Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 275508 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Szulfátosodás jó eséllyel, és igen, a ritka, rövid töltések, hosszú "magára hagyott" használat ezt elősegíti. Egy 8 éves akku cseréjén én nem gondolkoznék, sőt, örülnék hogy ennyit bírt. Cseréljétek ki, mert a legrosszabb helyzetben fog cserben hagyni.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Van ajánlott akku márka/típus amit keressek? Itt nézelődtem: http://www.akkuauto.hu/12-70-79ah-akkumulator

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Yuasa/Excide.  ;)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Ezeken belül? Excell is lehet, vagy Premium jobb ill. jobban megéri?
Yuasa-t nem is tudom milyenek vannak. Meg azt sem, hol árulnak itt Debrecenben ilyet. Varta, Banner,Bosch, JászAkku meg egy csomó névtelennel (áruházi saját márkás) van tele a boltok polca.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
(Az akku kb. 8 éves)
És a hideg idő betett neki. Elég szépen bírta. Banner-t vegyél.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Most néztük meg, 9 éves elmúlt, nem 8 éves. Szépen bírta!
A töltő végzett a töltéssel, délután elindítjuk az autót...

...akkor most Banner? Az előbb Yuasa/Excide-ot ajánlottak, ami benne van az meg Varta a akkuház alapján, de amúgy gyári Volvo akksi. Azt mondta az egyik boltos, hogy ilyen (jó minőségű,hosszú életű) akksit nem tudunk venni úgysem most újonnan, mint ez a gyári.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Hát most azt mondom, a Banner-t Ausztriában gyártják, itt a szomszédba. Nem Kína vagy egyéb rejtélyes távol-keleti hely, a szállítása idáig ráadásul környezetbarát - nem kell sokáig utaztatni.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Hát most azt mondom, a Banner-t Ausztriában gyártják, itt a szomszédba. Nem Kína vagy egyéb rejtélyes távol-keleti hely, a szállítása idáig ráadásul környezetbarát - nem kell sokáig utaztatni.
vagy dunaharaszti...az is ittvan a szomszédban...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
72-es Excide Premium lett végül.
De érdekes, hogy első indítási próbálkozás után, ami sikertelen volt, nem indult el az autó egy teljes napnyi töltés után, de még csak a központ zár sem működött, már megint. Aztán 1 percre tettünk rá megint egy régi töltőt és egyből magához tért, hallatszott, hogy feléled az autó és indítani is lehetett. De nem bíztunk az akksiban, vettünk egy újat.
Mi lehet az mai elromlik (még a belső világítás sem megy) és egy régi, hagyományos töltő ráhelyezésekor annyira megjavul, hogy még el is indul az autó? Ráadásul többször is egymás után. A szerelő azt kérdezte, mielőtt megvettük az új akksit, hogy nem laza-e az akkusaru, de nem volt laza, meg sem moccant. Mi az akkut kiáltottuk ki bűnösnek. De hogy-hogy egyszer egy 2W-os égőt se gyújt fel, és 3 voltot mutat a multiméter, aztán meg elindít pár másodperc múlva kb. 200 amperrel egy autót??

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
cellazárlatos lett a régi akku valszeg...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Más elektromos hibának ez nem tipikus tünete amúgy?
Tuti, hogy az akksi volt a ludas? Amúgy azóta minden ok, bár nem is telt el sok idő. És amikor kivettük a régi akkut, akkor pont tudta indítani az autót. Kicsit fura volt, így "kidobni". De hát pár perccel az előtt, meg 3 volt körül mutatott és még egy kis izzó sem gyulladt fel, csak elmúlt és látszólag helyrejött.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A lemezekről levált ólomrészecskék felhalmozódtak az alján és zárlatot okoztak. Amennyiben a levált részecskék mennyisége és elhelyezkedése nem elég a fix rövidzárhoz, úgy a sav mozgásától függően lehet áthúzás, ezért megbízhatatlan, Amennyiben roncsolás mentesen nyitható az akku, akkor még átmosással, újrasavazással  még javítható az állapota. Ez a maró sav miatt macerás, és a végeredmény sem garantált, ráadásul a mélymerülés miatt a tároló kapacitás és az indító áram nagymértékben csökken. Ezért felújítás/ regenerálás után jó esetben kisebb igénybevételű helyeken pl. házi szigetüzemű energiatárolóként érdemes alkalmazni.
Egyszerűbb leadni szakszerű újrafeldolgozásra.

Az új akku üzembehelyezésekor érdemes ellenőrizni a gépjármű elekromos rendszerét, ami egy egyszerű multimeterrel megtehető.
Ellenőrizni kell a töltőfeszültséget alap és emelt fordulaton valamint felkapcsolt lámpákkal is. Érdemes meggyőződni arról, hogy nem működnek nagy energia igényű fantom fogyasztók (50 mA felett ki kellene vizsgálni az eredetét). A testpontok korrozíó mentességének ellenőrzése, szükség esetén a kontakt javítása tisztítással és rézpasztával szintén nem ártalmas.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Hány voltnak kell lennie a töltésnek? (minimum, maximum)