Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2137437 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6855 Dátum: 2011.06.27 11:25:52 »
Mi speciel ráköltöttünk ennyit az elmúlt bő egy évben...  :whistling:
Ebben persze benne van két készlet prémium gumi, két db éves szerviz (pl. elöl-hátul komplett fékcsere, stb.), katalizátor cseréje, akksicsere, második acélfelni garnitúra, stb.
Én itt is szétválasztanám a két dolgot: Nem mindegy, hogy egy meghibásodás miatt költesz rá x összeget, vagy egyszerűen a használatból eredő karbantartásokra. Utóbbi esetében úgy gondolom, hogy kizárt az éves szinten fél milla költség, ha mégis ennyi, akkor azt az autót el kell adni. A kopó alkatrészeket pedig még egy nem túl idős autón is cserélni kell, használattól függő mértékben.
Itt egyedül talán a katalizátor volt olyan, ami nem a tipikus kopó alkatrész, de asszem ennek a cseréje sem egyedülálló egy 8-9 éves autónál. A többi kopó, ill. folyadékok, szíj, gyertyák, szűrők cseréje volt, ami ugye alap egy használt autó megvétele után. A tavaly márciusi vétel után végülis most sikerült arra a szintre felhozni az autót, amit én szerettem volna látni.

Ha egy műszakilag lelakottam autót veszel meg akkor arra az első évben nyilván költeni is többet kell, de ehhez vélhetően az átlagnál alacsonyabb vételi ár is társult.
Ha egy új autóhoz plusz felniszettet és téligumit akarsz akkor az ugyanúgy többlet-költség, tehát ezt ki kellene venni az összevetésből.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6856 Dátum: 2011.06.27 11:30:43 »
Mi speciel ráköltöttünk ennyit az elmúlt bő egy évben...  :whistling:
Ebben persze benne van két készlet prémium gumi, két db éves szerviz (pl. elöl-hátul komplett fékcsere, stb.), katalizátor cseréje, akksicsere, második acélfelni garnitúra, stb.
Én itt is szétválasztanám a két dolgot: Nem mindegy, hogy egy meghibásodás miatt költesz rá x összeget, vagy egyszerűen a használatból eredő karbantartásokra. Utóbbi esetében úgy gondolom, hogy kizárt az éves szinten fél milla költség, ha mégis ennyi, akkor azt az autót el kell adni. A kopó alkatrészeket pedig még egy nem túl idős autón is cserélni kell, használattól függő mértékben.
Itt egyedül talán a katalizátor volt olyan, ami nem a tipikus kopó alkatrész, de asszem ennek a cseréje sem egyedülálló egy 8-9 éves autónál. A többi kopó, ill. folyadékok, szíj, gyertyák, szűrők cseréje volt, ami ugye alap egy használt autó megvétele után. A tavaly márciusi vétel után végülis most sikerült arra a szintre felhozni az autót, amit én szerettem volna látni.
Az általam említett 2-3 éves autó vételét követően én még ezekre sem költenék, mert minek is? 2-3 év alatt egyáltalán nincsenek ezek a folyadékok elkopva, az első nagyobb folyadékcsere 5-6 éves korban van előírva, vagy, ugye a km eléréskor, ha az van hamarabb. Szóval egy 2-3 éves autó vétele esetén az olajcsere és olaj-, illetve levegő-, pollenszűrő cserét kell mindenképpen megejteni, max a fékek lehetnek még cserések, de akkor is, így összesen egy 50.000Ft körüli összegből szinte tökéletes "biztonságban" használható az autó.

OFF: 7végén láttam az egyik kereskedésben egy A6 3.0 TDI quattro-t, tiptronic váltós, 2005-ös évjárat, jórészt teljes felszereltséggel, gyári 16-os alufelnis, tehát nem egy ilyen redősnyakú f.szkapaltól, aki a 20"-nál kisebb felniket észre sem veszi. Gyári kinézetű autó volt, semmi extra díszítés. Bevallottan 189.000km volt benne és 5,5M(!) volt az ára. Kérdezem én, 5,5-ért ki az a hülye, aki azt az Audit megveszi és legfőképpen miért teszi? Ennyi pénzért már igen-jó autót kapni...  :ph34r: ON
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6857 Dátum: 2011.06.27 11:31:46 »
Ha egy műszakilag lelakottam autót veszel meg akkor arra az első évben nyilván költeni is többet kell, de ehhez vélhetően az átlagnál alacsonyabb vételi ár is társult.
Na azért lelakott nem volt...  Csak lehetett tudni, hogy költeni kell majd rá. De a vételárral szemben sem lehetett panaszom, ez tény.  ;)
Ha egy új autóhoz plusz felniszettet és téligumit akarsz akkor az ugyanúgy többlet-költség, tehát ezt ki kellene venni az összevetésből.
Ez is igaz.
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.27 11:33:46 írta gomzol »

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6858 Dátum: 2011.06.27 11:36:10 »
Nem rossz értelemben gondoltam a "lelakott"-at, hanem ahogy te is írtad, azaz több költséges kopó alkatrész (fékek, gumik) már az élettartam vége felé jártak.  :flowers:

ZedIzDead

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6859 Dátum: 2011.06.27 16:33:34 »
Kedves márka- és klubtársak!

