Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2679535 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10305 Dátum: 2016.06.25 16:38:33 »
Sziasztok
Rég jártam ezen oldalakon,viszont felmerült egy kis gondom az öreglánnyal
Egy ideje erőtlennek érzem az autót,gyorsitásnál csilingelő hangot ad a motor,és nem akar gyorsulni persze a keretein belül
Tipikusan,mintha nem történne meg gázadáskor az előgyújtás szabályzás
Hibakód nincs,ECU reset megtörtént
Van - e még esteleg ötletetek mi történhetett  vele egyik napról a másikra
Egyéb infóként a fogyasztása viszont a jelenség óta drasztikusan visszaesett számadataim nincsenek,csak azt vettem észre,hogy sokkal nagyobbidőintervallumokban kell tankolnom mostanában
Today Tomorrow Toyota

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10306 Dátum: 2016.06.27 20:06:15 »
Sziasztok
Rég jártam ezen oldalakon,viszont felmerült egy kis gondom az öreglánnyal
Egy ideje erőtlennek érzem az autót,gyorsitásnál csilingelő hangot ad a motor,és nem akar gyorsulni persze a keretein belül
Tipikusan,mintha nem történne meg gázadáskor az előgyújtás szabályzás
Hibakód nincs,ECU reset megtörtént
Van - e még esteleg ötletetek mi történhetett  vele egyik napról a másikra
Egyéb infóként a fogyasztása viszont a jelenség óta drasztikusan visszaesett számadataim nincsenek,csak azt vettem észre,hogy sokkal nagyobbidőintervallumokban kell tankolnom mostanában
Szia!
Az én tippem:
Vacak benzint tankoltál és nem mered nyomni neki mert becsörög...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10307 Dátum: 2016.06.27 20:59:52 »
Az én hiba jelenségemre nem reagál senki.. lehet kissé bonyolult,és még nem is futott ilyenbe bele senki.Csak nekem sikerült egyénileg?
Azt hittem jól fogyaszt az autóm.6.5- 6.7  liter.De olvasva az előzőeket...

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10308 Dátum: 2016.06.27 22:50:09 »
"Sziasztok
Rég jártam ezen oldalakon,viszont felmerült egy kis gondom az öreglánnyal
Egy ideje erőtlennek érzem az autót,gyorsitásnál csilingelő hangot ad a motor,és nem akar gyorsulni persze a keretein belül"

Az enyém nagyon érzékeny az olaj mennyiségére és minőségére. 10000 km után cserélek, de egyszer belefutottam egy (szerintem hamis) Castrol olajba, ami 5-6000 km-nél megadta magát. Ugyanezek a tünetek voltak. (Azóta 5W40 -es Eneost használok)

üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10309 Dátum: 2016.07.07 08:33:18 »
Sziasztok!

Hátha itt, ezért bemásolom:


Toyota Carina E (1997, 1.6, 4A-FE)

A klíma bekapcsolást követően hamar kikapcsol..
Értem ezalatt, hogy 10-15 mp-ig megy, majd kikapcsol a kompresszor, 10 mp szünet, majd elölről.. (Ezt onnan tudom, hogy egy visszajelző LED van kötve a kompresszor pozitívjára, amit bent látok!)

Ezt produkálja magas fordulaton, illetve alapjáraton gurulva 80-90 km/h-val kicsit tovább megy, van, hogy egy percig is, szerintem ez lenne a normális.
Álló helyben járatva szintén normálisan megy, akár 1-2 percet is, elindul mindkét ventilátor a 2. fokozaton.
Egyébként a klíma ventilátor mindig elindul és a második fokozaton megy.
Próbaképpen direktbe lett kötve mindkettő hűtőventilátor, jelenség ugyanaz, menet közben is!

Belül a párologtatónál van egy érzékeny NTC ellenállás, az is jónak tűnik, 1-1.4 kOhm körül mozog az értéke, gyorsan reagál.

