Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681523 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5925 Dátum: 2011.07.18 22:28:56 »
yng:
Multiméterrel hamar megnézheted, jól bökted-e meg:  a csatlakozó széthúzása után  rövidzárt kell mérned a tű és a csatlakozótüske között. Bosch vagy Denso gyújtásod van? Densonál az elosztófedélből csak a 4 gyertyakábel jön ki, Boschnál középen van egy ötödik, ami a trafóra megy. Szerintem egyből kontaktspray-vel fújd meg azt a hall-os csatlakozót, de ránézek a leírásban a gyújtásra, mert esetleg relével is lehet gond, ha jól tévedek...

Bosch lesz az alapján ahogy írod. Bp, XVII. Rákoskeresztúr.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.18 22:48:08 írta yng »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5926 Dátum: 2011.07.18 22:53:17 »

Bosch lesz az alapján ahogy írod. Bp, XVII. Rákoskeresztúr.

Akkor a mellékelt képek jók neked, az Bosch-hoz van. Mérj rá a gyújtótrafóra is szerintem.

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5927 Dátum: 2011.07.18 22:56:52 »

Bosch lesz az alapján ahogy írod. Bp, XVII. Rákoskeresztúr.

Akkor a mellékelt képek jók neked, az Bosch-hoz van. Mérj rá a gyújtótrafóra is szerintem.

Pontosan hogyan lehet rámérni?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5928 Dátum: 2011.07.18 23:09:58 »
Úgy, hogy lekötöd a trafóról a drótókat, de megjegyzed, mi hol volt. A leírás szerint a fekete/narancs és fekete/fehér vezeték a primerre megy, ezek a pontok között kell mérni 1,11-1,75 ohmot hidegen. De a műszered belső ellenállása hozzá fog adódni, ezért zárd össze a műszer kapcsait, hogy megtudd, mennyit kell levonnod a mérés eredményéből. A nagyfesz kivezetés és a fekete/narancs között (de elvileg a fekete/fehér is ezt kell adja) meg 9000-15700 ohmot kell mérni hidegen, itt nem számít a műszered belső ellenálása. De a gond az, hogy ettől még lehet baj a trafóval, azért lenne jó próbálni, ha a primeren megkapja a jelet és mégsincs szikra: tehát a fekete/fehér és a test között kellene indítózáskor legyen 12V impulzusszerűen. Ha ilyenkor nincs szikra, akkor a trafó a rossz majdnem biztosan.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.18 23:12:40 írta vd1234 »

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5929 Dátum: 2011.07.19 00:18:04 »
Úgy, hogy lekötöd a trafóról a drótókat, de megjegyzed, mi hol volt. A leírás szerint a fekete/narancs és fekete/fehér vezeték a primerre megy, ezek a pontok között kell mérni 1,11-1,75 ohmot hidegen. De a műszered belső ellenállása hozzá fog adódni, ezért zárd össze a műszer kapcsait, hogy megtudd, mennyit kell levonnod a mérés eredményéből. A nagyfesz kivezetés és a fekete/narancs között (de elvileg a fekete/fehér is ezt kell adja) meg 9000-15700 ohmot kell mérni hidegen, itt nem számít a műszered belső ellenálása. De a gond az, hogy ettől még lehet baj a trafóval, azért lenne jó próbálni, ha a primeren megkapja a jelet és mégsincs szikra: tehát a fekete/fehér és a test között kellene indítózáskor legyen 12V impulzusszerűen. Ha ilyenkor nincs szikra, akkor a trafó a rossz majdnem biztosan.

Lehet hogy megpróbálok egy trafót szerezni, mert elég erősen arra terelődik a gyanú. Ez lenne maga a trafó?
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/elektronika/jeladok_visszajelzok/toyota_carina_e_gyujtas_trafo_1464874097.html

Kicsit fura, mert a kézikönyv ezt gyújtás elosztóként emlegeti, amit meg eddig trafónak gondoltam azt gyújtótekercsként.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5930 Dátum: 2011.07.19 07:37:59 »

Lehet hogy megpróbálok egy trafót szerezni, mert elég erősen arra terelődik a gyanú. Ez lenne maga a trafó?
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/elektronika/jeladok_visszajelzok/toyota_carina_e_gyujtas_trafo_1464874097.html

Kicsit fura, mert a kézikönyv ezt gyújtás elosztóként emlegeti, amit meg eddig trafónak gondoltam azt gyújtótekercsként.

