Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2898501 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11865 Dátum: 2014.08.21 22:19:08 »
Kíváncsi leszek, mit mondanak.

Ha hangos lenne a zúgás, akkor az egyértelmű testelési hiba lenne, akkor szokott előfordulni amikor nagy a potenciálkülönbség a fejegység, és az erősítő között.
A halk zúgás viszont 1000 dolog miatt lehet, a fejegységtől kezdve, a kábelezésen keresztül, az erősítőig, vagy hangváltóig szinte bármi.

Majd írd meg, mi lett a sztori vége.

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11866 Dátum: 2014.08.22 00:51:03 »
Terhelesnel kulonbozo fordulatszamon milyen feszkot ad le, mert szerintem az erositon keresztul hallom, annak a tapja engedi at.
Van egy villanymernok kollegam aki hifimegszallott 1,5 misis cucca van szobaiban majd o megmondja a faint:)!
Illetve lesz itthon ecsen gyorsulas a ringen es hangnyomas es akkor kikerem majd tobb ember velemenyet szombaton.
Ha lekapcsolom a hangszorokat, nem sipol, semmi, megszunik meg tesztelgetem de ha ez a hiba, lehet kicsit vissza veszek az erositon es megoldva problema.
Jovo het szombaton meg ugyis bedobom a tobbi cuccot a kocsiba, szij stb, mert kupplungcserekor most nem fert bele az idobe, akkor mar csak a generator csapagya marad, amit ugye ugyis meghallgatunk:) vagy fesz szab diodahid, ugyis benne van 190 ezer lehet erdemes kicsit megnezni, ha mar ugyis kiszedjuk...
Amugy eladtam a felsleges rocki erositomet most mar csak egy felesleges van... Az kint van  noveremnel, de januarra itt lesz. azt lehet berakom, mert arra gondoltam talan meg dinamikusabb lenne, ha egyik negycsatist ketcsatis uzemmodban hasznalnam, ugyis tudja azt is:) es az erolkodoket fel lehet fuzni. Kivancsi lennek ugy milyen hangerot minoseget produkalna...

Nemazér, de nekem 230 van az autóban, de sosem sípolt a generátor azért, mert azzal volt a gond... csak amikor a fejjel gond volt. Konkrétan az RCA árnyékolásával. Ha a generátornál elsokallsz valamit, a leggyengébb láncszemet ellövi. Nekem a feszszabályzó volt az...

Nézd meg a fejet. Gondold át, hogy az RCA-k hol futnak. Ne olyan részegységre gyanakodj, amivel amúgy a kocsi a világból kimenne a gyári állapotban hagyva. Inkább ott kezdj vizsgálódni, ami utólag került beépítésre.  ;)

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11867 Dátum: 2014.08.22 01:00:33 »
találtam bontottan benzincsövet.

Aranyos srácok ezek a totojánál, nem is számítottam másra, mint a szokásos idiotizmusra.... A betöltőcsőből a bontóban mindjárt két fajtát is mutattak, természetesen egymástól homlokegyenest eltérőt. Olyannyira, hogy az egyik műanyagból volt, a másik fémből. Természetesen eltérő volt a betöltőt a tankkal összekötő gumicső hossza, nem kicsit. Pedig mind a kettő E11 vvti-hez tartozik. De az egyik állítólag szedáné.

A műanyag nekem ismerős volt, arra lecsaptam, elhoztam. Nagyjából jó méretre, de természetesen ez csak akkor derül ki, ha sikerül végre alámenni az autónak. Ha egyezik, remélhetőleg nem nagy trükközés árán ki lehet cserélni. Ha nem, akkor kezdhetek rohangálni....

Ja, külön pikántériája a dolognak, hogy bár a műanyag betöltő ismerős volt, és állítólag VVTI-hez tartozik, maga a cső 1999-es. Na ja. VVTI-t csak 2000-től gyártanak....


Ezen mindig összecsikarászom magam. Hogy ha az embernek mondjuk VW-ja van, elég egy retkes motorkódot tudni. Itt? Neeem, nem elég, ha a motorkódot tudod. Nem elég az sem, ha az alváz első pár betűjét. Az egész alvázszám kell. DE!!!!! Nem mindig ám, úgybizony. Mert van, amikor modellkód kell, háhá.

Persze a legeslegjobb, ha a kocsit egy szárnyas anyát vásárolni elhúzom mindjárt a csápos emelőn, mert hát jobb, ha az van ott.... anyámborogass. Teljes, komplett alkatrészkatalógussal ütném a fejét annak, aki ezt a megb...... bonyolított rendszert kieszelte. :censored: :censored:

Most marad a reménykedés, hogy nemcsak szemre jó az alkatrész, hanem valóban nem kevesebb másfél centivel, mint kéne....