Hamarosan eladósorba kerül a "klubtagautóm", egy 2003-as Corolla. Több szempontból is örülnék neki, ha innen, a tágabb klubkörnyezetből vásárolná meg valaki, szóval ha netán van érdeklődő, aki a közeljövőben vásárlást tervez, ne habozzon jelentkezni.

Az autó fontosabb adatai: Corolla 1.4 VVT, fekete, 3 ajtós, Terra felszereltségű (manuális klíma, ködlámpa, gyári könnyűfém felni + téligumi-garnitúra lemezfelnin, 1, illetve 2 szezont futott Bridgestone gumikkal), korához képest extrém keveset futott, a jelenlegi óraállás 61,5 ezer km, újonnan vettem itthon, végig kizárólag márkaszervizben volt szervizelve (eleinte a monori Kovácsnál, azután a Supernél), szervizkönyvem sajnos nincs (első saját autó volt, rutintalan voltam, és nem intézkedtem az elején :-( ), de azt hiszem, szinte az összes számla megvan a szervizekből, no meg a nevezett szervizekben leinformálható, de én se hamisítom a múltját, mindent elmondok :-) Mire ténylegesen el tudom adni (azaz lesz másik autóm), addigra friss vizsga és friss olajcsere is lesz, mert ez egy hónapon belül esedékes. Irányára másfélmillió forint körül.
Toyota Corolla 1.4 HB3a Terra 2003, más néven Becky :-) 9

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6860 Dátum: 2011.06.27 19:14:07 »
Aki uj autot vesz annak is a "maximálisan" legjobb autoja van. :szemez:
Azért vannak nehezen számszerüsithető oldala is az uj autonak régivel szembe: presztizs,megbizhatoság, sok ráforditás a javitásra, beszerzésekre, időkiesés...
Kicsit kusza nekem amiket irsz... Egyszer jossz a racionalis mi a legjobb anyagilag oldallal, aztan meg leirod az uj auto, nem anyagiakon nyugvo elonyeit.
Szerintem egy 1-2 eves, vagy akar tesztautoval sokkal racionalisabban dontest hoz az ember, mintha vacsi ujat vesz. Uj auto az elso ~2 evben (~80ezer km) akkora bukast csinal, amit nem ellensulyoz szinte (!) semmi.
Igen ám, de azért azt tudni kell, hogy mindenki szeret azért olcsón jót venni. Az árakat meg a piac = kereslet árazza. Nem minden újautó vásárló h.ülye. Sokszor a tesztautók csak annyival
olcsóbbak, hogy egy komolyabb alkuval, vagy egy szerencsés raktári darabbal szinte ott van az ember az új autóval is árban.
Egy szó mint száz, nem vehet mindenki tesztautót, vagy 1-2éves autót, mert akkor ki vesz újat?

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6861 Dátum: 2011.06.27 19:23:38 »
Nekem pl. az is gond lenne a sok penzkiadason tulmenoen, hogy nem kapni olyan autot, ami igazan tetszene. Az E12 ota a Toyotak nem tetszenek, az uj Avensis meg plane nem -- igaz, az mas kategoria is.
Amit most vennek, az egy hasznalt T25-os Avensis vagy egy uj dizajnu Accord vagy egy Camry. Mas kocsi nem tetszik, max a 159-es Alfa. De also-kozep kategoriaban nincsen szamomra vonzo kocsi sajnos. Igy ha akarnek, akkor sem vennek egykonnyen uj kocsit 3-4 evente, mert nem tetszik a mostani kinalat.
Én azért tudnék választani új alsóközepest.... inkább csak úgy nem tetszik a dolog, hogy az autóm, és egy valamire való új alsóközepes között 3millió Ft különbség van árban,
amivel nem adnak többet.
Toyotából nekem jöhetne a facelift Auris fehér színben, 1,6 132lovas valvematic motorral. Jöhetne az új mazda3 is, tetszik a facelift Focus2 kombi is, de az új Focus3 is jöhetne.
Egy TSI Golf6-nak is nagyon tudnék örülni.... szóval nem lennék gondban.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6862 Dátum: 2011.06.27 21:02:02 »
Az a baj mostanság hogy ugye az új autok 70% céges a maradék 30 kerül talán "rendes" tulajhoz a világválságra tekintettel ezeknek a 20 % a hiteles.Annó nagyon gondolkoztam új auto vásárlásán de mivel kézpenben nem tudtam volna kifizetni ezért hitelezni kellet volna.A hitel havonta ( kezdőrsézlettől illetve futamidőtől fögően) kb.30.000 magyar forint amit inkább eltankolok illetve ennyit havonta ugy sem tankolok el így még az esetleges hibákra is marad egy kis lóvé. Szerintem ha ezt nézzük egy használt x éves kocsit kevesebből fent lehet tartani de ahogy írták előttem amikor te fingasz be egy kocsiba elsőnek az felbecsülhetetlen ( ja és az a tiéd is és nem egy szalonban áll ) :D

