Voltam olajcserén az Öreglánnyal. Már megint belement 18 ezer km, nem is vettem észre igazából ... Cserébe az egy éven bőven belül voltam, hisz kilenc hónap telt csak el a legutóbbi csere óta. Na ja, nyáron gyűlnek rendesen a kilométerek, csak a Pécs-Balaton viszonylat kitett kb. négyezret ebből a 18 ezerből ...
A szokásos LM MoS2 10 W 40 ment bele, a szokásos gyári olajszűrővel.
Beszélgettünk szerelőmmel az előbb-utóbb esedékes szelepszár-szimeringezés várható költségeiről. Ránézésre nem tudta biztosan megállapítani, hogy le kell-e majd venni hozzá a hengerfejet vagy sem. Ha nem kell, akkor becslése szerint kb. 30-ból kijön a művelet (anyag+munka). Ha hengerfej is lemegy, akkor lényegesen hosszabb lesz, legalább egy húszassal ... De nincs mese, belátható időn belül meg kell ejteni. Asszem, a kb. 20 ezer km múlva esedékes vezérműszíj+görgők cserével kombinálom majd össze.
Elkeserítelek: le kell hozzá venni. Minden szelepszár-szimmering a blokk fele jön ki. Gondolj, egy kicsit bele, ha a szelepfedél fele jönne ki, akkor üzem közben mi tartaná ott?? POntosan a hengerfej "válla" az ami fixálja.
Na majd, ha nem így van, akkor jönnek a xakemberek, oszt osszák az észt, én meg ezentúl elmegyek kapálni. Ma lett szétdobva a Dai hengerfeje amúgy.
Hű Trotter, ezt igyekszünk majd minél hamarabb elfelejteni!!!!
Szal mindegyik a szelepfedél felé jön ki, és úgy marad a helyén, hogy a szelepvezetőre rá kell tolni, amin van egy kis beszúrás a felső éltől 1-2 mm-re, ennek ellendarabja megvan a szimmering belsejében is, ez rögzíti. Így marad a helyén. Úgy megy rá, mint egy lyukas sapka.Egyébként sincsenek nagy erők, amik lecibálnák.
Emlékeztetnék mindenkit, hogy nem az a feladat, hogy egy az egyben elzárja az olajat!!!
Minimális menyiséget át kell engedjen a kenéshez!Ergo nem kell fojtogassa a szelepszárat!
És igen tavasszal csináltam a fater corolláján ezt a műveletet is. Sajnos nekem nem volt kérdés, hogy lejön-e a hengerfej.
Én úgy látom, bár elméletileg meg lehet csinálni a hengerfej leszedése, szelep kiszedése nélkül, de nem igazán érdemes.
Ugyanis még így is rengeteget szenvedtünk a szelep tányért a helyén tartó ékek kiszedésével, pedig rugólenyomó célszerszám is volt. Egész egyszerűen úgy rá volt gyógyulva, hogy csak ráütéssel sikerült kiugrasztani. Ennek áldozatul is esett 2 szelep, mert lecsúszott az ellentámasztásról, amely ellentámasztást, ha fenn van a hengerfej a helyén esélyed sincs kivitelezni. Szal meg lehet próbálni, de.....