Ez a vaterás cucc Denso gyújtás, ahol az elosztófedél alatt ott van a gyújtótrafó is, ez az, amit mondtam, hogy az elosztófedélből csak 4 gyertyakábel jön ki, tehát egyben van a trafó az elosztóval.
Linkelek Bosch alkatrészeket, nézd meg, hasonló-e a tiéd!
Bosch elosztófedél példa
Bosch gyújtótrafó példa

Azért elég egyértelmű a különbség a két gyújtás kinézete között szerintem.

Ha ilyen trafód van, azért még kontaktspray-vel fújd be a trafó kéttüskés csatlakozóját is!
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.19 07:45:25 írta vd1234 »

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5931 Dátum: 2011.07.19 08:41:35 »
Sziasztok, van a Carina-nál valami tipikus dolog ami okozhatja azt hogy a gyújtásnál nincs szikra? Kijött hozzám 2 ismerős szerelő, de ők is csak annyit tudtak tanácsolni, hogy villamosságissal nézessem meg. Átnézték a biztosítékokat, próbáltuk úgy is indítani, hogy az immobilizer + riasztó ki vannak kapcsolva, de ők is csak addig jutottak, hogy nincs szikra. Próbáltuk még aksilekötéssel resetelni a computert. Előre is köszönök minden ötletet.
Szia!
Hasonló hibajelenség volt az én járgányomon is de nagyon egyszerű volt a javitása. Pár oldalt visszaolvasva rátalálsz a részletekre.  ;)  Főleg ha benzin sem jút a hengerbe!
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.19 08:44:46 írta favágo »
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5932 Dátum: 2011.07.19 10:25:14 »

Lehet hogy megpróbálok egy trafót szerezni, mert elég erősen arra terelődik a gyanú. Ez lenne maga a trafó?
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/elektronika/jeladok_visszajelzok/toyota_carina_e_gyujtas_trafo_1464874097.html

Kicsit fura, mert a kézikönyv ezt gyújtás elosztóként emlegeti, amit meg eddig trafónak gondoltam azt gyújtótekercsként.

Ez a vaterás cucc Denso gyújtás, ahol az elosztófedél alatt ott van a gyújtótrafó is, ez az, amit mondtam, hogy az elosztófedélből csak 4 gyertyakábel jön ki, tehát egyben van a trafó az elosztóval.
Linkelek Bosch alkatrészeket, nézd meg, hasonló-e a tiéd!
Bosch elosztófedél példa
Bosch gyújtótrafó példa

Azért elég egyértelmű a különbség a két gyújtás kinézete között szerintem.

Ha ilyen trafód van, azért még kontaktspray-vel fújd be a trafó kéttüskés csatlakozóját is!


OK, lefújom a trafón lévő csatikat mielőtt újat vennék.
Favágó, nálam a benzinellátás ellenőrizve lett és nincs vele probléma. A motor indításkor forog, a szikrát kellene valahogy visszakapni.
A tegnapi szerelők abba az irányba próbáltak terelni,  hogy a riasztó elektronikája kavarna be esetleg, de az kompletten szokta letiltani a gyújtást. Kikapcsolt riasztóval is próbáltuk indítani.

Zoly28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5933 Dátum: 2011.07.19 17:47:18 »
Ez a vaterás cucc Denso gyújtás, ahol az elosztófedél alatt ott van a gyújtótrafó is, ez az, amit mondtam, hogy az elosztófedélből csak 4 gyertyakábel jön ki, tehát egyben van a trafó az elosztóval.
Linkelek Bosch alkatrészeket, nézd meg, hasonló-e a tiéd!
Bosch elosztófedél példa
Bosch gyújtótrafó példa

Azért elég egyértelmű a különbség a két gyújtás kinézete között szerintem.

Ha ilyen trafód van, azért még kontaktspray-vel fújd be a trafó kéttüskés csatlakozóját is!