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11868 Dátum: 2014.08.22 08:07:17 »
Vannak alkatrészek, amik évjárattól és/vagy gyártási helytől függően eltérőek. És nem tudtak mindent belekódolni az alvázszámba, abba inkább csak a típus/felszereltség, de a fék beszállítója nincs benne (a beszállító is a gyártási ciklus alatt évjárattól függően akár kétszer is változtathatott pl. a dugattyú átmérőn.)

Mennyire egyértelműen fogható a jobb oldali külső féltengelycsukló kopására az a jelenség, hogy bal kanyarban ütemes kattogó hangot hallani a kocsi eleje felől? Végig, amíg az íven van a kocsi.
Elindulás után, amíg hideg a csukló nem is kell nagy gázzal bevenni a kanyart, de melegen csak kis körfolgalomban kettes nagygáz kombinációra jön elő, üres parkolóban teljesen alászedett kormánynál körözésnél nem hallani rendelleneset. Balra kikanyarodáskor viszont elég egyértelműen, de nem minden esetben.

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11869 Dátum: 2014.08.22 08:34:06 »
Vannak alkatrészek, amik évjárattól és/vagy gyártási helytől függően eltérőek. És nem tudtak mindent belekódolni az alvázszámba, abba inkább csak a típus/felszereltség, de a fék beszállítója nincs benne (a beszállító is a gyártási ciklus alatt évjárattól függően akár kétszer is változtathatott pl. a dugattyú átmérőn.)

Hát erről beszélek. Hogy a német meg tudta oldani, hogy egyetlen motorszám alapján a világon bárhol kapsz alkatrészt a kárpitcsavartól a kábelkorbácsig. És jó is lesz. Jappániában meg jobb, ha mindjárt viszed az autót. De asse tuti....  :lol:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11870 Dátum: 2014.08.22 08:36:45 »
találtam bontottan benzincsövet.

Aranyos srácok ezek a totojánál, nem is számítottam másra, mint a szokásos idiotizmusra.... A betöltőcsőből a bontóban mindjárt két fajtát is mutattak, természetesen egymástól homlokegyenest eltérőt. Olyannyira, hogy az egyik műanyagból volt, a másik fémből. Természetesen eltérő volt a betöltőt a tankkal összekötő gumicső hossza, nem kicsit. Pedig mind a kettő E11 vvti-hez tartozik. De az egyik állítólag szedáné.

A műanyag nekem ismerős volt, arra lecsaptam, elhoztam. Nagyjából jó méretre, de természetesen ez csak akkor derül ki, ha sikerül végre alámenni az autónak. Ha egyezik, remélhetőleg nem nagy trükközés árán ki lehet cserélni. Ha nem, akkor kezdhetek rohangálni....

Ja, külön pikántériája a dolognak, hogy bár a műanyag betöltő ismerős volt, és állítólag VVTI-hez tartozik, maga a cső 1999-es. Na ja. VVTI-t csak 2000-től gyártanak....


Ezen mindig összecsikarászom magam. Hogy ha az embernek mondjuk VW-ja van, elég egy retkes motorkódot tudni. Itt? Neeem, nem elég, ha a motorkódot tudod. Nem elég az sem, ha az alváz első pár betűjét. Az egész alvázszám kell. DE!!!!! Nem mindig ám, úgybizony. Mert van, amikor modellkód kell, háhá.

Persze a legeslegjobb, ha a kocsit egy szárnyas anyát vásárolni elhúzom mindjárt a csápos emelőn, mert hát jobb, ha az van ott.... anyámborogass. Teljes, komplett alkatrészkatalógussal ütném a fejét annak, aki ezt a megb...... bonyolított rendszert kieszelte. :censored: :censored:

Most marad a reménykedés, hogy nemcsak szemre jó az alkatrész, hanem valóban nem kevesebb másfél centivel, mint kéne....

Amit mögvettél, arról a gumicső méreteit lemérve, megírnád?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11871 Dátum: 2014.08.22 08:45:14 »
Mennyire egyértelműen fogható a jobb oldali külső féltengelycsukló kopására az a jelenség, hogy bal kanyarban ütemes kattogó hangot hallani a kocsi eleje felől? Végig, amíg az íven van a kocsi.
Elindulás után, amíg hideg a csukló nem is kell nagy gázzal bevenni a kanyart, de melegen csak kis körfolgalomban kettes nagygáz kombinációra jön elő, üres parkolóban teljesen alászedett kormánynál körözésnél nem hallani rendelleneset. Balra kikanyarodáskor viszont elég egyértelműen, de nem minden esetben.

Nagy valószínűséggel az lesz, porvédő gumi szakadt a féltengelynél? Vagy volt már emiatt cserélve?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11872 Dátum: 2014.08.22 09:04:53 »
Amit mögvettél, arról a gumicső méreteit lemérve, megírnád?

Mög. De most nincs nálam, otthon szárad.

