Robi, sajnálom hogy így alakult
! Kuplung pumpa alatt mit értesz? Nem a hidraulikával (is) lesz ott gond?
Amúgy meg: írja itt mindenki, hogy jaaaj, hát persze, mert kuplungtárcsát CSAK szerkezettel együtt cserélünk
... Mi ez, valami törvény
? Hát bizony nincs ám ilyen törvény, emberek. A saját szerelőm, aki bő két évtizede nagyrészt Toyotákat szerel, világosan megmondta: 100 esetből 95-ben elég csak tárcsát cserélni, egy szerkezet kiszolgál 3-4 tárcsát a tapasztalata szerint.
Ennek megfelelően, eddig 4 különböző autóban (Camry, Corolla, Carina, Yaris) mi is csak tárcsát cseréltettünk. Köszönik, jól vannak azóta is. A Camry azóta közel 120 ezer km-t futott, a Carina is 100 fölött. A Corolla időközben el lett adva, úgyhogy azt passzolom. A Yaris még "csak" 30 ezret
Szóval, annyit szeretnék csak ezzel mondani, hogy ne mondjuk már, hogy muszáj mindig az egész szettet cserélni
! Mert nem muszáj. Hozzáértő szerelő meg tudja állapítani, hogy kell-e szerkezetet is cserélni, vagy sem. Persze lehet "biztosra menni", de az esetek többségében ez 2-3-szoros költség ahhoz képest, mintha csak a tárcsát cserélnénk. A Yarisnál pl. 30 helyett 70 lett volna az anyag. Robinál 13 helyett 54!!! Szóval, szerintem totál érthető, hogy ezt próbálja az ember elkerülni, ha egy mód van rá.
Amúgy, miért is gyártanának külön kuplungtárcsát, ha mindig az egészet cserélni kéne? Ez ugyanolyan fölösleges, mint fékbetét-cserekor mindig tárcsát is cserélni. Vagy vezérműszíj-cserekor vízpumpát. Stb.