Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2883725 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5595 Dátum: 2010.08.24 16:41:12 »
Mivel lassan aktuális a gyújtógyertya csere, ezért szemrevételeztem a gyárit.
Bosch FR8KCU volt benne szép színnel és láthatóan erősen használt elektródával.
A Bosch online katalógusban csak a Magyarországon gyártott FR8KC jelűt találtam, ami V bevágással rendelkezik (állításuk szerint 2007.02. ig volt gyári első szerelésű gyertya). A katalógus nekem kicsit kaotikusnak tűnt. LPG-hez többféle gyertyát ajánlottak rövid 15ill. 30e csereperiódussal.
Ezt vedd: NGK BKR5EYA-11 vagy DENSO K16-RU11.

A Bosch ratyi, nem javaslom.

Mindenkinek azt mondom, aki sokat városozik, hogy 30e-nél érdemes gyertyát cserélni. Neked az LPG miatt ezt különösen javaslom. Akár még előbb is.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5596 Dátum: 2010.08.24 19:52:00 »
Ezt vedd: NGK BKR5EYA-11 vagy DENSO K16-RU11.
Köszi, már postán van a megrendelt Denso IK16. Meglátjuk milyen hatással lesz a fogyira.

A Bosch ratyi, nem javaslom.
Meglepődtem,hogy ez a Bosch FR8KCU a gyári első szerelésű gyertya. Bárcsak minden ratyi ennyit bírna.

.... Neked az LPG miatt ezt különösen javaslom. Akár még előbb is.
Nem LPG-zem, csak azért írtam, mert múltkor a Carina topicban az LPG-hez használható normál gyertyákról tanakodtunk.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.24 20:20:22 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5597 Dátum: 2010.08.24 19:55:38 »
A gépkönyvet olvasgatva újabb "gyöngyszemet" találtam:
222. oldal (indulás előtti tanácsok fejezet):
" A gépkocsija irridium fejű gyujtógyertyával van felszerelve. Figyelem! Kizárólag Irridium fejű gyujtógyertyát használjon a motorteljesítmény érdekében. Ne változtassa a hézagot ... ."
Néhány lappal hátrébb meg a "sima" Denso és a Bosch-t irja a 4ZZE motorhoz.

Lehet, hogy néhány országba irridium gyertyával szállították, a magyar fordításban meg benne maradt? Akkor meg a végén lévő gyertya ajánlás minek.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.24 19:58:03 írta Agyarka »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5598 Dátum: 2010.08.24 20:22:30 »
Gyárilag vagy Bosch vagy Denso gyertyával szállították ide, gyárilag egyik E11/12-ben sem volt eddig iridium gyertya.

A Toyota azt szeretné, hogy mindenki azt vásárolja, hiszen ez lenne az igazi. Azonban tisztában vannak azzal is, hogy senki sem veszi meg (1-2 kivételtől eltekintve), így a normál gyertyák paramétereit írják be.

Van amúgy nagyobb hibája is a gépkönyvnek. Pl. a 8,x l hűtőfolyadék, ami még új motor esetében sem megy bele a kocsiba, nem hogy sima cserekor.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5599 Dátum: 2010.08.24 20:29:16 »
Köszi, már postán van a megrendelt Denso IK16. Meglátjuk milyen hatással lesz a fogyira.
Szerintem semilyen hatása nem lesz a fogyira, de ne legyen igazam.

Amúgy jó választás az a gyertya, csak horribilisen drága.


Meglepődtem,hogy ez a Bosch FR8KCU a gyári első szerelésű gyertya. Bárcsak minden ratyi ennyit bírna.
Kibírja az összes a 60e km-t anélkül, hogy behalna a motor, csak éppen az nem mindegy, hogy milyen állapotba lesz a csereperiódus végére :excl:

Nálam a Bosch-sal már 25e km-re erősen ingadozó, darabos volt az alapjárat és erősen le voltak kerekedve az elektródák. Az NGK és a Denso esetében ez az állapot 40e km-re sem fordul elő, sőt a gyertya elektródái is jobb állapotban vannak, mint a Bosch 25e-nél.

Nem LPG-zem, csak azért írtam, mert múltkor a Carina topicban az LPG-hez használható normál gyertyákról tanakodtunk.
Akkor nem kell olyan sűrűn cserélned a gyertyákat. Normál esetben érdemes azért 20-30e-nél ránézni, hogy milyenek, ha kell ki is cserélem én ekkor őket. Az iridiumos elvileg elmegy 90e km-t, itt nem nagyon lehet tudni, hogy mennyire vannak leélődve a gyertyák, hiszen mások az elektródák. Valszeg az iridiumos fejrész nem fog egyhamar elfogyni...

TSityu

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5600 Dátum: 2010.08.24 20:37:42 »
Valszeg az iridiumos fejrész nem fog egyhamar elfogyni...

Huh.... ez jó hír, nem szeretném a csereperiódusát lerövidíteni. Tart még a GV.  :D

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5601 Dátum: 2010.08.30 20:34:08 »
A gépkönyvet olvasgatva újabb "gyöngyszemet" találtam:
222. oldal (indulás előtti tanácsok fejezet):
" A gépkocsija irridium fejű gyujtógyertyával van felszerelve. Figyelem! Kizárólag Irridium fejű gyujtógyertyát használjon a motorteljesítmény érdekében. Ne változtassa a hézagot ... ."
Néhány lappal hátrébb meg a "sima" Denso és a Bosch-t irja a 4ZZE motorhoz.
Nálam az iridiumot csak az 1.8-as motornál írja gyáriként.