Tiszta a párologtató és a légcsatornák, új a pollenszűrő, (nélküle is ugyanez a jelenség), rendszer levákuumolva, évekig tartotta már a nyomást, most sem hiányzott belőle sok, gyári 700-800g gáz van előírva, 800g-al töltötték fel..
Kint a hűtőnél ki lett mosva a kondenzátor, nincs elzáródva jelentős mennyiségű lamella.

Motortérben távol a motortól a csatlakozási pontoknál a klímacsövek hőmérséklete érzetre jó, a vastag hideg, párás, a vékony cső nem forró, kézmeleg.

Csak valami nem kóser, fordulaton ki-be kapcsolgatás nem tesz jót a kompresszornak/ motornak.

A szárító szűrőn található nyomáskapcsoló tűnik hibásnak egyesek szerint, ami Denso, ezért kicsit kételkedem benne, hogy az elromlana.
Csak gyárit tudnának 61 E pénz, vagy ebay-ről Hella ~10 -ért, esetleg egy féle utángyártott lenne Vemo márka

(VEMO termék és márkaismertető

VEMO (Vierol Elektro Motoren Oldenburg) A VIEROL vállalat 1977-ben alakult meg és a VEMO márka név alatt gyártja termékei és több mint 120 országban szállít alkatrészeket, ezért is az egyik legfontosabb beszállító a világon.)

Klímást már találtam, mert aki eddig volt nem tud gázt visszafejteni, ezért mást kellett keresnem, aki vállalja.
A nyomáskapcsoló 99%-ban nem cserélhető a gáz távozása nélkül, mivel nincsen tűszelep a kapcsoló alatt a Carinában...


Esetleg más tipp?

Köszi mindenkinek!


frissítés:

Voltam profi klímásnál, aki ráakasztotta a nyomásmérőt és alapjáraton vizsgálta:
-2 - -3°C-nál kapcsol ki, nem engedi alá hűlni, azt állítja a japánoknál normális a sűrűbb kapcsolgatás, nem árt a kompresszornak sem.
Illetve annyira jól dolgozik a rendszer, hogy túl hideget csinál, azért kapcsol ki, nehogy elfagyjon. Próbáljam meg meg, hogy meleg levegőt keverek hozzá.
Mondtam rendben, ha ő mondja..

Hazafelé, este teljes melegre állítottam a fűtést (meleg motor 90-100 km/h), 1-4-es ventilátor fokozatokat végigpróbáltam és úgy klímáztam:
5 mp-ig ment a klíma, 10 mp-et állt. Hidegre állítva is ugyan ez..
Szerintem ez nem normális!!


Akinek van klímája, főleg korabeli 97-es évjáratú, kérem ossza meg, hogyan kapcsolgat neki!
köszönöm!!!

boznor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • leginkább csak fentről kap vizet
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10310 Dátum: 2016.07.07 14:11:06 »
Akinek van klímája, főleg korabeli 97-es évjáratú, kérem ossza meg, hogyan kapcsolgat neki!
köszönöm!!!
Szia,
Nem veszem észre, hogy nekem sűrűn kapcsolgatna. Mondjuk a városban nem megyünk annyit, hogy lehűtse az utaskabint, olyan az érzésem, mintha folyamatosan menne. A héten voltam ellenőrzésen, 8 °C-os a befújt levegő, egyéb helyen nem mértük. A hét végén megyünk sokat, melegnek néz ki, biztosan kell klímázni, majd figyelem, hogy mennyi időnként kapcsolgat.

