Nagyon nem ugyanaz, hogy egy gumi a keréken tölti el azt az idöt vagy a raktárban. Az utobbitól nem nagyon öregszik ( ennyi udö alatt gyakorlatilag semmit).
Tehát - szerintem - ez a DOT szám mizéria picit túl lett tolva.
Tapatalkkal küldve
Látom nem igazán ment át a mondanivalóm ...
tegyük fel veszek "új" gumikat amik sose voltak még használva és megfelelően voltak tárolva, de DOT alapján 2 évesek ...
Ha én ezeket az abroncsokat 3 év múlva le szeretném cserélni, mert bár még éppen megfelelő a profil mélysége, de a sok autópályázás miatt inkább előbb cserélem le őket, így amikor én 3 év múlva használtan szándékoznék értékesíteni (pl valaki aki csak városi döcögésre használja az autóját az venné meg), akkor a a DOT szerint már 5 éves gumik ... ergo már én sem venném meg használtan ...
Az hogy melyik weboldal vagy hivatalos szerv mit állít, hogy hány évesen "jók" még az abroncsok, az hidegen hagy ... sok gumissal beszéltem már, aki nap mint nap szerelik a gumikat és egyértelműen mind azt állítja, hogy 5 év a határ ... utána újat kellene venni mindenkinek ... persze a nagypapa, aki évente 500km-t megy a zöldségesig meg vissza és azt is csak átlag 30 km/h-val, annak még jó lesz az abroncs 7-8 éves koráig is ... de aki (pl mint én) sokat pályázik, annak érdeke, hogy 5 évnél ne legyenek öregebb abroncsai ... más kérdés, hogy esetleg a sok pályázástól hamarabb elkopnak minthogy "kiöregednének" ...