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6863 Dátum: 2011.06.27 22:20:55 »
Én azért tudnék választani új alsóközepest....

Nekem ha most merülne fel ez a kérdés akkor gondolkodás nélkül Mazda3 lenne.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6864 Dátum: 2011.06.28 08:32:01 »
Egyébként tényleg nem értem, miért probléma, ha egy aztó céges. Az enyém is az volt (a főnöknő autója volt egy kis cégnél). Ezek legalább tutira rendesen voltak szervízelve, mert ezeknek mennie kell, és kevésbé jellemző a spórolás. Az én autómat, pl ablakmosó töltésre is bevitték a márkaszervízbe. Oké, sok benne a kilométer, de ha jól volt szervízelve, engem nem zavar.
A "mindenki viszi" autókat kell elkerülni. De ha olyan céges autó, aminek egy gazdája volt, azzal nincs gond. Arra vigyáz az ember, mert ha gond van vele, akkor neki szívás.
Családban is van hasonló, hogy céges autó, de teljesen sajátjaként bánik vele, mert neki munkaeszköz.

Mondom, nemcsak a szám nagy, én is céges autót vettem!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6865 Dátum: 2011.06.28 08:34:49 »
De ha olyan céges autó, aminek egy gazdája volt, azzal nincs gond. Arra vigyáz az ember, mert ha gond van vele, akkor neki szívás.
Ez a mi cégünknél nem igaz. Sok kollega kitolja hidegen a TDCI Fordok szemét, megy mint állat és tesz rá magasról, mert amíg szervizben van, kap "kulcsos" autót. Szóval ez is mint minden más, emberfüggő.  :no:
         

Satriani

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6866 Dátum: 2011.06.28 08:58:58 »
Nekem ha most merülne fel ez a kérdés akkor gondolkodás nélkül Mazda3 lenne.

És ha el is gondolkodnál?  :whistling: :D

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6867 Dátum: 2011.06.28 09:06:18 »
És ha el is gondolkodnál?  :whistling: :D
Ez bizony magas labda volt.  :D :clap:
         

mardel

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 800
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6868 Dátum: 2011.06.28 09:06:53 »
sziasztok!

az egyik munkatársam azt mondja, hogy milyen jo kis 2004-es cliót nézett ki magának 1m környékén 1.5 dízelmotorral, 100e km-rel.
itt győzköd, de a fene tudja.

az csak kisautó, nem? jön egy gyerek a családba, nem szívesen tenném hátra, bár lehet hogy jó autó.

amit néztem motorcserés e11-et, elvitték:(

itt a fórumon szoktak kocsikat hirtdetni? tervez valaki eladást?

üdv
1.4 sol 2004

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6869 Dátum: 2011.06.28 09:08:55 »
De ha olyan céges autó, aminek egy gazdája volt, azzal nincs gond. Arra vigyáz az ember, mert ha gond van vele, akkor neki szívás.
Ez a mi cégünknél nem igaz. Sok kollega kitolja hidegen a TDCI Fordok szemét, megy mint állat és tesz rá magasról, mert amíg szervizben van, kap "kulcsos" autót. Szóval ez is mint minden más, emberfüggő.  :no:

Mondi én a céges kocsin azt értem amikor 1 nap 3-4 különbözős sofor vezeti és ugye ezek közül vannak úgy hogy " nem az enyém minek kiméljem" emberkék. Ha a tied ahogy te mondtad a főnöknő autója volt egy cégnél oké hogy a cég volt a tulaj de ott 1 ember vezette mert mindig ő ült benne így viszont sajátjaként kezelte nem pedig leszarom módon.