Sziasztok!
Ehhez sajnos én is hozzátudok szólni....
Tavaj augusztusban menet közben állt le a motor...
Én összeraktam 3 ledet sorba és bekötöttem a trafó csatlakozojába,ez szépen ütemessen villogott az inditózás közben.
Próbáltam bontóból trafót szerezni de a Bosch-hoz ez hiánycikk.Ujjonnan 30ezer felett van az ára,ami egy ilyen idős kocsiba sok.
Megoldásnak ajánlották a ladatrafót amit kiis próbáltam és a mai napig lassan 1 éve megyek vele.
Semmi különbséget nem veszek észre,se fogyasztás,se zöldkártya....Ja és ez 3000Ft volt újjonnan.
Azóta is nézem néha bontóban kevés sikerrel,de még talán egy 10est megérne az eredeti bontott.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.19 17:52:43 írta kleingy »

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5934 Dátum: 2011.07.19 17:51:17 »

Lehet hogy megpróbálok egy trafót szerezni, mert elég erősen arra terelődik a gyanú. Ez lenne maga a trafó?
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/elektronika/jeladok_visszajelzok/toyota_carina_e_gyujtas_trafo_1464874097.html

Kicsit fura, mert a kézikönyv ezt gyújtás elosztóként emlegeti, amit meg eddig trafónak gondoltam azt gyújtótekercsként.

Ez a vaterás cucc Denso gyújtás, ahol az elosztófedél alatt ott van a gyújtótrafó is, ez az, amit mondtam, hogy az elosztófedélből csak 4 gyertyakábel jön ki, tehát egyben van a trafó az elosztóval.
Linkelek Bosch alkatrészeket, nézd meg, hasonló-e a tiéd!
Bosch elosztófedél példa
Bosch gyújtótrafó példa

Azért elég egyértelmű a különbség a két gyújtás kinézete között szerintem.

Ha ilyen trafód van, azért még kontaktspray-vel fújd be a trafó kéttüskés csatlakozóját is!

Sziasztok!
Ehhez sajnos én is hozzátudok szólni....
Tavaj augusztusban menet közben állt le a motor...
Én összeraktam 3 ledet sorba és bekötöttem a trafó csatlakozojába,ez szépen ütemessen villogott az inditózás közben.
Próbáltam bontóból trafót szerezni de a Bosch-hoz ez hiánycikk.Ujjonnan 30ezer felett van az ára,ami egy ilyen idős kocsiba sok.
Megoldásnak ajánlották a ladatrafót amit kiis próbáltam és a mai napig lassan 1 éve megyek vele.
Semmi különbséget nem veszek észre,se fogyasztás,se zöldkártya....Ja és ez 3000Ft volt újjonnan.
Azóta is nézem néha bontóban kevés sikerrel,de még talán egy 10est megérne az eredeti bontott.

Szia, a Lada trafónál stimmelnek a csatlakozások, vagy kellett rajta alakítani, hogy belerakd a Carinába? Én most vettem egyet, amit Carinához adtak, de a csati mégsem stimmel.
A Lada trafó is külön van, vagy egybe az elosztóval?
Lada trafóból milyen kell bele, vagy csak egyféle van?
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.19 17:55:59 írta yng »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5935 Dátum: 2011.07.19 18:18:28 »
Akkor azt visszacserélik, ha rosszat adtak hozzá. Egyébként tényleg működhet, én Samara trafót ajánlok. Nem olyan a csatlakozója, hanem azt hiszem, sima sarus/csavaros, tehát maszekolni kell rajta szerintem. A bekötését a rajz alapján kellene megoldani, fejből nem tudom, Samaránál melyik a föld és melyik a pozitív, de a jelölések alapján, ami rajta van, beazonosítható lesz.
Azért talán itt megéri körülnézni, egész jó árak vannak a 30000-hez képest (ha megteszi Bosch helyett egy Facet mondjuk...):

Gyújtótrafók
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.19 18:26:11 írta vd1234 »

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5936 Dátum: 2011.07.19 18:33:21 »
Akkor azt visszacserélik, ha rosszat adtak hozzá. Egyébként tényleg működhet, én Samara trafót ajánlok. Nem olyan a csatlakozója, hanem azt hiszem, sima sarus/csavaros, tehát maszekolni kell rajta szerintem. A bekötését a rajz alapján kellene megoldani, fejből nem tudom, Samaránál melyik a föld és melyik a pozitív, de a jelölések alapján, ami rajta van, beazonosítható lesz.
Azért talán itt megéri körülnézni, egész jó árak vannak a 30000-hez képest (ha megteszi Bosch helyett egy Facet mondjuk...):

Gyújtótrafók

És mi alapján tudom, hogy passzol-e? Mert ha bármelyiket választhatom, akkor megpróbálom azt belekötni, amit már megvettem, de eddig nem mertem nekifogni, nehogy más alkatrészt tönkretegyen.
Egyébként a linken található Carinás trafók közül a képek alapján a 12 668 Ft-osat sikerült kifognom.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.19 18:40:21 írta yng »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5937 Dátum: 2011.07.19 18:40:41 »

És mi alapján tudom, hogy passzol-e? Mert ha bármelyiket választhatom, akkor megpróbálom azt belekötni, amit már megvettem, de eddig nem mertem nekifogni, nehogy más alkatrészt tönkretegyen.

