Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4087463 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25290 Dátum: 2016.11.04 09:45:11 »
Akkor ez a tpms szelep a felnibe van beepitve?
Ez akkor azt is jelenti hogy ha csak gumit veszek es a meglevo kerekre rakatom at akkor nem kell szelepet is venni?
:yes: Pontosan azt.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25291 Dátum: 2016.11.04 10:14:32 »
Az előző autóm bal első kereke 120-nál durrent el az M3 bevezetőn... Igazából nem is durrant el, hanem a szelepház gumija öregedett el és a felni tövében elszakadt... A gumi le lett darálva belül, így kuka, vennem kellett egy új 4db-os szettet.
Ebből a tanulság az lett nekem, hogy amikor gumit cseréltetek, akkor a szelepet és a szelepházat is cseréltetem.
Nálam 80km/h-nál durrant el ugyanezen okból. A gumi túlélte és a tanulság az lett, hogy fémszelepet kapott, amihez 5 éve nem kellett hozzányúlni. A gumi nyaka sokféle okból kimúlhat. A fémnél ez a probléma nem áll fenn. Ráadásul 2-3 év után behozza az árát a gumiszelephez képest.


Az hogy a szelep kiszakad elég extrém eset lehetett :D A szelepház gumija is inkább elöregszik, attól meg max szép lassan leenged. Persze az is kellemetlen, de nem olyan veszélyes.
Nehogy azt hidd. A gumiszelep csak álló helyzetben olyan délceg és egyenes. Amikor 120-al forog a kerék, akkor elég tisztességes centrifugális erő hat rá, ami miatt a szelep erőteljesen a kerék pereme felé hajlik. Ha a szelep gumija elöregedett, akkor ilyenkor egy pillanat műve, hogy a nyaknál beszakadjon. Pályatempó esetén akkora a fellépő erő a megfáradt szelepnyaknál, hogy a szakadás pillanatok alatt körbeér.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25292 Dátum: 2016.11.04 10:37:35 »
:yes: Pontosan azt.
köszi. a tudomány aktuális állása szerint mégse érdekel a téma :D

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25293 Dátum: 2016.11.04 10:47:53 »
Nehogy azt hidd. A gumiszelep csak álló helyzetben olyan délceg és egyenes. Amikor 120-al forog a kerék, akkor elég tisztességes centrifugális erő hat rá, ami miatt a szelep erőteljesen a kerék pereme felé hajlik. Ha a szelep gumija elöregedett, akkor ilyenkor egy pillanat műve, hogy a nyaknál beszakadjon. Pályatempó esetén akkora a fellépő erő a megfáradt szelepnyaknál, hogy a szakadás pillanatok alatt körbeér.

Legtöbb gumis a szerelés árában mindig cseréli a szezelepet is. Többek közt ezért sem tartok külön téli felnit.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25294 Dátum: 2016.11.04 11:19:26 »
Legtöbb gumis a szerelés árában mindig cseréli a szezelepet is. Többek közt ezért sem tartok külön téli felnit.
A budapesti gumisom nekem is mindig cserélte. Miután költöztem, rájöttem, hogy a vidékiek ezt nem tették meg. A megvilágosodás sajnos defekt formájában jött. A második szelepfáradásnál visszaballagtam, hogy ezt hogy képzelték, amire előadták, hogy nem kértem, ezért nem cserélték. Azóta fémszelep van és a budapesti gumisomhoz járok vissza, ahol cserélnék a gumiszelepet ha az lenne. Szerintem jobb a fémszelep. Nincs sérülésveszély és 4db gumiszelep árából kijön 1db fémszelep. Ha valaki cserélgeti a téli-nyárit a felnin, két év után már megtakarít vele.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25295 Dátum: 2016.11.04 11:23:58 »
Megjöttek a w452-es gumik Rácalmásról, dot szám szerint 41.-41.-40.-35. hetiek, vagyis frissek még.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25296 Dátum: 2016.11.04 11:36:09 »
Nem Toyotákhoz, és végképp nem a forgó palástos McGard hoz.