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11873 Dátum: 2014.08.22 10:35:20 »
2001-es Coriba milyen levegő szűrőt érdemes venni? Korábban ALCO-t használtam, de arra azt az infót kaptam, hogy az alco elég gyenge minőség. Akkor már inkább Japanparts, csak ilyet nem találok most, ott ahol meg tudnám venni. Mann-Filter sincs most, az kedvezményesen nem lenne rossz árban. Blue prints, Nipparts esetleg? Vagy ezek egy kutyák az alco-val?

Esetleg a benzinszűrőt érdemes cserélni? Fogalmam sincs volt-e valaha cserélve, probléma nincs a fogyasztással, motorral ilyen téren. Vagy nem kell vele foglalkozni, jó az amíg nincs vele gond?
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.22 10:38:04 írta Zolee11 »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11874 Dátum: 2014.08.22 11:09:08 »
2001-es Coriba milyen levegő szűrőt érdemes venni? Korábban ALCO-t használtam, de arra azt az infót kaptam, hogy az alco elég gyenge minőség. Akkor már inkább Japanparts, csak ilyet nem találok most, ott ahol meg tudnám venni. Mann-Filter sincs most, az kedvezményesen nem lenne rossz árban. Blue prints, Nipparts esetleg? Vagy ezek egy kutyák az alco-val?

Esetleg a benzinszűrőt érdemes cserélni? Fogalmam sincs volt-e valaha cserélve, probléma nincs a fogyasztással, motorral ilyen téren. Vagy nem kell vele foglalkozni, jó az amíg nincs vele gond?

A Blueprint  sztem jó lesz.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11875 Dátum: 2014.08.22 12:16:39 »
 :yes:

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11876 Dátum: 2014.08.22 12:55:28 »
Nagy valószínűséggel az lesz, porvédő gumi szakadt a féltengelynél? Vagy volt már emiatt cserélve?
A porvédő gumi hibátlan állapotban van, épp és rugalmas, nem szivárog a bilincseknél, mondjuk nem is nagyon tudtam kitapintani, hogy lenne alatta zsír.
Lehetséges, hogy volt cserélve, a porvédő, mert amikor vettem a kocsit (6 éve már) és átnézettem, akkor külön megjegyezte a szerelő, hogy dícséretes állapotban van. Gyári stílusú bilincs van rajta.
Amikor elindulok és még nem melegedett be, akkor elég egyértelműen hallani a motorbemelegítős kímélős balkanyarban is, de utána hamar "megjavul", vagyis csak akkor hallani, ha tényleg nagy gázt adok a bal kanyarban (kerék kipörgés közelében).
Felemeltem a jobb első keréknél és eltekertem balra a kormányt, aztán a kereket kézzel forgattam előre majd hátra, közben próbáltam a tengelynél a másik kezemmel fékezni, de nem éreztem semmi darálást. A féltengely a külső csuklónál tengely irányban tud mozogni, látható és érezhető, olyan 1mm lehet ez a mozgás, sugár irányban nincs érezhető lötyögése.

DaDiD

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 99
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11877 Dátum: 2014.08.22 22:09:17 »
Ezt a képet találtam hirtelen, nem tudom, segítsége-e?

Nagyon koszonom, segitett igen! ;) :)

fenegie84

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11878 Dátum: 2014.08.23 18:34:00 »
Sziasztok!
2005-ös Covom van, 1.8 vvti motorral. Az a kérdésem, h a szervokormánynak mennyire kellene könnyen tekerhetőnek lennie? Láttam egy videót youtubon és meglepett, h az enyémhez képest, abban szinte egy ujjal tekergetik. Szervo folyadék a minimum jelzés felett van, forgatás közben nincs nyöszörgő hang. Ami még befolyásolhatja a dolgot, h 205ös gumi helyett 215ös van fent. Szerintetek van valami baja, vagy csak egyszerűen a korból adódik, vagy csak túlreagálom? :)

fábián

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11879 Dátum: 2014.08.23 19:39:23 »
Kérdésem lenne a szakikhoz.
A vezető ülés nekem kényelmetlen jobb lenne ha egyenesebb lenne az ülőlap, ez annyit jelent emelni kellene a hátsó részét.
Azt találtam ki a hátsó csavarok alá tennék kb 10-15mm-t valamit. alátét ebonitból esztergálni valami vastag alátétet.
Kérdés ha fel lazítom a csavarokat nem veszem ki az ülést, csak a hátsó csavarokat hosszabbra cserélem és picit megemelem az első csavarok a helyükön maradnak max picit lazítok rajtuk, lényeg a légzsák nem kapcsol be?????
Úgy tudom ülést csak úgy nem lehet kivenni.
Köszi a segítő válaszokat előre is.
Ui: tudom párnával is megoldható lenne de ez talán jobb megoldás lenne
2007 Corolla Luna 1.4
üdv