Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2679932 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9750 Dátum: 2015.04.16 18:04:46 »
Természetesen még mindig ott van a képben az hogy ő is EGY autószerelő. Ő sem ismerhet minden típust a maga hülyeségével. Neki sem eshet le egyből minden hibalehetőség vagy tipusszintű bosszantó jelenség szóvaln őt se tudnám hibáztatni ha azonnal nem vesz észre dolgokat de legalább már az egy pozitivum hogy nem egyből a fél motort akarja cseréltetni hanem HIBÁT KERES! Nem mindegy hogy cserél vagy javít.
Persze az lenne az igazi ha ismerném a tudományt és apránként kivenném az alkatrészeket, felujutanám, javitanám, cserélném ha a végén az az indokolt. Előbb vagy utóbb akaratlanul is de beletanulgat dolgokba...

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9751 Dátum: 2015.04.16 21:13:33 »
Igaz, senki sem mindenható.
Csak eszembe jut kosokokos esete, a levett hűtősapkával diagnosztizált hengerfej hibára. Azt vettem észre hogy mostanában a szerelők látatlanban hengerfejeztetnek, síkoltatnak,ha kell, ha nem. És még valami. Nem javítani, cserélni szeretnek. De ha Te viszed az alkatrészt, már nem is olyan lelkesek.

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9752 Dátum: 2015.04.16 21:42:57 »
Nah látod. Ez az én marha nagy szerencsém. A szerelőm (nevezzük Laci). Azt mondta ha te olcsóbban be tudod szerezni akkor vedd meg te! Neki szinte csak munkadijat és a járulékos kellékeket kell kifizetnem. Egyelőre még rendben volt minden. Mondjuk tul sok mindent nem csinált meg. Egyelőre a vásárlás utáni kötelező minden-minden csere volt +sz.fedéltömités. Most fogom vinni hozzá komplett kuolungcserére és már jelezte h a hátsó stabil lógnak szóval ezon is érdemes lenne gondolkoznom lassan meg hogy a fékrk is fogyóban vannak! És olyan rejtett minirohadásokat is talált ami jol el volt dugva szem elől!
Nagyon bízom hogy továbbiakban is pozitiv tapasztalatom lesz vele kapcsolatban.
kosokokos esete meg eléggé sajnálatra méltó magyar valóság

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9753 Dátum: 2015.04.16 21:45:03 »
Igaz, senki sem mindenható.
Csak eszembe jut kosokokos esete, a levett hűtősapkával diagnosztizált hengerfej hibára. Azt vettem észre hogy mostanában a szerelők látatlanban hengerfejeztetnek, síkoltatnak,ha kell, ha nem. És még valami. Nem javítani, cserélni szeretnek. De ha Te viszed az alkatrészt, már nem is olyan lelkesek.



+1 CSERE! CSERE!  Mert javítani már nem tudnak és nem is akarnak, mert abban nincs zsozso !!
Az alkatrész beszerzésen is a pénzt húzzák rólunk!
Ha a diagnózis  téves akkor a mi pénzünkön találgatnak  :gun_bandana: Természetesen tisztelet a kisebbségben (nem származásilag értendő  :D) levő kivételnek!!!

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9754 Dátum: 2015.04.23 23:01:42 »
Mivel 4,5 év alatt 5db Bosch sárga injektorom durrant el gondoltam, le cserélem Denso-ra az összeset. A bontós szerint japán, "normálkeverékesből" lett kiszedve. Világosbarna Denso, száma:23250-16150. Az ellenállásérték, a méretek és az elektromos csatlakozó teljesen stimmelt. Következett a próba.
Hááát, egész jól megy hidegen, de utána keményen próbára teszi a nyakizmokat. Üzemmelegen, alapjárat és 0-2100 ford/perc között katasztrófa. Gyorsításnál, még 2100-nál csuklik egyet, aztán megy mint rakéta.
Ki tudja mi lehet az oka? Akksit levettem egy időre, vákumcsöveket átnéztem.
Most, idegből vissza raktam a 3 Bosch-t és az 1 Densót. Nem próbáltam ki, mert nem akartam felidegesíteni magam. Holnap, motorral megyek dolgozni.  :cry:
A következő is Toyota lesz.

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9755 Dátum: 2015.04.24 11:01:12 »
Szia

ECU-t is cserélni kellene,mert a Bosch injektorokhoz van kalibrálva :hmmmm:
Ha nincs más lehetőséged próbára tudok adni egyet
Írj PÜ-t ha érdekel a dolog
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.24 11:02:49 írta Zsolt79 »
Today Tomorrow Toyota

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9756 Dátum: 2015.04.24 11:40:59 »
Szia
ECU-t is cserélni kellene,mert a Bosch injektorokhoz van kalibrálva :hmmmm:
Szia!
mati fórumtársunk már régebben Densora váltott Boschról, de Ő nem említette, hogy ki kellett cserélnie az ECU-t is, állítása szerint gond nélkül használja azóta is a Densokat.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9757 Dátum: 2015.04.24 12:05:38 »
Szia!
mati fórumtársunk már régebben Densora váltott Boschról, de Ő nem említette, hogy ki kellett cserélnie az ECU-t is, állítása szerint gond nélkül használja azóta is a Densokat.

Az az ECU csere szerintem nem csak úgy pikk-pakk megy Bosch-ról Denso-ra...