Toyotához tényleg nem, de a szerviznek lehet ilyen. Kivéve, ha a Toyota kerékőr=McGard kerékőr. McGard-hoz nem is lesz készlet, arra kód van és úgy küldik ki a kulcsot. Nekünk is McGard forgós van az autón, néztem, nem lenne egyszerű levenni ha elhagynánk a kulcsot.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25297 Dátum: 2016.11.04 11:43:08 »
Azóta fémszelep van és a budapesti gumisomhoz járok vissza, ahol cserélnék a gumiszelepet ha az lenne. Szerintem jobb a fémszelep. Nincs sérülésveszély és 4db gumiszelep árából kijön 1db fémszelep.
A TPMS szenzorba egybeépített szelep is fémből van  ;)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25298 Dátum: 2016.11.04 11:53:59 »
A TPMS szenzorba egybeépített szelep is fémből van  ;)
Az ezer forintos fémszelep közelebb áll az ízlésemhez, mint a hatvanezres. :D

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25299 Dátum: 2016.11.04 11:55:57 »
De nefeledd, itt az alaptézis az, hogy a TPMS már bent van az autóban, nem kell kifizetned újból, ha nem tartasz külön felniszettet télre/nyárra.
Egyszerű ésszerűség mentén átlagembernek nem kell külön felniszettet télre/nyárra. Szerintem aki peres gumi miatt, dizájn miatt, kényelem miatt, sózás miatt stb. külön felnizik télen, az nálam mind "extra" kategória.  :yes:  Nekik valóban szívás külön a TPMS szenzor-ügy, de átlagembernek nem.

« Utoljára szerkesztve: 2016.11.04 11:59:47 írta robi (Robi) »

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25300 Dátum: 2016.11.04 12:16:17 »
Téli csere lesz...acélfelniket mekkora nyomatékra húzzam? (vettem egy nyomatékkulcsot) ~110 Nm? Jó lesz? :helpsmilie:
Köszi a segítséget!
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25301 Dátum: 2016.11.04 12:34:07 »
Igen, jó lesz.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25302 Dátum: 2016.11.04 12:44:50 »
De nefeledd, itt az alaptézis az, hogy a TPMS már bent van az autóban, nem kell kifizetned újból, ha nem tartasz külön felniszettet télre/nyárra.
Egyszerű ésszerűség mentén átlagembernek nem kell külön felniszettet télre/nyárra. Szerintem aki peres gumi miatt, dizájn miatt, kényelem miatt, sózás miatt stb. külön felnizik télen, az nálam mind "extra" kategória.  :yes:  Nekik valóban szívás külön a TPMS szenzor-ügy, de átlagembernek nem.
hát az igaz, hogy az újdonságok bevezetésekor mindig van némi drágaság, meg bonyodalom. de nekem akkor se tetszik, hogy ez kötelező. egyébként neked is szívás lesz négy év múlva, amikor le kell majd cserélned...bár remélhetőleg addigra már max feleennyibe fog kerülni

TomiFilth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 138
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25303 Dátum: 2016.11.04 12:55:58 »
A budapesti gumisom nekem is mindig cserélte. Miután költöztem, rájöttem, hogy a vidékiek ezt nem tették meg. A megvilágosodás sajnos defekt formájában jött. A második szelepfáradásnál visszaballagtam, hogy ezt hogy képzelték, amire előadták, hogy nem kértem, ezért nem cserélték. Azóta fémszelep van és a budapesti gumisomhoz járok vissza, ahol cserélnék a gumiszelepet ha az lenne. Szerintem jobb a fémszelep. Nincs sérülésveszély és 4db gumiszelep árából kijön 1db fémszelep. Ha valaki cserélgeti a téli-nyárit a felnin, két év után már megtakarít vele.

Pontosan igy jártam én is...
Amikor az új 4db gumit cserélték le ott ahol vettem, akkor nem cserélték ki a másik 3 kerékben a szelepházat. Majd augusztusban amikor nyaralni mentünk egy hosszú hétvégére Visegrádra, szintén előjött a jobb egynél!  :whistling:
Még a faluban kicseréltettem aznap mindet, kivétel nélkül! SŐT!!! Azt mondták, hogy a felnik belsejére ólom centírsúlyok voltak feltéve, amit már pár éve nem nagyon szoktak, és ha mondjuk az Osztrákokhoz járnék (márpedig járok időnként) és ott kiszúrják egy közúti ellenőrzés alkalmával, bírságot is kapok nem keveset!

Nem akarom megnevezni a céget, kinél vettem és cseréltettem az új gumikat...

TomiFilth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 138
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25304 Dátum: 2016.11.04 12:58:40 »
Téli csere lesz...acélfelniket mekkora nyomatékra húzzam? (vettem egy nyomatékkulcsot) ~110 Nm? Jó lesz? :helpsmilie:
Köszi a segítséget!

Most hogy én is utána olvasgattam az eltört kerékőröm miatt ennek a nyomatékos dolognak, valahol azt írták, hogy ~103Nm +/- 3-4 Nm a jó érték.  ::)