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Kipufogó
« Válasz #5602 Dátum: 2010.08.31 11:51:46 »
Sziasztok!

2000-es évjáratú E11-emen elfogyott a gyári hátsó kipufogódob (180ekm). Hangja is csúnya már, elvittem a Kipufogó Klinikára, és ott is megerősítették, hogy hátsódob csere. Saját készítésű dobjukkal kerek 30 ezer forint lenne a csere, de két korábbi OFF autómon (BMW) is volt klinikás dob és sem túl tartós, sem túl szép hangú nem volt.

Szemre elég érdekes a rendszer, mintha a katalizátortól gyárilag egybe lenne az egész. Természetesen lehet kapni külön egységeket is utángyártottban, a Bárdinál láttam Bosalt viszonylag normális áron (27 körül jönne ki).
Ám valami rémlik, hogy a dob formája karosszéria kivitel függvénye is. Ha jól gondolom, a rövidebb 3 ajtósé tér el a nagyjából hasonló hosszúságú sedan-liftback-wagonétól. Viszont ezek az alkatrészkereső webshopok néha elég kiismerhetetlenek, pl a Bárdinál sokszor keveredik a Ferdehátú/Kompakt elnevezés. És lehet, hogy bizalmatlan vagyok, de az odaültetett srácokban sem tudok mindig megbízni, akármilyen segítőkészek is legtöbbször, hiszen ők is csak az adatbázisból dolgoznak.

Volt már valaki hasonló cipőben? Mi alapján érdemes kérni a hátsódobot+csövet, hogy biztosan passzoljon az autóhoz? (én lennék a legboldogabb, ha az alvázszám elég lenne hozzá :) )

Köszönöm!
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Kipufogó
« Válasz #5603 Dátum: 2010.08.31 11:55:32 »
Viszont ezek az alkatrészkereső webshopok néha elég kiismerhetetlenek, pl a Bárdinál sokszor keveredik a Ferdehátú/Kompakt elnevezés. És lehet, hogy bizalmatlan vagyok, de az odaültetett srácokban sem tudok mindig megbízni, akármilyen segítőkészek is legtöbbször, hiszen ők is csak az adatbázisból dolgoznak.

Volt már valaki hasonló cipőben? Mi alapján érdemes kérni a hátsódobot+csövet, hogy biztosan passzoljon az autóhoz? (én lennék a legboldogabb, ha az alvázszám elég lenne hozzá :) )

Köszönöm!

Unix, Láng korrekt, nézd meg náluk!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Kipufogó
« Válasz #5604 Dátum: 2010.08.31 17:42:59 »
Viszont ezek az alkatrészkereső webshopok néha elég kiismerhetetlenek, pl a Bárdinál sokszor keveredik a Ferdehátú/Kompakt elnevezés. És lehet, hogy bizalmatlan vagyok, de az odaültetett srácokban sem tudok mindig megbízni, akármilyen segítőkészek is legtöbbször, hiszen ők is csak az adatbázisból dolgoznak.

Volt már valaki hasonló cipőben? Mi alapján érdemes kérni a hátsódobot+csövet, hogy biztosan passzoljon az autóhoz? (én lennék a legboldogabb, ha az alvázszám elég lenne hozzá :) )

Köszönöm!

Unix, Láng korrekt, nézd meg náluk!

A Bárdi is korrekt szokott lenni itt Szombathelyen, ráadásul a Bosal jó minőséget képvisel kipufogóban. Úgyhogy én megpróbálkoznék vele, ha netán mégsem sikerült jót hozniuk, az ugyis rögtön kiderül, és akkor kötelességük kicserélni!
Xanyi

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5605 Dátum: 2010.08.31 18:43:22 »
Na vajon melyik kuplungot válasszam? :)
Aisin: 22 400- (Szívem szerint ez lenne, bár a srác ágál ellene, hogy ha gáz van vele, Aisin cuccot nem lehet gariban cserélni, 7 éve várnak egy garis kuplungra)
Valeo: 24 200-
LUK: 40 900-
         

TSityu

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5606 Dátum: 2010.08.31 18:49:28 »
A TS corik kuplungja gyárilag AISIN-ASCO.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5607 Dátum: 2010.08.31 18:55:11 »
Tudom. :winkiss: Az a gyári utángyártott vagy hogy szokták mondani.
         

TSityu

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5608 Dátum: 2010.08.31 18:56:43 »
Akkor most már azt is tudod melyiket vedd.  ;)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5609 Dátum: 2010.08.31 20:00:31 »
Na vajon melyik kuplungot válasszam? :)
Aisin: 22 400- (Szívem szerint ez lenne, bár a srác ágál ellene, hogy ha gáz van vele, Aisin cuccot nem lehet gariban cserélni, 7 éve várnak egy garis kuplungra)
Valeo: 24 200-
LUK: 40 900-

Nálunk ha valaki a gyárit nem akarja megvenni, akkor mindig Aisin-t rendelünk a Bárditól. Már rengeteget beszereltünk, gond egyel sem volt, ráadásul a gyári is sok esetben az, úgyhogy egyértelmű, hogy azt kell venned!
Xanyi