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9758 Dátum: 2015.04.26 14:53:48 »
ECU-t is cserélni kellene,mert a Bosch injektorokhoz van kalibrálva :hmmmm:
Nem!!!  :eek: ECU csere már túlzás lenne. Inkább vissza Bosch injektor. Az ellenállásuk közel azonos, a motor típus megegyezik. Azt hittem egyszerűbb lesz.
A következő is Toyota lesz.

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9759 Dátum: 2015.04.26 18:10:23 »
Szia
Az a tény,hogy KÖZEL egyforma az ellenállásuk az még egyáltalán nem azt jelenti,hogy meg is egyezik :no:
Csak a legutóbbi próbád utáni írásod alapján próbálok gondolkodni
Ilyen tüneteket simán mutathat az autó eltérő gyártású alkatrészekkel :hmmmm:
Today Tomorrow Toyota

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9760 Dátum: 2015.04.26 18:20:44 »
Mielőtt visszamennek a Bosch-ok, nézd meg a bennük lévő szűrőket, lehet hogy egy cikkszám, de az nem biztos hogy egyidősek.

kosokokos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9761 Dátum: 2015.04.26 18:45:37 »
Kedves Tagtársaim, különös tekintettel a Carina tulajdonosokra! 3 és 1/2 hónap mérhetelen kálvária, szívatás és átverés után MŰKÖDIK KÍVÁLÓAN a 1995-ös Carina 2.0 GLi benzines autóm. Hála annak a korrekt, szakértő (mondhatnám zseniális szerelőnek, akinek nevét az ő kérésére - mert nagyon szerény ember) társunknak. Motorcsere és többszörös hengerfej javítás, csere után kezdtem el szombaton használni a Carinámat, amelynek történetét a vásárlástól a használatbavételig, megírom majd bővebben, mert nagyon tanulságos. Főleg annak, aki nem ért az autók technikai, mechanikai részéhez, mert mondjuk más területen dolgozik és az autó számára használati tárgy. A lényeg: többszörösen megszívattak és ez nagyon sokba került. Ha még figyelembe vesszük, hogy a közel 600 000 forintos költség megúszható lett volna durván 150 000 forintból, ha az első perctől kezdve nem szervízbe viszem az autóm. De a többit a sztoriban majd megírom, mert izgalmas.
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.26 18:50:24 írta kosokokos »

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9762 Dátum: 2015.04.26 19:07:04 »
Szia
Őszintén örülök,hogy ezek után végre közlekedhetsz az autóval
Nagyon remélem nem csak időleges ez az állapot
Ember által alkotott kifejezés nem létezik a megpróbáltatásaidra azon felül óriási tanulság mindannyiunk részére
Egyszerűen még mindig nem tudom felfogni, hogyan történhetett meg ez az egész veled aki csak egy megbízható autót szeretett volna használni és szeretni élete végéig
Today Tomorrow Toyota

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9763 Dátum: 2015.04.26 19:09:57 »
Kedves Tagtársaim, különös tekintettel a Carina tulajdonosokra! 3 és 1/2 hónap mérhetelen kálvária, szívatás és átverés után MŰKÖDIK KÍVÁLÓAN a 1995-ös Carina 2.0 GLi benzines autóm. Hála annak a korrekt, szakértő (mondhatnám zseniális szerelőnek, akinek nevét az ő kérésére - mert nagyon szerény ember) társunknak. Motorcsere és többszörös hengerfej javítás, csere után kezdtem el szombaton használni a Carinámat, amelynek történetét a vásárlástól a használatbavételig, megírom majd bővebben, mert nagyon tanulságos. Főleg annak, aki nem ért az autók technikai, mechanikai részéhez, mert mondjuk más területen dolgozik és az autó számára használati tárgy. A lényeg: többszörösen megszívattak és ez nagyon sokba került. Ha még figyelembe vesszük, hogy a közel 600 000 forintos költség megúszható lett volna durván 150 000 forintból, ha az első perctől kezdve nem szervízbe viszem az autóm. De a többit a sztoriban majd megírom, mert izgalmas.

Örülök, hogy végre jó lett! :clap: Legalábbis én nagyon szurkoltam... :yes: Már hiányoltam is, hogy mizu... :whistling:
Sokba került... de még mindig olcsóbb, mint egy új/újszerű autót fenntartani. :yes: (Ezt vigasztalásnak írom... :flowers:)
De legalább mostmár sokáig Toyotás leszel... merthogy eladni mostmár nemigen érdemes... ;)
Azért egyenlőre ne pörgesd 6000-ig! :whistling:
Jó autózást! :cool2:

Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

kosokokos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9764 Dátum: 2015.04.26 19:25:21 »
Kedves andrás 69, Zsolt 79 és minden segítőkész Toyota klubos társam. Köszönöm a jókívánságokat, igen jól estek együttérző mondataitok. Most már eszem ágában nincs és nem áll szándékomban eladni a Carinámat. Bár mostanáig lekileg és anyagilag is megjártam az autómmal mindent. Volt idő, amikorf hittem: révbe értem, aztán kiderült, hogy csak zátony volt. Mindenesetre a komoly tanulság: higgyétek el, nagyon hasznos ez a fórum, mert az itteni sok és önzetlen segítség, tanács segített kilábalni abból a katymazból, amelybe részben saját magam juttattam (mit lehet egy buta, bölcsésztől - ez vagyok én, várni, aki csak azt tudja, hol a kormány,a fék, a duda meg a kuplung) de többségében a pénzhajhász, átverős nem klubtag emberek. Tehát maradok a Carinánál és aktívan a Toyota Klubban.