Megadod az autód adatait, és a találatoknál megnézed, olyan-e a trafó, mint a tiédben van: csatlakozó formája, trafó kinézete. Nekem boltban alvázszám/motorszám/évjárat stb. megadása után is rossz rotort hoztak, otthon rákerestem a nagyker netes adatbázisában, megadtam az alkatrész számát, és láss csodát, azóta azzal megy hála Istennek  :) Több cég oldalán is kereshetsz, ha megvan, ami kell neked, összeveted az árakat, és az olcsóbbikon érdemes megvenni  ;)
3 napon belül simán vissza kell adják a pénzt is úgy gondolom, ha nem tudnak jót adni. Ha megvan, milyen kell, mondd meg nekik szerintem, hátha...Ezért nem állnék neki maszekolni, mert ők nem tudtak odavalót adni.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.19 18:48:20 írta vd1234 »

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5938 Dátum: 2011.07.19 18:54:39 »

És mi alapján tudom, hogy passzol-e? Mert ha bármelyiket választhatom, akkor megpróbálom azt belekötni, amit már megvettem, de eddig nem mertem nekifogni, nehogy más alkatrészt tönkretegyen.

Megadod az autód adatait, és a találatoknál megnézed, olyan-e a trafó, mint a tiédben van: csatlakozó formája, trafó kinézete. Nekem boltban alvázszám/motorszám/évjárat stb. megadása után is rossz rotort hoztak, otthon rákerestem a nagyker netes adatbázisában, megadtam az alkatrész számát, és láss csodát, azóta azzal megy hála Istennek  :) Több cég oldalán is kereshetsz, ha megvan, ami kell neked, összeveted az árakat, és az olcsóbbikon érdemes megvenni  ;)
3 napon belül simán vissza kell adják a pénzt is úgy gondolom, ha nem tudnak jót adni. Ha megvan, milyen kell, mondd meg nekik szerintem, hátha...

Úgy értem, ha pont olyat nem találok elérhető áron, hanem mondjuk Samara-hoz vagy más típushoz gyártottat kell vennem és a csatik nem stimmelnek, hanem ahogy mondtad "maszekolni" kell őket. Mert ha tudom, hogy ami most nálam van annak csak a csatijai nem kompatibilisek akkor legegyszerűbb, ha azt kezdem el maszekolni, csak jó lenne biztosnak lenni abban, hogy nem csinálok vele nagyobb kárt.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5939 Dátum: 2011.07.19 19:04:37 »
Úgy értem, ha pont olyat nem találok elérhető áron, hanem mondjuk Samara-hoz vagy más típushoz gyártottat kell vennem és a csatik nem stimmelnek, hanem ahogy mondtad "maszekolni" kell őket. Mert ha tudom, hogy ami most nálam van annak csak a csatijai nem kompatibilisek akkor legegyszerűbb, ha azt kezdem el maszekolni, csak jó lenne biztosnak lenni abban, hogy nem csinálok vele nagyobb kárt.

Garantálni nem lehet, hogy jó lesz, bár Zoly28 tapasztalata bizakodásra ad okot  :) Kell szerezni egy belevaló csatlakozót, azt rátenni a mostani helyére. Azt kell megmérni, hogy a megadott értékeket adja-e az új trafó (primer és szekunder oldali ellenállás - ha ezek nem stimmelnek egy ésszerű határon belül, mondjuk +-10 esetleg +-20%-ig, akkor nem erőltetném. A primer mindenképpen lényeges, a szekunder annyira nem zavarna), és meghatározni, melyik a primer pozitív és negatív,  úgy kell bekötni a csatlakozót. Meg a felszerelés pontjai hol vannak, mennyire tudod az eredeti helyére felerősíteni.  Ezután lehet összerakni és kipróbálni.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.19 19:08:58 írta vd1234 »