Szia!
Az a helyzet, hogy teljesen biztosan ezt csak akkor látni, ha szétborítod a motort.
A 93-as sorozat nem volt gyári gyűrűhibás a tudtommal, ezért javaslom, hogy próbáld ki ezt:
Ha gyűrűhibás, akkor a felmelegedett motort állóhelyzetben 4-5000-es fordulattal járatva jelentős kékes füstöt nyom ki a kipufogón.
De ha szelepszárszimmering hibás, akkor
az előbbit nem produkálja, hanem akkor a meleg motort alapjáraton járatod pár percet, aztán valaki odalép neki, és akkor nyom egy nagy füstöt; legjobb szerpentinen lefelé menni motorfékkel hosszabban, aztán odalépni, ha valaki tud mögötted jönni, ő jobban látja, nyom-e egy nagy füstpamacsot.
Nekem nagyon kormos volt a kipufogóvég, autópályázás után a kocsi hátulja tele volt korompelyhekkel. A gyertyákat kiszedve meg a harmadik henger tetején állt az olajtócsa.
Sokan persze szelepszárszimmeringet is úgy cserélnek, hogy leveszik a hengerfejet, akkor meg már érdemes ránézni a gyűrűkre is, mert azok miatt biztosan le kell venni a hengerfejet. Gyűrűzéshez csak jó méretű és minőségű gyűrűszett kell, a dugattyúk általában maradnak, csak ki kell pucolni őket rendesen. Ha mégis kell, akkor Pogány felé van egy bontós, aki Toyotákat bont, ha nem ismered, meg tudom adni a számát.
Akárhova viszed, próbálj meggyőződni, hogy van tapasztalatuk japán benzinmotorok terén: akit én kérdeztem anno, nem foglalkozott volna a vezérműtengelyek kiszedésekor a lazítási sorrenddel, sok cég rutinból viszi a hengerfejet gépműhelybe síkoltatni (enyémet sem kellett, gyári javításiban minden benne van, hogyan kell megvizsgálni/megmérni/lazítani/húzni/stb.), esetleg elugrasztják a vezérműtengelyek fogaskerék-áttételének az előfeszítését, csattog majd a motorod és így tovább.
A discodan.org-on van 4A-FE jó leírás (
motorhoz pl. ez), igaz, Celica, de elég korrekt. A másik a Haynes könyv, ebből jó nézni a hajtókarok és a hengerfej lehúzásának a tárgyalását. Ha kell, meg tudjuk oldani, hogy megkapd.
Ha tudok segíteni, viszonylag normális kedvezményem van a Szakálmetálnál alkatrészekre, ha szükséged volna rá.
Az embernek össze kell szedni az infókat meg a dolgokat hozzá, és aztán nekilátni