz az autón amióta megvettem, kapott 5w-30 olajat, Mann olajszűrőt, Castrol váltóolajat, pollenszűrőt, levegőszűrőt, ékszíjat, sortömítést leömlőnél (ezúton köszönöm a segítséget innen fórumról h miből milyet)...más most nem jut eszembe. Említettem korábban, hogy magas az alapjáratom, kiderült, hogy nem is csak az óra mutat kb. 300 rpmmel többet mint a valós, 760 az alapjárat, be lett mérve géppel. Meg ki lettek ütve a hibakódok korábbról.

TSityu

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #6748 Dátum: 2012.03.21 21:47:10 »
Szerintem nem akar senki lebeszélni róla, de kísérletezni csak saját felelősségre :)

Egy rendes férfiember először megiszik egy felest, aztán nekiesik...  :hug:
Nem majrézik mindenem, mint a kislányok... ;)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #6749 Dátum: 2012.03.21 21:52:39 »
Egy rendes férfiember először megiszik egy felest, aztán nekiesik...  :hug:
Nem majrézik mindenem, mint a kislányok... ;)
Én is estem már neki asszem 300as csiszolópapírral egyik oxidálódó lepattogzáshoz a kasztnin. Egy hajléktalan próbált leállítani, de nem hagytam magam és levakartam fémig  :devil:
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer