Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2677716 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10455 Dátum: 2017.01.12 18:29:41 »
Sziasztok!

Valaki tudja mennyi a vízpumpa csereperiódusa 4a-fe-nél?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10456 Dátum: 2017.01.12 18:39:58 »
Hát vezérléscserekor esetleg ha még nem cserélted a vízpumpát eddig, de amúgy amikor elkezd szólni... egyébként nem tudok róla, hogy volna ilyen előírt periódus, nincs benne a vezérlés körében ugye  :otlet:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10457 Dátum: 2017.01.12 20:23:21 »
Ahogy mondod, de érdekes, hogy egy ilyen fontos alkatrészre nem adnak meg csereperiódust.  :?:
Nem találtam sehol említés szinten sem..

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10458 Dátum: 2017.01.13 13:49:38 »
Vízpumpa: nálam 397.000 km-nél még az eredeti van. Itt valamelyik fórumtárstól vettem egy újat (Toyota) úgy tíz éve, azóta az éves szerviznél mindig megkérdezem a szerelőt, berakná-e? Ilyenkor alánéz és azt mondja, hogy ráér ez még...
Legyen mondjuk a csereperiódus 500.000 km! :whistling:
üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10459 Dátum: 2017.01.14 11:52:31 »
Vízpumpa: nálam 397.000 km-nél még az eredeti van. Itt valamelyik fórumtárstól vettem egy újat (Toyota) úgy tíz éve, azóta az éves szerviznél mindig megkérdezem a szerelőt, berakná-e? Ilyenkor alánéz és azt mondja, hogy ráér ez még...
Legyen mondjuk a csereperiódus 500.000 km! :whistling:
üdv:
villanó
:D  :yes:   :clap:
Szerintem nekem is még az eredeti van benne.
A versenyautómhoz is (4A-GE) vettem egyszer feleslegesen egy új vízpumpát, még mindig megvan a dobozában, eladni sem tudom, nem kell senkinek sem...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10460 Dátum: 2017.01.14 23:27:55 »
Üdv!
Szerintem az lehet, hogy legalább néha cserélnek-e benne hűtőfolyadékot?? Tehát van-e kenés, illetve egyéb védelem??Amikor megvettem a kocsit, lecseréltem a hűtőfolyadékot...nem tudom milyen a gyári, ez zöldes volt és nagyon durva... Vízpumpát 3 évre rá kellett cserélnem, nagyon nagyot lógott már a tengelye, fantasztikus, hogy milyen keveset eresztett. Folyásnyom az volt. Szerintem amíg nem zúg, vagy nincs folyásnyom, addig nen kell bántani szegénykét :)
Esetleg a szíjakat fellazítva meg lehet mozgatni, mennyi a játéka.

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.14 23:31:22 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10461 Dátum: 2017.01.15 21:08:25 »
Köszönöm a válaszokat, akkor hagyom, hacsak érzetre nem gázos! ;)

tom164

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10462 Dátum: 2017.01.17 11:03:00 »
Kedves Cartársak, néhány új probléma merült fel:

1. bekapcsolt fűtőventillátornál mintha kipufogógáz jönne be az utastérbe. Most mentem kétszer is 100 km körüli távokat, de már ki kellett kapcsolnom a ventit, mert nagyon büdös volt és a torkomat is kaparta a gáz. Találkozott valaki ilyesmivel?

2. ezekben a nagy hidegekben a szervokormány nem akar dolgozni. Alig tudom tekerni és akkor is darabosan jár. Amióta bejöttek a hidegek, azóta csinálja. Olajszint OK, mi lehet egyéb? Elfagyott vákuumcső vagy ilyesmi?


tom164

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10463 Dátum: 2017.01.17 11:23:31 »
Uraim, csak hogy tanuljak: mit jelent a hibakód kivillogtatás?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10464 Dátum: 2017.01.17 16:20:10 »
üdv tom164!

Valahol kifúj a kipufogód, ez veszélyes, mert a kipufogógázban szén-monoxid is van, amit gondolom ismersz, hogy mérgező!!
Járó motornál valaki befogja a kipufogó végét, te pedig leginkább aknából meg fogod találni, hol szelel! Sanszos, hogy a motortér környékén lesz a hiba!