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10311 Dátum: 2016.07.07 15:29:09 »
Én konkrétan nem figyelem mikor kapcsolgat, néha hallom azt jóvan.
Mikor mértem a bejövő hőfokot akkor pár másodpercig adta a mondjuk 6fokot aztán (szerintem kikapcsol) és felment 9-10-re majd újra egész lement 6-ra.
Szerintem ez ilyen.
Na de most tényleg, ki hogy használja mert izzadni nem izzadok bent, kellemes a hőérzet, de olyan érzésem van mint ha lehetne jobb is.
2-es fokozaton használom ablak/láb, ablak állásban ezt váltogatom.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10312 Dátum: 2016.07.07 16:35:09 »
Én konkrétan nem figyelem mikor kapcsolgat, néha hallom azt jóvan.
Mikor mértem a bejövő hőfokot akkor pár másodpercig adta a mondjuk 6fokot aztán (szerintem kikapcsol) és felment 9-10-re majd újra egész lement 6-ra.
Szerintem ez ilyen.
Na de most tényleg, ki hogy használja mert izzadni nem izzadok bent, kellemes a hőérzet, de olyan érzésem van mint ha lehetne jobb is.
2-es fokozaton használom ablak/láb, ablak állásban ezt váltogatom.
Abszolút segítő jótanáncs:
SOHA ne irányítsa a levegőt végtagokra, ha bekapcsoltad a klímát!
Mindig az üvegfelületekre irányítsd, mert ott lép be a kabinba a meleg, elsődlegesen azt a felületet kell hűteni. Így a felsőlégúti betegségektől is védve lesztek, hiszen "mandínerből" kapjátok a hűtött levegőt.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10313 Dátum: 2016.07.17 15:39:32 »
Üdv. Valakinek volt már gondja az üzemanyag pumpával? Nálam úgy néz ki hogy gyengélkedik,holnap megpróbálom kiméretni! Előzménye, néha kihagyott rángatott a motor mintha kifogyna a benzin. Most már le is áll.cseréltem szűrőt nem segített, ennek már ideje volt úgyis mert rég kellet volna.Most kivettem a benzinpumpát műkszik de gyengén nyomja a naftát.

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10314 Dátum: 2016.07.17 15:45:02 »
Nekem is sűrűn kapcsolgat a klíma,nem csinál valami nagyon hideget . Én nem használom!

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10315 Dátum: 2016.07.18 08:59:23 »
Hát nem az üzemanyagpumpa volt a hibás,nyomja a 3 bar-t! Most néztük az injektorokat ,nem jól porlasztanak! Ja hibakód nincs! Akkor csere !! Már multkor is ez lehetett a gond,akkor hidegindítási problémái voltak!
Tudna valaki bontottat eladót?

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10316 Dátum: 2016.07.18 14:31:57 »
Még valami, előtte 100- as benzint raktam bele,attól is lehet ez a jelenség?

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10317 Dátum: 2016.07.18 17:22:03 »
Persze, leoldotta a tank összes szennyeződését! Nálam is volt hasonló (nem rángatott, csak gyenge lett), de aztán meggyógyult.
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10318 Dátum: 2016.07.18 20:26:43 »
Holnap megpróbáljuk kimérni az űzemanyagnyomást!
Lehet hogy a nyomástartó szelepnek satu?! Szerelő mondotta! Még mondták a főtengely jeladót is.

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10319 Dátum: 2016.07.18 20:45:46 »
Ismét elért az olajfogyasztási mizéria. 1700km alatt 1 nivonyi olaj. Egy darabig tök jó volt de megint erősödik a fogyás.
Jelenség amire felfgyeltem. Hosszu lejtőn lefelé motorfékkel majd a végén kigyorsitásnál nagygáz... Kékes füst jön jó töményen ami elfogy ha megyek gázzal. Beszéltem a szerelővel igy első bekkre szerinte csak sz.sz.szimering vagy hf.tömítés meg valami olajlehuzóról beszél. Szeretnék ennek rövid uton véget vetni mert kellemetlen látni azt a r*&adt füstöt. Szerintetek releváns amit mondott? Mondta hogy vigyem el valamikor. Kb mekkora költség lehet ez? Mert konkrétan a fürdőszobát kell megcsináltatnom én nagyon nincs most zsé semmire  :cry: