Ezek baromi szubjektív dolgok. Szerinted a Toyota 90 lovas dízele kevés, a 126 lovas meg sok, a 110 ló a tuti. Mások szerint meg a 97 lovas 1.4 benzin lehet sok, máskülönben nem árulna a VW 80 lovas 1,4-est.
DSG helyett a Toyota az MMT-t adja, igaz csak két motorhoz a Corolla szegmensben. A minősége megint más kérdés.
Az is, hogy évek óta van a Toyotának is fokozatmentes váltója, csak nem hozza Európába. Japánban pl 1.8-as benzinest adják azzal. (Az vajon sok, vagy kevés lenne nálunk?)
Egyébként az ilyen kis köbcenti/nagy lóerő dolgokat nem nagyon erőltetni a Toyota mostanság, mert nem nagyon hisz a tartósságában.
Nem kérdés, hogy a VW kínálata barátibb a vásárlóval szemben, lévén nagyobb a választék. Golfból könnyebb az ember szája íze szerinti motorizációt találni, mint Aurisból. Hatféle benzines (beleszámítva a GTI-t és a később, de biztosan debütáló hathengerest is) és ötféle dízel (beleszámítva az ugyancsak később, de biztosan debütáló 170 lovas 2.0-t), szemben az Auris két benzinesével és három dízelével - ezt szerintem nemigen lehet többféleképpen értelmezni, és nem is szubjektív kérdés.
A DSG váltó működés szempontjából egyértelműen jobb, mint az MMT. Sokkal gyorsabban és simábban kapcsol. Megbízhatóságot nem tudom, az MMT váltók problémáit ugye ismerjük; hogy milyenek a DSG-k e téren, arról nincs infóm. De hogy melyiket jobb vezetni, az megintcsak nem kérdés.