A szervonak lehet több oka is:
- régi az olaj
- folyamatos nehezen járás esetén lehet valamelyik futóműelem hibája, pl. kiszakadt porvédő miatti gömbfejszorulás
- kormányoszlop külső kardánkereszt, ennek jelensége, hogy csak bizonyos fordulatonként akad meg, pl. negyed/fél, kettő közt könnyebb
- szervoszivattyú kopása, olaj habzik-e?


Uraim, csak hogy tanuljak: mit jelent a hibakód kivillogtatás?

A Carina E is már eléggé összetett rendszer ahhoz, hogy a sok elektromos jeladó (levegő, vízhőfok, főtengely, Hall, lambdaszonda, sebesség, abs, szívótér abszolútnyomás stb-stb) által szolgáltatott információkat rábízzák egy motorvezérlő egység (ECU) nevezetű elektronikára. Ebben el vannak tárolva minden jeladóra vonatkozóan megadott "tól-ig" értékek, jellegmezők (pl. előgyújtás szabályozáshoz), amelyeket az ECU a működés során folyamatosan figyel, visszajelzéseket kap a jeladóktól, milyen tartományban teszik a dolgukat.
Az ECU nem csak megfigyeli ezen értékeket, hanem folyamatosan szabályozza, vezérli a beavatkozó szerveket az előbb említett értékeknek megfelelően.
Viszont idővel elromolhatnak, elfáradnak, lelassulnak ezen jeladók, amelyek hibájának kiszűrésének megkönnyítésére az ECU rendelkezik olyan funkcióval már a régebbi konstrukcióknál is, hogy ha érzékeli, ha egy adott jeladó által szolgáltatott érték jelentősen eltér az ECU-ba táplált értékektől, akkor erről információt küld a vezetőnek a motorkontroll lámpa felgyújtásával.
Vannak időszakos és állandó hibák. Ezért fordul elő, hogy sokszor csak bizonyos ideig világít a lámpa, majd látszólag megjavul. Ez azért van, mert arra az időre jelentős az eltérés a betáplált értékekhez képest!
Az ECU-t rá lehet bírni, hogy ezen információkat ossza meg velünk is, legtöbb autón csak számítógépes hibakód olvasással lehet  hozzáférni az adatokhoz a diagnosztikai csatlakozón keresztül. Bizonyos konstrukcióknál viszont lehetőség nyílik a hibák olyan módú kiolvasására, amikor az autó diagnosztikai csatlakozójában a megadott lábakat összezárva és a megfelelő utasításokat végrehajtva (pl gyújtás be, motor áll) az ECU közli velünk az addig eltárolt hibákat, amelyek az addigi működés során felmerültek, vagy még mindig fennállnak. Erre az egyetlen felülete a műszerfalon a hibakód lámpa, (sárga jelzőfény) amely elkezd villogni meghatározott ütemben.
Ez csak látszólag értelmetlen, meg van adva, hogy egy-egy villanás közt mennyi szünet telik el, és ezen villanások-szünetek kiadnak egy-egy 1 vagy több jegyű számot.
Ezen számokhoz tartozik egy hibakód táblázat, amelyből ki tudjuk olvasni, mi a fennálló hiba.

https://www.youtube.com/watch?v=zPjaeXOp0qg
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.17 16:27:40 írta kamikaze »

tom164

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10465 Dátum: 2017.01.17 17:54:58 »
üdv tom164!

Valahol kifúj a kipufogód, ez veszélyes, mert a kipufogógázban szén-monoxid is van, amit gondolom ismersz, hogy mérgező!!
Járó motornál valaki befogja a kipufogó végét, te pedig leginkább aknából meg fogod találni, hol szelel! Sanszos, hogy a motortér környékén lesz a hiba!

A szervonak lehet több oka is:
- régi az olaj
- folyamatos nehezen járás esetén lehet valamelyik futóműelem hibája, pl. kiszakadt porvédő miatti gömbfejszorulás
- kormányoszlop külső kardánkereszt, ennek jelensége, hogy csak bizonyos fordulatonként akad meg, pl. negyed/fél, kettő közt könnyebb
- szervoszivattyú kopása, olaj habzik-e?


Uraim, csak hogy tanuljak: mit jelent a hibakód kivillogtatás?

