Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680126 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10590 Dátum: 2017.05.02 20:14:49 »
Sziasztok!
Meg tudná mondani valaki, hogy Carina E szelepfedélben a gyertyafészket körülvevő tömítés az szimering /ha az, milyen méretű/ vagy speciális gyűrű?
Köszi, üdv'!

üdv DS65!
Kapható méretű szimering, 26x48x10mm.
Én nemrég végigjártam, de mindenhol csak ígérgettek, ezért megvettem inkább az Elring szettett, igaz 9500 kisker áron, de legalább van benne minden! (körbe a szelepfedél alá, csavarok alá 4x alátét + a 4db gyertyahüvelyhez)

Arra figyelj, ha cseréled, hogy az új szimeringet ne üsd be ütközésig a fedélbe, mert akkor nem a gyertyahüvely köré fog esni a helyén! Nézd meg az eredetit, hogy mennyire van és az alapján könnyű lesz!

Amúgy hiába van száma (koyo) a gyárinak magán a szimeringen, nem lehet olyat kapni...
Amit tudnak szimeringes boltokban az 26x48x 7 (!) mm.
Dönts belátásod szerint! ;)

Kellemes csalódás volt, hogy az Elring (német) tömítéskészleten a szóban forgó gyertyahüvely szimeringen Made in Japan felirat olvasható! :D

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10591 Dátum: 2017.05.03 14:54:55 »
Kedves Toyotás társaim!
 
Van egy 1997-es Carina E-m.
Nagyon szeretem, jól megvan velünk immár 13 éve.
 
Az utóbbi időben az alábbit csinálja:
Ha hidegen indítom, kiválóan, szépen megy, bemelegszik, utána is szépen rendesen megy.
Amint leállítom (akár hidegen pl. 2 km után, akár hosszabb út után) és rövid időn belül (akár fél óra) időn újra beindítom, akkor puffog, remeg, menet közben rángatja az autót, erőtlen. (Laikusként azt mondom, hogy nem megy 1-több henger).
 
Találkozott már valaki ilyen hibával? Mivel lehet a gond?
 
Előre is köszönöm segítségetek,
Lajos
Üdv!+

Csak tippjeim vannak. Gyújtás, levegő, üzemanyag hármasból az első kettő valamelyike. Hasonló nálam akkor volt, mikor a nyest elintézte az egyik gyújtáskábelem. De menet közben nem volt tünete.
A másik a túl sok kartergáz/olaj a henger(ek)ben, amivel nem tud megküzdeni alapjáraton a motor. Ez kopott gyűrűtől, áteresztő PCV szeleptől, vagy felhígult motorolajtól is eredhet.
Én megvizsgálnám a gyújtásrendszert az elosztótól, illetve belekukkantanék a hengerekbe is gyertyanyíláson keresztül, úgy több derülne ki. De  egy fojtószelep/alapjárati szelep pucolás sem árthat.

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10592 Dátum: 2017.05.03 15:47:15 »
Szia Kamikaze!
Köszi szépen a válaszod, ill. tapasztalataid  megosztását! Szemezgettem én is ezekkel:   https://alkatreszek.hu/autotipus/toyota/carina/carina_e_t19_1992_04_1997_09/5688/auto_motor_alkatreszek_tomitesek/szelepfedel_tomites_keszlet/osszes_termek/-_1
csak nem tudom, melyiket lenne érdemes megvenni!
Üdvi!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10593 Dátum: 2017.05.03 20:15:57 »
üdv!
A Reinz és az Elring mindkettő vállalható! Lényegében tök egyforma az 1.6-os 4a-fe motorok szelepfedele, úgyhogy ez sem jelenthet problémát, ergo bármelyiket választhatod! ;)
Ha egy tanácsot elfogadsz, én sokat szívtam ezzel a tömítéssel, rengetegszer levettem, mert időnként elkezdett szivárogni, s két fontos tanulságot vontam le!
1. A körbe tömítést nagyon alaposan bele kell illeszteni a helyére, főleg a sarkoknál, mert annyira el tud tartani, hogy hiába van lehúzva mind a négy csavar, szivárog az olaj.. Meg is vezetett a dolog, mert pont a gyújtáselosztó feletti sarokban talált ki az olaj és egyből az elosztó tengelytömítésére gyanakodtam, amit vettem is gyárit, de nem ott folyt!
A másik a jó minőségű motortömítő paszta, (pl Berner) használata, vékonyan körbe, még új tömítéshez is!

2. Rengeteget jelent, hogy ki legyenek cserélve a lefogató csavarok alátétei is, mivel itt más gumitömítésekkel próbálkozva időnként kitalált az olaj, mivel összeült a gumi.. kiette az olaj :S

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10594 Dátum: 2017.05.06 21:17:30 »
Köszi Kamikaze! :hug:

bodnarlajostibor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10595 Dátum: 2017.05.07 22:03:32 »
Csak tippjeim vannak....

Köszönöm, próbálkozom...

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10596 Dátum: 2017.05.10 12:38:33 »
Fék hiba lenne?
Sziasztok,
érdekes jelenséget vettem észre tegnap és azóta is.
Hirtelen fézesénél (közel satufékezés) egy pillanatra felvillan ez a lámpa ((!)) és azonnan el is alszik amint enyhűl a fékező erő. Próbálgattam és tényleg telitalpalásnál csinál ilyet csak és csak egy pillanatig.
Hozzáteszem hogy fél éve lett cserélve hátsó dob+pofa elől pedig a pofák csak mert még bőven van a tárcsán.
Kérés hogy aggódjak e és hogy valójában ez fékhiba lehet? ami elég fura lenne pláne h cserés volt fél éve.
Ennyi idő után elkophatott a fékem? (még nem néztem meg)
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.10 12:43:01 írta VSanyi »

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10597 Dátum: 2017.05.10 14:16:03 »
Fék hiba lenne?
Szia!
Szerintem inkább a fékfolyadék szinted csökkent a minimum alá. Ha igen, akkor ki kell deríteni a fogyás okát is.  :hmmmm:
Toyotáról csak jót vagy semmit...

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10598 Dátum: 2017.05.10 15:31:30 »
Szia!
Szerintem inkább a fékfolyadék szinted csökkent a minimum alá. Ha igen, akkor ki kell deríteni a fogyás okát is.  :hmmmm:
FLInt a te tipped lesz valószínű a bibis....
Megnéztem és a MIN szint alatt van a folyadék.... na viszont kérdés hogy oké hogy DOT3 kell bele (mert a tartálykopakon is az áll hogy ONLY USE DOT3...), de milyen? mivel fogalmam nincs h milyen márka/tipus van benne. vagy ez nem okoz gondot csak DOT3 legyen az a lényeg?
Délután mennék is venni valamit
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.10 15:34:15 írta VSanyi »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10599 Dátum: 2017.05.10 19:53:57 »
Üdv!

Lehet DOT 4,vagy 5.1 is akár, ezeknek magasabb a hőtűrésük, a lényeg, hogy ne legyen DOT 5, mert az szilikonbázisú, nem keverhető a többivel.
FLint azonban azt is írta, ki kell deríteni, miért kevesebb, mert a fékfolyadék zárt rendszerű, ha nem folyat valahol, akkor nem fogyhat. Ellenőrizni kell a dugattyúkat, fékcsöveket is.

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10600 Dátum: 2017.05.10 22:48:05 »
Üdv!

Lehet DOT 4,vagy 5.1 is akár, ezeknek magasabb a hőtűrésük, a lényeg, hogy ne legyen DOT 5, mert az szilikonbázisú, nem keverhető a többivel.
FLint azonban azt is írta, ki kell deríteni, miért kevesebb, mert a fékfolyadék zárt rendszerű, ha nem folyat valahol, akkor nem fogyhat. Ellenőrizni kell a dugattyúkat, fékcsöveket is.
aha értem... akkor csak úgy rátölteni nem ajánlatos???....hagyjam a fenébe amíg ki nem derül hogy mi lehet?
hát nem tudom mikor fog tudni ránézni a szerelő... ettől most kicsit ráparáztam hogy egyáltalán így beüljek e a kocsiba holnap.  :no:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10601 Dátum: 2017.05.11 07:03:42 »
Ha pár napig nem tudod nélkülözni, DOT 4-essel nyugodtan rátölthetsz. Magasabb DOT számút keverhetsz alacsonyabbhoz, fordítva nem szokás. Ezek mind glikolbázisúak, megkötik a vizet, ezért "elhasználódnak" idővel.
Kétévente amúgy is ajánlott cserélni a fékfolyadékot, ha nem tetted meg eddig, itt az ideje. Ezt bármelyik gyorsszervizben megejtik. Közben a fékdugattyúk, fékcsövek szemrevételezhetőek.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10602 Dátum: 2017.05.11 07:44:09 »
Ha pár napig nem tudod nélkülözni, DOT 4-essel nyugodtan rátölthetsz.
Merthogy kizártnak tartom, hogy DOT 5-ös lett volna benne, azt versenyzéshez használják. Az 5.1-es relatív drága, ma már inkább 4-est szokás belerakni, jobb, mint a DOT 3.

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10603 Dátum: 2017.05.11 20:51:31 »
Merthogy kizártnak tartom, hogy DOT 5-ös lett volna benne, azt versenyzéshez használják. Az 5.1-es relatív drága, ma már inkább 4-est szokás belerakni, jobb, mint a DOT 3.
köszi a segítséget.
holnap pihentetem a kocsit mert szabin vagyok itthon melózok, keddre kaptam időpontot reggelre, megy fékfolyadék cserére és átnézik az egész fékrendszert is.
ma rálestek de semmi jelét nem látták így elsőre a folyásnak ők is s folyadék öregségre gyanakodnak... őszinte leszek ez az a folyadék szint amit sosem figyeltem (2 éve kb mióta megvettem a kocsit) ez van ha valakinek fingusza :) sincs az autószerelésről... mondjuk tény hogy tőletek és a fórumról már hihetetlen sokat tanultam, hú ez eléggé  ny :tt2: :tt2: ásnak hangzik de köszi érte mindenkinek :D
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.11 20:54:06 írta VSanyi »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10604 Dátum: 2017.05.12 15:24:46 »
Egy füst alatt ne felejtsd lecserélni a kuplung folyadékot is! Ugyanúgy DOT 4 való bele.