Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2356862 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

rezol

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5055 Dátum: 2007.06.27 21:30:50 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Szonár"
Hengerfej felújító palik meg tudják csinázni.
Felbõvítik, menetet vágnak bele és betekernek egy kívül - belül menetes részt, amelynek belsõ mérete gyertya méret.

Úgy-úgy, Pesten tudok egy jófajta céget is.
Én is, Erzsébeten.

rezol

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5056 Dátum: 2007.06.27 21:32:51 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Szonár"
Hengerfej felújító palik meg tudják csinázni.
Felbõvítik, menetet vágnak bele és betekernek egy kívül - belül menetes részt, amelynek belsõ mérete gyertya méret.


Ehhez, gondolom, le kell szedni a hengerfejet :? ...
Nekem a trabimon csinázták, annál némileg egyszerûbb volt.
Én vettem le ...
De elõtte sokáig teflonszalaggal jártam... :)

Kéne kérni árajánlatokat!

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5057 Dátum: 2007.06.27 22:19:19 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Gyerekek, nem Toyotás a kérdés, de talán belefér. Egyik barátomnak van egy 95-ös Mazda 121-ese, azzal van a gond.

Nemrég vette a kocsit. Tegnap este gyertyát akartunk cserélni benne. Három ki is jött annak rendje-módja szerint. Viszont a negyediket már megindítani is iszonyatosan nehéz volt, és utána sem forgott könnyebben, rettenetes erõvel lehetett csak tekerni. Miután kínlódtunk vele egy darabig, és vagy öt fordulat után is ugyanolyan nehezen ment (tényleg úgy kell elképzelni, hogy teljes erõvel is alig lehetett tekerni), mondtam a srácnak, hogy ezzel valami nem stimmel, alkalmasint ferdén lehet belehajtva a gyertya, hagyjuk a francba, majd egy szerelõ próbálja meg inkább kiszedni, nehogy bajt csináljunk.

Kérdés: mi van, ha tényleg ferdén van belehajtva a gyertya? Tönkremehetett ezáltal a menet a hengerfejben? Gondolom, igen :kormom: ... És ha igen, akkor mit lehet vele csinálni?

---------------------------------

Egyébként a kocsi üzemmeleg motorral erõs, de nem padlógázas gyorsításkor rángat, minden fordulatszámon. Padlógázra fokozatosan magához tér, és hidegen nincs jelen a probléma. Indulni jól indul, a gyertyák színe jó, fogyasztás OK, alapjárat rendben. Légszûrõ volt már cserélve. Ahogy néztem, a motor központi injektoros. Vannak esetleg tippek?


Szerencsés esetben csak a gyertya menete ment nyaralni, de ha künnyûfém hengerfej akkor bármi lehet. :(

- elég nehéz ferdén végigtekerni egy gyertyát, de jókezû szerelõ bármit megold. :(
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5058 Dátum: 2007.06.28 00:43:20 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Szerencsés esetben csak a gyertya menete ment nyaralni, de ha künnyûfém hengerfej akkor bármi lehet. :(

- elég nehéz ferdén végigtekerni egy gyertyát, de jókezû szerelõ bármit megold. :(


A hengerfej könnyûfém, ez tuti.

Sajnos a kocsi állapota arra utal, hogy gátlástalan barbárok "dolgozhattak" rajta a korábbiakban. Miféle ember az, aki a csomagtér taknyolása közben összekeni a hátsó biztöveket alvázvédõvel, jó alaposan? Ezekbõl kinézem, hogy ferdén hajtották bele a gyertyát, akár még légkulccsal is, bár nem tudom, szoktak-e ilyesmit csinálni (mármint légkulccsal gyertyát behajtani).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5059 Dátum: 2007.06.28 07:35:28 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Tamás69"
Szerencsés esetben csak a gyertya menete ment nyaralni, de ha künnyûfém hengerfej akkor bármi lehet. :(

- elég nehéz ferdén végigtekerni egy gyertyát, de jókezû szerelõ bármit megold. :(


A hengerfej könnyûfém, ez tuti.

Sajnos a kocsi állapota arra utal, hogy gátlástalan barbárok "dolgozhattak" rajta a korábbiakban. Miféle ember az, aki a csomagtér taknyolása közben összekeni a hátsó biztöveket alvázvédõvel, jó alaposan? Ezekbõl kinézem, hogy ferdén hajtották bele a gyertyát, akár még légkulccsal is, bár nem tudom, szoktak-e ilyesmit csinálni (mármint légkulccsal gyertyát behajtani).


Szerintem nem lehet, de ügyes kezû "szerelõ" bármit megold, mondjuk egy hosszabbítószáral. :hipnozis:
Mindenesetre elég morbid levegõs gyertyakulcs... :banging:  :banging:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5060 Dátum: 2007.06.28 09:00:24 »
azért a légkulcsos gyertybehajtás igen durva  :mivan:
de sztem el lehet rontani és be lehet ferdén csavarni. többször cseréltem már gyertyát a ladámon és eccer ezen is , és érezni kell :szivecske:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5061 Dátum: 2007.06.28 11:28:42 »
Idézetet írta: "murray"
azért a légkulcsos gyertybehajtás igen durva  :mivan:
de sztem el lehet rontani és be lehet ferdén csavarni. többször cseréltem már gyertyát a ladámon és eccer ezen is , és érezni kell :szivecske:


Igen, érezni kell - vagyis kéne. Ha csak tekered bele ész nélkül (mondjuk mert alapban xarsz bele az egész témába), könnyû az elején ferdén elindítani. Ahhoz viszont iszonyú nemtörõdömség és egyben óriási erõ is kellett, hogy így végighajtsa, mert -ahogy írtam- szinte lehetetlen volt kifelé tekerni, a dolog úgy nézett ki, hogy egy nekiveselkedéssel, maximális erõkifejtéssel talán ha nyolcad fordulatnyit tudtunk kifelé tekerni rajta, mert a kulcs nyúzta szét az ember kezét. Hárman felváltva tekertük, és egyikünk (nem én...) igen jó erõben lévõ gyerkõc, de õ is alig bírta tekerni. Ezért is mondtam, hogy hagyjuk abba, mert mi van, ha ezt kiszedjük, de a másikat belecsavarni már nem bírjuk :? ... Majd a szerelõ megnézi.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5062 Dátum: 2007.06.28 11:54:03 »
akkor ez kész...meleg motorral próbáltátok?
csavarlazito spray-el nem kináltátok meg?
l
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5063 Dátum: 2007.06.28 14:21:07 »
Idézetet írta: "murray"
akkor ez kész...meleg motorral próbáltátok?
csavarlazito spray-el nem kináltátok meg?
l


Meleg motorral próbáltuk - lehet, hideggel könnyebben menne. És én is gondoltam ma rá, hogy elõtte befújok oda vagy féldeci WD40-et. Este lehet, hogy megpróbáljuk még egyszer így.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5064 Dátum: 2007.06.28 15:37:32 »
fújjátok be várjatok 10 percet és próbáljátok meg. ki kell jönnie. nem biztos h kész a menet..van remény
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5065 Dátum: 2007.06.28 17:35:35 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "murray"
akkor ez kész...meleg motorral próbáltátok?
csavarlazito spray-el nem kináltátok meg?
l


Meleg motorral próbáltuk - lehet, hideggel könnyebben menne. És én is gondoltam ma rá, hogy elõtte befújok oda vagy féldeci WD40-et. Este lehet, hogy megpróbáljuk még egyszer így.

Ne wd40-el, hanem üregelõ-olajozó spray-val.  Atz brutálabb és bekúszik a menetek mentén, a wd40 nem olyan intenzitású és nem is effektíve arra való...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

CindR

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5066 Dátum: 2007.06.28 20:56:46 »
Sziasztok!
Tegnap voltam a supratrendnél egy kis kompresszió meg CO vizsgálaton. Az értékeim teljesen jók lettek, viszont a gyertyáimat egybõl cserélték gyárira (Denso), de nem a katalógus szerinti W16EXR-U11-t rakták bele, hanem a W14EXR-U-t. Meg is említettem, hogy emlékezetem szerint nem ez való bele, de megmagyarázták, hogy jó az... Na itthon megint megnéztem, és kederült, hogy a 14-es csak 0,8-as hézaggal rendelkezik, az enyémbe viszont 1,1mm-es kellene... Kedden megyek vissza gyertyakábelekért, mindenképpen reklamálnom kéne igaz? Csak addig ugye megyek az autóval, Tökölre is, mit fognak szólni így??? :? Visszacserélik nekem akkor is, ha már használódott?
1979 Toyota Corolla KE70 1.3 - restaurálás alatt - http://corolla-ke70.blog.com/
1999 Toyota Avensis 1.6 Sol - a családi