A Carina E is már eléggé összetett rendszer ahhoz, hogy a sok elektromos jeladó (levegő, vízhőfok, főtengely, Hall, lambdaszonda, sebesség, abs, szívótér abszolútnyomás stb-stb) által szolgáltatott információkat rábízzák egy motorvezérlő egység (ECU) nevezetű elektronikára. Ebben el vannak tárolva minden jeladóra vonatkozóan megadott "tól-ig" értékek, jellegmezők (pl. előgyújtás szabályozáshoz), amelyeket az ECU a működés során folyamatosan figyel, visszajelzéseket kap a jeladóktól, milyen tartományban teszik a dolgukat.
Az ECU nem csak megfigyeli ezen értékeket, hanem folyamatosan szabályozza, vezérli a beavatkozó szerveket az előbb említett értékeknek megfelelően.
Viszont idővel elromolhatnak, elfáradnak, lelassulnak ezen jeladók, amelyek hibájának kiszűrésének megkönnyítésére az ECU rendelkezik olyan funkcióval már a régebbi konstrukcióknál is, hogy ha érzékeli, ha egy adott jeladó által szolgáltatott érték jelentősen eltér az ECU-ba táplált értékektől, akkor erről információt küld a vezetőnek a motorkontroll lámpa felgyújtásával.
Vannak időszakos és állandó hibák. Ezért fordul elő, hogy sokszor csak bizonyos ideig világít a lámpa, majd látszólag megjavul. Ez azért van, mert arra az időre jelentős az eltérés a betáplált értékekhez képest!
Az ECU-t rá lehet bírni, hogy ezen információkat ossza meg velünk is, legtöbb autón csak számítógépes hibakód olvasással lehet  hozzáférni az adatokhoz a diagnosztikai csatlakozón keresztül. Bizonyos konstrukcióknál viszont lehetőség nyílik a hibák olyan módú kiolvasására, amikor az autó diagnosztikai csatlakozójában a megadott lábakat összezárva és a megfelelő utasításokat végrehajtva (pl gyújtás be, motor áll) az ECU közli velünk az addig eltárolt hibákat, amelyek az addigi működés során felmerültek, vagy még mindig fennállnak. Erre az egyetlen felülete a műszerfalon a hibakód lámpa, (sárga jelzőfény) amely elkezd villogni meghatározott ütemben.
Ez csak látszólag értelmetlen, meg van adva, hogy egy-egy villanás közt mennyi szünet telik el, és ezen villanások-szünetek kiadnak egy-egy 1 vagy több jegyű számot.
Ezen számokhoz tartozik egy hibakód táblázat, amelyből ki tudjuk olvasni, mi a fennálló hiba.

https://www.youtube.com/watch?v=zPjaeXOp0qg


A kipufogónak nagyon szép hangja van nagy fordulaton is, nem hiszem hogy kifújna, de a cső végének a befogását még nem próbáltam, ötletnek jó.

A szervokormány meleg motornál működik, azért gondoltam elfagyott vákuumcsőre. Tehát nem folyamatosan van vele gond (bár amikor napközben is -10 fok volt, és csak rövid útra mentem a kocsival akkor igen) és nem is csak fél vagy negyed fordulatnál. Hogy az olaj habzik-e azt megnézem, de nagyon friss nem lehet, mert 2 éve vettem a kocsit és azóta nem cseréltem, eladásra meg biztosan nem cserélte más sem.

A hibakód villogást újra elolvasom a video megnézése után...

tom164

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10466 Dátum: 2017.01.17 19:02:26 »
Ha jól értelmezem akkor itt a hibakód az 1-2-4-1?

Szerencsére nem ennyi hiba van, de Apa azért mérges...

Valakinek van ilyen hibakód-táblázata?
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.17 19:08:54 írta tom164 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10467 Dátum: 2017.01.17 20:26:01 »
12 és 41-es kód.
Táblázatot hirtelen nem találok.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10468 Dátum: 2017.01.17 20:44:22 »
Gyerekek!
Google
Kulcsszavak 1 : discodan.org fi.pdf
Ez az EFI rendszer leírása. Ennek a 32. oldalától vannak a hibakódok, mögötte a táblában a hivatkozások, hogy hol kellene vizsgálódni.
Ehhez google kulcsszavak 2:
Discodan.org ig.pdf
Ez a gyújtás leírása.
Tehát ez a 2 doksi biztos kell hozzá.


TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.17 20:46:18 írta vd1234 »

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10469 Dátum: 2017.01.17 22:40:45 »
12   Knock Control Sensor signal
12   RPM signal
41   Throttle Position Sensor signal
Toyotáról csak jót vagy semmit...