rezol

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5067 Dátum: 2007.06.28 21:31:04 »
Idézetet írta: "CindR"
Sziasztok!
Tegnap voltam a supratrendnél egy kis kompresszió meg CO vizsgálaton. Az értékeim teljesen jók lettek, viszont a gyertyáimat egybõl cserélték gyárira (Denso), de nem a katalógus szerinti W16EXR-U11-t rakták bele, hanem a W14EXR-U-t. Meg is említettem, hogy emlékezetem szerint nem ez való bele, de megmagyarázták, hogy jó az... Na itthon megint megnéztem, és kederült, hogy a 14-es csak 0,8-as hézaggal rendelkezik, az enyémbe viszont 1,1mm-es kellene... Kedden megyek vissza gyertyakábelekért, mindenképpen reklamálnom kéne igaz? Csak addig ugye megyek az autóval, Tökölre is, mit fognak szólni így??? :? Visszacserélik nekem akkor is, ha már használódott?
Ha van otthon hézagmérõd, közé erõltethetnéd az 1.1-est ... vagy manapság ez már nem így megy? :hmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5068 Dátum: 2007.06.28 21:35:04 »
Idézetet írta: "Szonár"
Idézetet írta: "CindR"
Sziasztok!
Tegnap voltam a supratrendnél egy kis kompresszió meg CO vizsgálaton. Az értékeim teljesen jók lettek, viszont a gyertyáimat egybõl cserélték gyárira (Denso), de nem a katalógus szerinti W16EXR-U11-t rakták bele, hanem a W14EXR-U-t. Meg is említettem, hogy emlékezetem szerint nem ez való bele, de megmagyarázták, hogy jó az... Na itthon megint megnéztem, és kederült, hogy a 14-es csak 0,8-as hézaggal rendelkezik, az enyémbe viszont 1,1mm-es kellene... Kedden megyek vissza gyertyakábelekért, mindenképpen reklamálnom kéne igaz? Csak addig ugye megyek az autóval, Tökölre is, mit fognak szólni így??? :? Visszacserélik nekem akkor is, ha már használódott?
Ha van otthon hézagmérõd, közé erõltethetnéd az 1.1-est ... vagy manapság ez már nem így megy? :hmm:


De, ezt meg lehetne csinálni. Csakhogy én az eltérõ típusszámból eltérõ hõértékre is következtetek, ami már semmiképpen nem jó. "Jó az", hát az agyam eldobom, hogy képzelik az ilyesmit :mivan: ??? Én mindenképpen követelném a gyertyák cseréjét, pár napos használat ide vagy oda.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

CindR

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5069 Dátum: 2007.06.28 21:46:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Szonár"
Idézetet írta: "CindR"
Sziasztok!
Tegnap voltam a supratrendnél egy kis kompresszió meg CO vizsgálaton. Az értékeim teljesen jók lettek, viszont a gyertyáimat egybõl cserélték gyárira (Denso), de nem a katalógus szerinti W16EXR-U11-t rakták bele, hanem a W14EXR-U-t. Meg is említettem, hogy emlékezetem szerint nem ez való bele, de megmagyarázták, hogy jó az... Na itthon megint megnéztem, és kederült, hogy a 14-es csak 0,8-as hézaggal rendelkezik, az enyémbe viszont 1,1mm-es kellene... Kedden megyek vissza gyertyakábelekért, mindenképpen reklamálnom kéne igaz? Csak addig ugye megyek az autóval, Tökölre is, mit fognak szólni így??? :? Visszacserélik nekem akkor is, ha már használódott?
Ha van otthon hézagmérõd, közé erõltethetnéd az 1.1-est ... vagy manapság ez már nem így megy? :hmm:


De, ezt meg lehetne csinálni. Csakhogy én az eltérõ típusszámból eltérõ hõértékre is következtetek, ami már semmiképpen nem jó. "Jó az", hát az agyam eldobom, hogy képzelik az ilyesmit :mivan: ??? Én mindenképpen követelném a gyertyák cseréjét, pár napos használat ide vagy oda.


Valószinû az hogy "jó az" a sima W16EXR-U-ra értette, és azt kifelejtette, hogy nekem ráadásul abból is az 1,1 mm-es változat kell... Hát majd meglátjuk. Ezt leszámítva nagyon rendes volt, mert nem voltam pénzileg felkészülve a gyertyacserére, csak a mérésre, így kifutottunk a keretbõl... Viszont azt mondta, hogy majd fizetek jövõ héten, amikor megyek a gyertyakábelekért (merthogy azt is rendeltem náluk, meglepõen olcsón tudott nekem Denso-t).
1979 Toyota Corolla KE70 1.3 - restaurálás alatt - http://corolla-ke70.blog.com/
1999 Toyota Avensis 1.6 Sol - a családi